Miért van az, hogy pár hete a hegymászó halálakor megoszlottak a vélemények és ment a vita, hogy szabad-e így élni, de azóta a sportmotoros és most a tengeralattjárósok halálakor elmaradnak ugyanezek a hangok?
#3 arra gondoltam, hogy a titanikot megnézni, vagy a legmagasabb hegyről lenézni, vagy akár megnyerni egy versenyt ezek olyasmik, amiket akár az átlagos kipolgár is szeretne, ha lenne rá ideje, pénze és biztonságos körülmények. Szóval ezt a vágyat érti valamennyire.
Viszont azt, hogy felmehetne valaki biztonságosan és kockáztatja az életét csak, hogy bizonyos módon menjen fel ez olyan, ami már sokaknak felfoghatatlan és az őrültség kategóriájába tolják.
13: milyen szempontból volt felelőtlen? Az egyik cikkben lehozták, hogy 1960 óta merülnek ilyen mélyre, a Titanic film rendezője is számtalanszor lement. Tehát tényleg olyan, mint a hegymászás, hogy sokaknak sikerült, és akinek nem, azok halnak meg.
Szóval a magam kérdésére válaszolva, az volt felelőtlenség, hogy egy látszólag amatőr hajóval mentek le. Mert nem hiszem el, hogy a 60-as évekbeli technikával túlélték anno, most meg ez történhet.
Kérdező 15
"Mike Reiss televíziós producer, aki szintén részt vett az expedícióban, megjegyezte, hogy a lemondó nyilatkozat csak az első oldalán háromszor említi opcióként a halált. Hozzátette, hogy a saját felelősségre vállalt utazás elején aláírt dokumentumban szintén szerepel, hogy az utasok azzal is tisztában vannak, hogy egy kísérleti, hatósági engedélyekkel nem rendelkező hajóba szállnak be."
Én is felelőtlenségnek gondolom, hogy ilyen "minőségű" tengeralattjáróval merültek alá. Több helyen is olvastam (1), hogy még 2018-ban volt egy nem épp kis pereskedés a cég felé, az egyik azóta volt ott dolgozó által indítva, a hajó biztonságosságát firtatva.
Kicsit konkrétabban: a hajó anyaga sem volt megfelelő, hiszen akkora nyomást nem is bírt el, egy vezetéknélküli (!) játékkonzollal irányították az egészet (2). Meg nekem már attól a gondolattól is borsódzik a hátam, hogy bent nem is volt olyan gomb, vagy eszköz, amivel ki lehetett volna nyitni az ajtaját belülről, ugyanis az kívülről volt lecsavarozva. Illetve az sem a legmegnyugtatóbb gondolat, hogy nem teljesen profi szakemberek dolgoztak a hajó megépítésén.
1: [link]
2: [link]
Viszont mindegyik említett tragédia áldozatát sajnálom, attól függetlenül is, hogy ki mennyire okolható érte, vagy sem.
SZerintem ezek a cuccok olyanok, mint a Forma1-es autók, hogy állandóan szerelik őket, aztán egyik futamon így mennek, másikon úgy. Kedd óta tesztelnek, de a vasárnapi futamon pár kör után leáll, miközben az azelőtti versenyen minden jó volt. Itt is ez történhetett.
17-es profi szakemberes mondatán meg tényleg röhög a világ, ugyanis ott volt egy kijelentés, hogy diverzek akarnak lenni, nem kellenek nekik a fehér 50 éves mérnökök! Tehát az egyenlőség jegyében nem a tudást és szakértelmet, hanem a jogot választották, így mondhatni kevésbé szakértők belekontárkodtak a dologba. Nyilván ez sosem derül ki, mert szétesett a kasztni darabjaira.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!