Ha rajtad állna, miben változtatnál az oktatási rendszeren?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
55-ös kommentelő vagyok
Teljesen feleslegesnek tartom ezt a sok lexikális tudást, amire semmi, ismétlem SEMMI szükségünk nem lesz !!
Minek kell ????
Ott van a GOOGLE, INTERNET, WIKIPÉDIA, stb.... Az internet világában ma már MINDEN információ fent van, csak rá kell keresni, Google a barátod. Vagy elolvasol egy témával kapcsolatos szakkönyvet.
Ha művelődni akarsz, akkor olvasol mondjuk Ady verseskötetet.
DE ehhez nem kell még külön iskolai tanítás. Aki igazán művelődni akar, az iskola nélkül is fog olvasni pl szakkönyveket, regényeket stb..., aki meg tojik magasról egészre, az iskola mellett is tojni fog rá. Ez a helyzet !!
Önálló gondolkodás, kreativitás, kommunikáció, konfliktuskezelés, problémamegoldás inkább ezekeket kellene elsajátítani, mert ez mindennek az alfája és omegája.
Tanárbácsi, tanárnéni amit elmond, én is ugyanúgy meg tudom tanulni, nem kell elmondaniuk, egyébként meg kb azt mondják el, ami a tankönyvben benne van.
Miért nevelnek minket szolgának, zombinak ??? Ennyire lenéznek minket ?? Arról nem beszélve, hogy csomó pedagógus alkalmatlan tanári pályára és csak azért mennek tanítani, mert a multi cégnél igazgatónak, vagy cégvezetőnek nem vették fel őket.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"És az olyanok (akik szerint ez nem fontos) írják ki az olyan kérdéseket, hogy 1,75 liter az hány ml..... Konkrét kérdés volt pár napja...."
Szerintem ez azért van, mert mikor tanuljuk a mértékegységeket, akkor az életben, gyakorlatban nem foglalkozunk vele. Ha lemész a boltba, nem kell elolvasnod, és mégis tudod, hogy adott termék 200 ml, 500 ml, egy liter, stb. Mert már van benne gyakorlatod. Nekünk nem mutatta meg a tanár kis kancsóban, hogy "ennyi egy liter". Csak papagáj módra meg kellett tanulni, hogy ez egyenlő azzal.
Bevallom, fiatal felnőttként fogalmam sem volt, mennyi a 15 deka párizsi, amit mindenki kért a húspultban. Azt sem tudtam, mások honnan tudják, hogy az mennyi. Ma már tudom, mert ebben is lett gyakorlatom.
Amúgy velem sokszor előfordult régen, hogy a tanár megkérdezte az osztályt, mit jelent egy ismeretlen szó, és legtöbbször tudtam. És mikor kérdezték, hogy honnan ismerek ennyi szót, egyszerű volt a válasz: mert jól tudtam angolul.
Deci, centi, milli. Egy csomó angol szóban ott van, pl. decade, century, millennium, és máris tudod, hogy mi a szorzó. Lehetne alap az minden suliban, hogy bizonyos tárgyakat idegen nyelven tanulunk, mert néha egy másik nyelv logikusabb.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Nekünk nem mutatta meg a tanár kis kancsóban, hogy "ennyi egy liter". Csak papagáj módra meg kellett tanulni, hogy ez egyenlő azzal."
Attól hogy egyszer, 12 éves korodban láttad, hogy néz ki egy liter folyadék, nem fogsz rá elmékezni 10 év múlva, amikor hasznos lenne tudnod. Ezt mindenki a gyakorlatban tanulja meg, mikor elkezd dolgozni, aómagára főzni, magára vásárolni. Azt viszont megmutatták, hogy néz ki az 1 cm, 1 dm, 1 m, az én időmben (annyira nem volt régen) minden osztályteremben volt méterrúd (vagy ha az nem, vonalzója mindenkinek kötelezően volt).
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
csak az utolsó válaszokat olvastam el, de nagyon egyetértek a 62-essel, sőt továbbmegyek: ma már egyértelmű, hogy csúfos bukás a magyar oktatási rendszer.
és nem akarok bunkó lenni, de érdemes elbeszélgetni tanárokkal:
-az 50 felettieket el kell felejteni, még mindig ott tartanak, hogy rinyálnak, mert kevés könyvet olvasnak a gyerekek, vagy mert nem tudják, mi a ’szántás’ szó jelentése
-a fiatalabbak többsége egy fokkal jobb, de nekik sincs fogalmuk arról, mit lenne érdemes tanítani, és elnézést, de nekem úgy tűnik, olyanokból lesznek tanárok, akik komolyabb szakot nem tudnak elvégezni
de változást senki sem várjon:
még ma is ott tartunk, hogy sok (idősebb) észkombájn védi az oktatási rendszert, és fogalma sincs, egy normális országban milyen az oktatási rendszer.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#67 nagy vonalakban egyetértek veled, csak pár szót szeretnék hozzászólni:
-anyám 56 éves tanító. egyáltalán nincs leragadva a középkorban, halad a korral, igyekszik, megtanulta kezelni az interaktív táblát, ppt-ket csinál. úgy hogy előtte kb bekapcsolni se tudta a gépet. azóta saját laptopja van amivel tud dolgozni. keresztanyám szintén, ő 55. nyilván ez 2 példa, de ezzel csak azt szerettem volna mondani, hogy nem minden 50+os tanár őskövület. ja és azt is fontos megjegyezni, hogy ha nem emelték volna fel a nyugdíjkorhatárt, már mindketten nyugdíjasak lennének. de jelenleg még van jó 10 évük addig. képzeld el ahogy egy 65 éves ember szalad az elsős gyerekek után.
-ez is igaz, nagyob felhígult a tanárszakma, és ez senkinek se jó. de még mindig vannak akik elhivatottak, és nem azért mennek tanárnak, mert máshova nem vették fel, hanem mert ők őszintén ezt szeretnék csinálni. hirtelen 4 embert tudnék mondani csak az én kis ismerettségi körömből. tudják hogy szar a rendszer, tudják hogy éhbérért robotolnak, tudják hogy kb 0 megbecsülésük van, de csinálják, mert ez al álmuk.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!