Kezdőoldal » Egyéb kérdések » Egyéb kérdések » Mik a tapasztalatok a Deichman...

Mik a tapasztalatok a Deichmann garanciával kapcsolatban? Ki lenne hajlandó velem együtt egy csoportos panasz benyújtására?

Figyelt kérdés

Dióhéjban: a fenti üzletben vásároltam egy cipőt, ami három hónap után használhatatlanná vált. Csere, vagy levásárlás helyett elküldték bevizsgáltatni egy "független" szakértő céghez, aki megállapította, (1 hónap alatt) hogy nem anyaghiba. Olyan típusú "bullshit"-ekkel érveltek a szakvéleményben, mint "nem használt cipőkanalat", vagy "nem oldozta ki levételkor". Amellett, hogy ez nagyrészt nem igaz (nem minden esetben használok cipőkanalat, ami egyébként egy megfelelő méretű cipőnél nem is szükséges)az előbbi idézetek tulajdonképpen a mellébeszélés tipikus esetei. Szerintem 3 hónap után szó nélkül ki kellett volna cserélniük.


A témát nagyjából körüljártam tisztában vagyok a szavatosság fogalmával, azt is tudom hol lehetne panaszt tenni, a kérdésem az, hogy akadnak e itt olyan személyek, akik hasonlóan jártak és hajlandóak lennének e csoportos panasz benyújtására a fogyasztóvédelem, vagy esetleg a GVH felé? (itt a Deichmann és a "független" szakértő minimum érdekes együttműködésével kapcsolatban kellene bejelentést tenni.)



2016. okt. 21. 16:49
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
6 hónapos cipőt vittem be hozzájuk amit online rendeltem . Az orr elején mindkét cipőn és egyik oldalán a műbőr és velúr részek porladtak és a talpát a ragasztó elengedte . Megkíméltem pedig . Egy átvételi bizonylat hiányzott (később megtaláltam) , telefonáltak a központba anyag hibát jeleztek és a jegyzőkönyvet felvették miközben egy cipőre becseréltem . Normálisak voltak és gyorsak .
2016. okt. 21. 17:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 A kérdező kommentje:

Akkor neked szerencséd volt. Nekem is volt hasonló élményem korábban (értsd: szó nélkül kicserélték), de úgy veszem észre, hogy ez a gyakorlat mostanra megváltozott, ismerőseim is tapasztalták. Nem egy drága cipőről van szó, itt inkább az elv a fontos. Az ebbe az árkategóriába tartozó cipőktől nem is nagyon várok el fél évnél többet, de a három hónap édeskevés.


Amúgy ha jól tudom a netes vásárlás esetén eltérnek a vonatkozó szabályok, jobban védik a vásárlót, mivel nem vehetted kézbe a terméket fizetés előtt. Bár esetedben is érdekes, hogy átvételit kértek, miközben az ügylet online ment, tehát dokumentálva volt elektronikusan (gondolom a fizetés is), valószínűleg végül ezért nem is erősködtek.

2016. okt. 21. 19:06
 3/15 anonim ***** válasza:

az online rendelt termékhez jár olyan papír, ami kvázi blokként funkcionál, rajta vannak a cipő adatai, rendelés ideje, stb. Erre szükség van, hogy be lehessen azonosítani a cipőt és hogy mikor vették.


egyébként te is be tudod vizsgáltatni magad a cipőt, keresel egy neked tetsző céget, bevizsgáltatod, ha megvan az eredmény, akkor pedig elviszed a boltba.


amúgy pedig viheted békéltető testülethez is a dolgot.

2016. okt. 21. 19:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 A kérdező kommentje:

Tehát saját pénzen vizsgáltassam be? Aham, érdekes, nincs véletlenül valami közöd a Deichmannhoz? Kísértetiesen hasonlítanak a válaszaid az övéikhez, például a békéltető testülettel kapcsolatban. Úgy gondolom, hogy egy hétköznapi vásárló előbb említené a fogyasztóvédelmet, mint a békéltető testületet, de látom te rendkívül jól tájékozott vagy.:)


Tehát a kérdés a következő: szórakozzak (saját pénzen) bevizsgáltatással hónapokig aminek a végén talán nagy nehezen kiköhögik a nem túl magas vételárat (bár akkor is az általam kért szakvélemény áll az övékével szemben, ami helyből vitás helyzetet eredményez és lehet menni az alábbiakban kifejtésre kerülő békéltető testülethez), vagy forduljak békéltető testülethez aminek az eljárása szintén hónapokig húzódik és a végén talán visszakapom a pénzemet.


