Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Egyéb kérdések » Van-e értelme az alábbi...

Van-e értelme az alábbi problémával a fogyasztóvédelemhez fordulni, mit tudok tenni?

Figyelt kérdés
Vásároltam 7 hónapja egy elektromos robogót a Likebike.hu weboldalról. Ez egy jogosítvány nélkül használható, max 25km/h végsebességre képes, nem közúti használatra tervezett jármű, ami a Z-tech ZT-05 Pension fantázianév alatt fut, de maga a gyártó a kínai Yadea cég. Sajnos 7 hónap után elkezdett vacakolni. A gázkar húzásával a meghajtott kerék vagy forog vagy nem, néha megy, néha nem, néha elindul magától akkor is, ha csak bekapcsolom de nem húzom a gázkart. Ha sikerül elindítani akkor használható, bár egyértelműen ez így hibás. Gyanúm szerint valami elektromos kontakt hiba lehet. Gondoltam mielőtt kapcsolatba lépek a céggel, neten kicsit böngészek, volt-e másnak is hasonló problémája. Rákeresve a típusra azonban feltűnt valami, mégpedig az, h a hátsó lengéscsillapítóm nem a jó helyre van rögzitve. Hátul alul két menetes furat van. Egy M8-as a lengéscsillapítónak, egy M6-os a műanyag sárvédőnek. Nálam a lengéscsillapító az M6-s furatra van csavarozva együtt a sárvédővel, az M8-as furatban pedig csak a lengéscsillapító régzítésére szolgáló M8-as csavar van behajtva csak úgy magában. Én a lengéscsillapítót visszaraktam a helyére, aminek eredményeképpen az elsó lengéscsillapító kattogása megszűnt (amiről azt gondoltam, hogy normális). Felhívtam hát a céget, és elpanaszoltam, hogy a gázkar valahol kontaktos lehet, tehát a fentebb leírt problémát, és rákérdeztem arra is, hogy miért volt rossz helyre rögzítve a hátsó lengéscsillapító, mondtam, hogy visszaraktam a megfelelő helyre. Még a mondatot sem fejeztem be, a srác a vonal túloldalán szinte felkiáltott, hogy hát jaaaaaaa akkor már értem, ez a gond, hogy átraktam, ezért ment a motor tönkre és ezáltal garanciát vesztett. Próbáltam észérvekkel meggyőzni, hogy ennek semmi köze a belső elektronikához, de nem fogadta el, ráadásul mindezt rendkívül szemtelen hangnemben. Felhívtam hát a Z-tech magyarországi képviseletét, és beszéltem az ottani főnökkel, aki konfirmálta az állításomat, és nevetségesnek tartotta, hogy emiatt mehetett az elektronika tönkre, főleg úgy, hogy a motor még azelőtt lett hibás mielőtt a lengéscsillapítót visszatettem a helyére. Nem álltam itt meg, folyékony angol nyelvtudásomra támaszkodva kapcsolatba léptem a kínai Yadea céggel is, akik szintén konfirmálták az igazamat, sőt, megjegyezték, hogy a rossz helyre csavarozott lengéscsillapító tönkreteheti az elsőket, mert változik a moci dőlésszöge. A Likebike.hu leterel azzal, hogy márpedig az úgy jó, ahogy ők rakják össze. Jelen pillanatban a Likebike.hu ezt a terméket nem helyesen összeszerelve értékesíti Magyarországon. Tudok-e bármit tenni, esetleg a fogyasztóvédelemnél van-e értelme feljelentést tenni?

#elektromos robogó #garanciális probléma #hibás termék #szemtelen kiszolgálás #balesetveszélyes termék
2021. nov. 17. 11:24
1 2 3
 11/24 anonim ***** válasza:

Mi van a garanciális feltételekben felsorolva?

Hol a szerviz? Mennyi a garanciális idő?

Mo-on NEM LEHET műszaki cikket garancia nélkül eladni.

Ne a céget b.ctasd, hanem a szervizben jelezd a problémát! Gar-időn belül kötelesek ingyenesen kijavítani.

2021. nov. 17. 14:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/24 anonim válasza:
A válaszokból kiderül, hogy még a kérdésedet sem értik. Azt hiszem nincs már olyan, h fogyastóvédelem, valami más név alatt futnak. A garanciális feltételeket nem ismerem, de ha valaki a lengécsillapitó rögzitő csavarjaival magyarázza az elektronikus hibát az megérdemli, h közzétedd, ha ennyire hülye. Ha beszéltél az eredti gyártóval és igazat adtak, kérj tölük egy irásos konfirmációt, azzal menj be a boltba és vedd fel az ott zajlottakat majd oszd meg a létező összes szociális médián ahol csak tudod. Hidd el a gyártó sem fog neki örülni ha a terméküket valaki szarul összerakva forgalmazza, főleg ha az a termék károsodásával jár. Szép napot!
2021. nov. 17. 15:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/24 Ypszilon1980 ***** válasza:
Egyszer volt nekem is olyan esetem, amikor vettem egy nagy értékű műszaki cikket és valami nem volt jó rajta, de nem nyúltam hozzá, felhívtam a forgalmazót, hogy megcsinálhatom-e, nem lett volna bonyolult. Azt mondták, hogy igen,de mondom akkor adják nekem ezt írásba, hogy a garancia is megmaradjon, na akkor már nem. Így visszavitettem velük és szerencsémre elismerték a hibát, kicserélték, de mondták, hogy jól tettem így, különben ugrott volna a garancia, hiába semmi köze nem volt magához az elektronikához. Ergo sosem szabad hozzányúlni mielőtt garanciát akarsz érvényesíteni, vagy akkor ne mondd el. Fogyasztóvédelemhez fordulhatsz, de az hosszú idő, macera és először velük kell egyezkedni. Vagy a szervízbe juttasd el, akármit mondanak, hátha megoldódik.
2021. nov. 17. 15:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/24 anonim ***** válasza:

A forgalmazó nem állapíthatja meg telefonon keresztül, mi a hiba és hogy mi okozta.

