Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Mobiltelefonok » Kicserélik vagy szervizelik?

Kicserélik vagy szervizelik?

Figyelt kérdés

Szerdán vettem egy mobilt a Media Marktban. Már az elején feltünt hogy a képernyő jobb alsó sarka nem mindig érzékeli a tapicskolást, főleg üzenet írasakor feltünő.

Sajnos eddig nem tudtam visszavinni a boltba, de ma megyek...

Számithatok a cserére vagy elküldik szervizbe? Esetleg mindenféle kifogással elhajtanak...?

Ma van a 3. Nap a vásárlástól számítva...


2017. márc. 11. 06:36
 1/5 anonim ***** válasza:

3 munkanapon belül - a jog szerint - kötelesek visszacserélni.

De utána is, ha már szerviz következik és jogos, mert "rendeltetésszerűen" használtad.

(az meg jó hosszú idő! Mire eldöntik, hogy igazad e van.)

Akkor is kötelesek másik terméket felajánlani, vagy ...

olvasd tovább...


A vásárlási blokkot is vidd, és az összes hozzátartozó kiegészítőket.

A doboza nem érdekes.


Ha azt mondják cserélik,

az korrekt magatartás és szabályos.

De azt is mondhatják, hogy "vásárold le, vagy kéred vissza a pénzed".

Az is szabályos.


Az biztos, ... én ugyan azt a típusú terméket nem kérném többet.

Választanék másikat, vagy visszakérném az árát.


Ezt onnan tudom, hogy már vásároltam náluk és pórul jártam.


"Mert hülye azért nem vagyok."

Jelige után:


Visszakaptam a pénzem.

2017. márc. 11. 07:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:

Marha egyszerű.

Vásárolsz valahol valamit. Egy napig tart míg hazautazol, másnap örülsz neki, harmadik nap elromlik. Mi a teendő? Útra kerekedsz és utazol egy napig, hogy még záráskor odaérj?

Nem.

A 151/2003. (IX. 22.) korm. rendelet, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szól.

E szerint ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk. 306. §-a (1) bekezdésének a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

Értelmezzük: Nem az van leírva hogy 3 napon belül vissza kell vinni. Tehát ha csak egy hét múlva érsz rá mert nyaralsz, vagy éppen kórházban vagy, mert szervkereskedők kilopták a veséd, beragadtál a liftbe?

Lényegtelen. Bejelented a problémád. Email, telefon, akár mindkettő együtt, ha olyan helyen vagy hogy se email, e telefon, de van egy posta, küldesz egy ajánlott levelet ha éppen tudod a postacímet a számláról.

Ezzel kimerítetted a rád eső kötelezettséget.

Ha egy hét elmúltával eljuttatod a készüléket a forgalmazóhoz (akár személyesen, akár megbízott útján, postán, futárral, stb.), ott ugyanolyan eljárást kell lefolytatni, mint ha a 3 napon belül személyesen vitted volna.

Tehát mit kell most csinálnod?

Igen, fogod a telefont és felhívod mindenekelőtt. Ettől függetlenül egy email-t is írhatsz, a szövegezésében azzal, hogy a telefonos bejelentésre hivatkozva írásban is közlöd a meghibásodás tényét.

És ha az üzletbe személyes megjelenésedkor valami nézeteltérés lehet az ügy rendezésének kapcsán, jogod van ezt írásban rögzíteni a vásárlók könyvében.

Mindezeken túlmenően fényképezz le mindent, a készülék állapotát minden irányból, a hibajelenséget levideózod. Mindezekkel bevéded magad az ellen hogy megszivassanak. Lehet hogy nem lesz semmi gond, de ne te legyél az aki a jövő héten itt érdeklődik majd hogy ha nem cserélték ki, mennyi idő alatt javítják meg, stb.

2017. márc. 11. 08:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:

"Ezt onnan tudom, hogy már vásároltam náluk és pórul jártam."


A közhiedelemmel ellentétben nem a forgalmazó gyártja a termékeket. Ha el is romlik, nem ő tehet róla.

Viszont törvény kötelezi pár dologra. A benne foglaltak nincsenek teljes körűen mindenre kiterjedő részletességgel megfogalmazva, de ha sérelmezed az eljárást, megvan a lehetőséged jogorvoslatra.

De minden esetben a legrészletesebben kell mindent dokumentálni, az utólagos bizonyíthatóság miatt.

A "pórul jártam" elég sovány magyarázat például amikor műszaki dolgok sorát kell felvonultatni egy eset kapcsán. Az meg a minimum hogy írásos jegyzőkönyv készül amikor átadod a hibás (vagy annak vélt) holmit, mert utólag is történhetnek érdekes dolgok.

Szóval nincs olyan törvény ami szerint csak olyan dolgot árulhatnak ami sose romlik el. Ezzel a kockázattal pedig számolni kell vásárlóként.

2017. márc. 11. 08:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:

Tisztelt #3-as hozzászóló.


Mindenki tudja, hogy nem a Market gyárt, csak "forgalmaz".

(ez nem hír)

Az általam idézett "pórul jártam", miben "GYENGE magyarázat"?


Mert nem a pólurjárásra reflektáltam, hanem arra, amire a kérdező kérdezett.


Arra, hogy "kicserélik, vagy szervizelik"?

(elmondtam, hogy hogyan és én hogy jártam, stb.)


Az 10-ed rangú dolog, hogy Ön a "póruljárás" szavammal foglalkozik jobban. (ezt kötözködésnek veszem)


A sovány helyett, a gazdagabb írásom szíveskedjék tolerálni.

Ha javasolhatom.


Egyébiránt ugyan azt írta le mint én, csak pepitában.


Nehogy összevesszünk már ilyen hülyeségen.

2017. márc. 11. 12:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
Elnézést, nem a válaszolónak intéztem az írásom, szóval ha bármi következtetést vonna le belőle, ne tegye.
2017. márc. 11. 15:02
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!