Kezdőoldal » Egyéb kérdések » Egyéb kérdések » Opel Astra H Z16XEP lambdaszonda?

Opel Astra H Z16XEP lambdaszonda?

Figyelt kérdés

Sziasztok.

Adott egy Z16XEP motor, a helyzet a következő. Találkoztam már a check lámpával régebben. Akkor a hátsó lambdaszonda volt a ludas, cseréltem. Azóta eltelt fél év hiba nélkül, és most ismét világít. Igazából az autón, se a fogyasztáson, se az alapjáraton nem veszek észre változást. Kizártnak tartom, hogy megint a 2. szonda ment tönkre. Ha az első szonda csatiját lehúzom alapjáraton, semmi nem történik. ( Ő lenne a ludas? ) ötlet?



2018. márc. 9. 13:31
 1/5 anonim válasza:
Milyen hibakod(ok) van tárolva?
2018. márc. 10. 11:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:
17152 szegényes keverék
2018. márc. 11. 01:22
 3/5 anonim válasza:

Sejtettem :)

Ezt a hibát a z16xep-nel a szívósor (azon belül is a twinport egység kopása) okozza. Gyárilag műanyag benne minden mozgó alkatrész. Gödöllőn van egy műhely akik a felújításra rendezkedtek be, a műanyag perselyeket csapágyakra cserélik. A sajátommal is ez volt, azóta 30 ezer hibamentes km és a twinport zorges is megszűnt.

2018. márc. 12. 06:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim válasza:

Annyit tennék hozzá az előző válaszolóhoz, hogy nem feltétlenül a Twinport lapátokkal van baj. A szegény keveréket a Z16XEP-nél legtöbbször EGR hiba okozza.


Általában az a helyzet, hogy rossz váltási gyakorlat és ritkán (pl. városban kis utakra / csak hétvégén) használt autó esetén a motor sok kormot termel. Az EGR szelep dolga, hogy a kipufogó gázt visszavezesse a motorba - az ott elég, így kisebb a káros-anyag kibocsátás. Mivel a kipufogó gáz ilyenkor sok kormot tartalmaz, az EGR szelep dugattyújának nyelén felszaporodik a lerakódás, amitől az előbb kikopik, majd megszorul, mondjuk kicsit nyitott állásban. Ilyenkor a kormos gáz állandó jelleggel szivárog az EGR csatornákon a szívósorba, így ott is elkezdenek kialakulni a lerakódások. Idővel a lerakódások elzárják az EGR csatornát is, miközben az EGR szelep a folyamatos erőltetéstől megadja magát.


Tehát a hiba kettős: EGR szelepet cserélni kell, illetve az EGR csatornákat meg kell tisztítani a koromtól. Mivel a motor központi egysége ilyenkor azt érzékeli, hogy nem ideális a légnyomás a szívóoldalon (=kevesebb levegő), leszabályozza az üzemanyag adagolást is. Eredmény = gyengébb motor, szegény keverékre utaló hibajelzés (pontosabban trim korrekciós hiba).


Persze nem csak ez okozhat szegény keveréket, lehet fals levegő szívása (tömítéshiba), rossz üzemanyag pumpa, eltömődött benzinszűrő, stb. Azért az EGR-re kell gondolni először, mert ez bizony a Z16XEP típushibája. Olvasni olyat is, hogy valakinél már jóval 100.000 km futásteljesítmény alatt is jelentkezett.

2018. júl. 20. 10:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:
Azóta kiderült, hogy a szívósor elvolt kormolódva. Köszönöm a vàlaszokat.
2019. márc. 9. 09:37

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!