Két dologba kapaszkodhatsz. Az egyik, hogy Január 1.től a 100.000 és 250.000 forint közötti vételárú tartós fogyasztási cikkek kötelező jótállása 2 évre módosult. A másik, hogy a kötelező jótállási idő első felében (jelen esetben 1 év a korábbi 6 hónap helyett!) a forgalmazónak kell bizonyítania, hogy a hiba nem rendeltetésszerű használatból ered. Ezt független szakértő bevonásával teheti meg, amit a saját költségére kell elvégeztetnie. A független szakértőnek ugyancsak Január 1.-től a jegyzőkönyvbe fel kell vezetnie a fogyasztó kifogásait, a panasz kereskedőhöz való bejelentésének időpontját, a vizsgált terméket, a vizsgálat módszereit és megállapításait INDOKLÁSSAL. Kérd a forgalmazótól a független szakértő bevonását, nem tagadhatja meg.


A hiba ennél a típusnál egyébként a vezérlőben keresendő. Eléggé alul van méretezve és egyszerűen leégnek a mosfetek.

2021. nov. 17. 18:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/24 puritan ***** válasza:

Akármilyen furcsa, a fogyasztóvédelem egyedi ügyekkel nem foglalkozik. Az a válasz, hogy nincs rá hatáskörük. Csak olyan ügyekkel fordulhatsz hozzájuk, ami nem csak téged, hanem minden vásárlót érint. Pl. egy termék eladásakor az eladó kiírja a honlapjára, hogy 2 év garanciát vállalnak, aztán a garanciajegyen meg csak egy év szerepel. Vagy a reklámokban valami valótlanságot állítanak.

Az egyedi ügyeknél első körben a békéltető testülethez fordulhatsz, ami egy sóhivatal, mert az eladóval szemben semilyen kényszerítő eszköze nincsen. Kizárólag az eladó lelkiismeretére van bízva, hogy aláveti-e amagát a békéltető testület döntésének. Ha itt nem érsz el eredményt, a bírósághoz fordulhatsz. Ez viszont már eléggé kétélű fegyver, nem árt, ha van ügyvéded, és ha mégsem neked van igazad, fizetheted a perköltséget.


Szerintem első sorban az eladóhoz kell fordulnod, hiszen a vásárláskor vele kötöttél szerződést. Egy év garancia minden 10 000 Ft-tól magasabb értékű termékre jár. Az eladó javasolhatja, hogy fordulj közvetlenül a márkaszervízhez, ha van ilyen, de te döntöd el, hogy kihez viszed vissza a terméket.

Az hogy te már telefonon beszéltél az eladó egy alkalmazottjával, és az mit mondott, az a lőtéri kutyát sem érdekli, egyszerűen le kell tagadni, hogy nem te voltál, ha esetleg szóba kerülne, és nem nyúltál a termékhez.

Szerintem döntsd el, hogy az eladóhoz, vagy a garanciális szervízhez viszed, és kezdd meg az ügyintézést!

2021. nov. 17. 21:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/24 anonim ***** válasza:

15. Így van!


En mar kerdeztem tőle h volt e szervizben... xe nem reagalt.


A gyarto akivel allítólag telefonalt, nem relevans az ügyben. A szerződes az eladó ceg es a kerxező között köttetett.

2021. nov. 17. 21:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/24 puritan ***** válasza:

Javaslom, hogy tanulmányozd az eladó honlapján a következő oldalt:

[link]

Sok ide vonatkozó rendelkezés le van benne írva, továbbá az is, hogy az esetedben a forgalmazó, és a garanciális szervíz egy és ugyanaz.

2021. nov. 17. 21:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/24 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat! Jó látni, hogy vannak még segítőkész emberek. A mocit megjavíttattam egy szervízben, valami elektromos gondja volt, 15 ropit kértek, nem vészes. A probléma viszont az, hogy az eladó ettől függetlenül a terméket továbbra is nem helyesen összeszerelt állapotban széllítja, ennek következményeként sérülhetnek az első teleszkópok, és mivel a hátsó lengéscsillapító 8mm rögzítő furata egy 6mm-es csavaron ül helytelenül, az ebből adódó lötyögés ott is problémát okozhat. Itt igazából további vásárlók megvédése lenne most már a cél. Ettől függetlenül mégegyszer köszönöm a válaszokat!
2021. nov. 18. 09:22
 19/24 A kérdező kommentje:
Itt egy link, ahol a képeken látható a hátsó lengéscsillapító HELYES poziciója. És itt a link a likebike.hu videójához, ahol 1:35nél látható a HELYTELEN rögzítés. Csak érdekesség képpen.
2021. nov. 18. 09:50
 20/24 A kérdező kommentje:

A linkeket meg nem raktam be, bocsesz... tehát a helyes: [link]

és a helytelen: https://www.youtube.com/watch?v=cZg-MD7mVg8&t=96s (1:35)

2021. nov. 18. 10:00
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!