Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ

Főoldal Belépés/Regisztráció Egy véletlen kérdés Facebook

Kategória: Egyéb kérdések » Egyéb kérdések

A kérdés

Angol, francia, japán nyelvtudással hol érdemes elhelyezkedni?

Ebből a 3 nyelvből az angolt és a franciát felsőfok közeli szinten beszélem. Japánból még viszonylag kezdő vagyok de ott is az erős közép-felsőfok a cél. Milyen területen,munkakörben, illetve milyen végzettséggel van esélyem jó fizetést szerezni ezzel a tudással úgy, hogy reál, matekos tudást igénylő helyek kizárva (amúgy jelenleg nyelvszakos hallgató vagyok az egyetemen).

Keress kérdéseket hasonló témákban: angol, francia, Japán, egyetem, nyelvtudás

máj. 15. 21:01  Privát üzenet  

A válaszok
repülőtéren

# 1/2Időpont máj. 16. 14:55 Privát üzenet
kgabor1992 nevű felhasználó válasza:

Én azt tanácsolom, hogy keress valami fordítóirodát! Ha ennyire jó vagy angolból, franciából, akkor simán lehetsz fordító, mivel ott sem a nyelvvizsgákat fogják nézni, hanem a valódi folyékony nyelvtudást.

Ami a japánt illeti (mint szakos hallgató) tapasztalatból mondom, hogyha jó az angolod, akkor azzal bármit elérhetsz. Ez alatt azt értem, hogy nálunk anno a fordítói specen végzettek közül senki sem lett japán tolmács/műfordító. Hiába az N2-es, Origó C1-es nyelvvizsga, ha nem beszéled folyékonyan.

Nem tudom, hogy hány éves vagy, de mindenképpen keress valami fordítói munkát (akár egyetem mellett is!) a tapasztalat miatt! Ha elvégzed az egyetemet, és munkát kell keresned, nem csak a nyelvtudásod lesz stabil, hanem már fel is tudod mutatni, hogy suli mellett dolgoztál is, mint tolmács/fordító.

Ha meg nem akarsz fordító/tolmács lenni, akkor felesleges nyelveket beszélni :) Lehetnél pl. idegenvezető, de nem tudom, hogy az angol mellett a franciának és a japánnak mennyi esélye van.