Csak a pontosság kedvéért:


"Ha a bepanaszolt gazdálkodó szervezete az eljárás során arról nyilatkozik, hogy a tanács döntését kötelezésképpen fogadja el, a törvény szóhasználatával élve aláveti magát, akkor a tanács minden esetben kötelező határozatot hoz, melynek érvényét tekintve azonos egy bírósági határozatéval és nem teljesítés esetén végrehajtási záradékkal lehet ellátni."


"Ha a panasszal érintett gazdálkodó szervezet az eljárás kezdetekor úgy nyilatkozott, hogy a tanács döntését kötelezésként nem fogadja el, vagy az eljárásban nem vesz részt, úgy az eljáró tanács a rendelkezésre álló dokumentumok és bizonyítékok mérlegelése alapján ajánló határozatot hozhat."


Tehát kezdődik a jogászkodás, ha nem egyeznek bele előzetesen nem kötelezi őket a határozat, viszont megint nyertek X hónapot. Az a véleményem, hogy időhúzás az egész, számukra minimális téttel, nem véletlenül ajánlják első körben ezt.


Amúgy nem kértem tanácsot azzal kapcsolatban, hogy hova menjek, pontosan tudom hova kell menni (nem a békéltető testülethez:)), a korábbi bejegyzésekben részben már kifejtettem.

2016. okt. 21. 19:55
 5/15 A kérdező kommentje:
Viszont ha hasonlóan járt embereket találok és összefogunk, akkor növekszik a tét és ez a lényeg, egy panasz nem panasz. Már van pár érdeklődő privátban, alakul a molekula. Gondolom rád nem számíthatunk.:)
2016. okt. 21. 20:12
 6/15 anonim ***** válasza:
ha kiderül, hogy hibás volt a cipő, kifizetik a bevizsgálás összegét és a cipő árát is. Nem ezt szeretnéd, hogy visszakapd a pénzed? Vidd el máshova bevizsgáltatni, ha ők úgy látják neked van igazad, te jársz jól.
2016. okt. 21. 20:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 A kérdező kommentje:

Most már biztos vagyok benne:) Naggyon jól tájékozott vagy.:) Hangsúly az időhúzáson és az alacsony téten. Az a helyzet, hogy annyira felhúztak, hogy nem elégszem meg ennyivel, ha ez általános gyakorlat annak súlyos következményei lesznek, nincs semmi okom arra, hogy elfogadjam az általuk (általad?)ajánlott játékszabályokat.


Neked mi okod van ennyire védeni őket? Szerinted nem jogos, hogy három hónap után adják vissza a pénzt? Lehet, hogy nem anyaghiba, de attól még lehet rossz minőségű.

2016. okt. 21. 20:28
 8/15 anonim ***** válasza:

Egy szóval nem mondtam hogy védem őket, sőt, neked segítettem, hogyha nem vagy elégedett az eredménnyel, akkor milyen lehetőségeid vannak. Egyébként három hónapos a cipő, kettő év szavatosság van rá, szóval bőven be tudod vizsgáltatni, ha akarod, nem fogsz kifutni az időből.

Amúgy te is kapsz külön tájékoztatót a blokkhoz, én a helyedben alaposan áttanulmányoznám, mert még szükségetek lesz rá a későbbiekben.


Szóval ha már perre készültök, készüljetek fel alaposan és a helyedben beszereznék egy másik szakvéleményt is, mert ha lesz a kezedben egy neked kedvező is, akkor több esélyed lesz. Szerintem ez még mindig olcsóbb lesz, mint egy esetleges ügyvédi költség.

2016. okt. 21. 20:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 A kérdező kommentje:

Azért perről nincs szó egyelőre,csak csoportos panaszról a fogyasztóvédelem és a GVH felé.


Akkor is gyanús vagy, nem csodálkoznék, ha alkalmaznának valakit az online felületek karbantartására és az ilyen esetek kezelésére (vagy beépítik a marketingesek munkakörébe), komolyabb cégeknél már nem ritka jelenség.


A számok nem hazudnak, már önmagában az ha kivizsgálják, hogy milyen arányban utasítják el a hasonló igényeket, a korábbi gyakorlathoz, vagy a KERMI statisztikáihoz képest komoly információt hordozhat és még bele se mentünk a részletekbe, az egyedi esetekbe.


Valóban a végcél az lenne (vagy lett volna) hogy visszakapjam a pénzem, de az hogy hülyének néznek és időhúzásra játszva próbálnak az orromnál fogva vezetni nagyon feldühít, jobban mint párezer forint mínusz.

2016. okt. 21. 20:56
 10/15 A kérdező kommentje:
Köszönöm a felvázolt lehetőségeket, de azok nem segítik a fogyasztói érdekek érvényesülését (vagy csak alacsony hatékonysággal, önköltség ráfordításával és akár hónapokat igénybe véve), sokkal inkább az eladónak kedvező opciók.
2016. okt. 21. 21:15
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!