Kezdőoldal » Emberek » Emberi tulajdonságok » Miért viselkednek az emberek...

Miért viselkednek az emberek undorítóan az ügyfélszolgálatosokkal?

Figyelt kérdés

Telefonos ügyfélszolgálaton dolgozom egy nagyobb szolgáltatónál, vagyunk vagy 30-an. Nálunk nagyon szigorú a felvétel, tényleg csak a legjobbakat veszik fel, akik gyorsan gondolkodnak, kedvesek, hibátlan a kommunikációjuk. Ebből kifolyólag a munkatársaim is mind tényleg értelmes, rendes emberek, akik maximálisan teljesítik a feladataikat, sosem bánnak úgy egy ügyféllel hogy panaszra legyen oka.

Ehez képest legalább heti szinten látom sírni valamelyiküket. Ez azért más munkakörökben szerintem nem fordul elő.

Természetesen az ügyfelek viselkedése váltja ezt ki, én is volt már hogy rávágtam az asztalra idegességemben, mikor hatvanadszorra mondtam el hogy mit lehet tenni, de az ügyfél csak azt hajtja, hogy nem érdekli, oldjam meg, csináljam meg (azt amit egyértelműen nem tudok megtenni, el is magyaráztam, miért).

Nagyon kevesen vannak, akik vannak olyan értelmesek, hogy ha gondjuk van a szolgáltatás valamely részével, akkor nem annak anyáznak aki volt olyan szerencsétlen hogy épp felvette a r*hadt hívásukat, hanem kérnek egy e-mail címet ahol ezt bejelenthetik, vagy udvariasan megkérnek, hogy rögzítsük a panaszukat.


Mielőtt ügyfélszolgálatra jöttem, álmodni sem mertem volna arról, hogy ennyire utolsó szemét aljas söpredék a legtöbb ember, hogy sírásba kergesse a teljesen ártatlan, munkáját végző (és egyébként jól végző) társait. Hogy fajult mindez idáig?



2015. nov. 12. 21:52
1 2 3 4 5
 21/45 anonim ***** válasza:

kerdezett ra...

Itt par hazat jelol egy iranyitos

2015. nov. 13. 00:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/45 anonim ***** válasza:

Kerdezett ra, es itt par hazat jelol egy iranyitoszam.

Es emlekszem, hogy az egyik beture is rakerdezett.

Pedig mondtam hogy L for Lima..


Vegul elnezest kertem, hogy bunko voltam.

Holott amugy o benazta el... de mindegy...


(Bocs, ez az oldal meg mindig nem mobiltelefon-kompatibilis)

2015. nov. 13. 00:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/45 anonim ***** válasza:
az ügyfélszolgálatos munka nagyon kemény munka. én is dolgoztam benne többször. viszont soha többet nem fogok ügyfélszolgálatot vállalni, mert az a munkák legalja. nincs az a pénz, ami megéri azt a stresszt.
2015. nov. 13. 00:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/45 anonim ***** válasza:
100%

1.Engem már eleve felhúznak azzal, hogy negyed órákat kell várni, ha akarsz valamit.

Nem elég hogy megy a zene, de még a sok "közérdekű" infóval meg reklámmal is csesztetnek.

Az a legjobb mikor jönnek, hogy ne délelőtt meg délután hívjam őket, mert sokan vannak, de ha meg máskor hívom őket akkor meg ügyelet van és azért nincsenek.

Azért az vagány hogy éjszaka is várni kell.

2.Idegesítő, amikor hülyének néznek. Egyértelmű, hogy átakartak nyomni a palánkon, aztán mikor számonkérem akkor magyarázkodik. A legtutibb mikor még rám akar sózni egy telefont kompenzálásként(amivel még én csinálok neki jót) vagy a jóváírt összeg nem is fedezi a károm.

3.A legtöbb egy bunkó, akit máshová nem vettek fel.

Kb havi 120 ezerről beszélünk, ennyiért nem értelmiségiek fogadják a hívást.

2015. nov. 13. 06:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/45 anonim ***** válasza:
Én próbáltam kedvesen, normálisan (egy szolgáltatónál), mert volt egy kis gond...többször is leráztak, email-re nem reagáltak, vagy csak valami "sablon" szöveggel...aztán sokadjára elszakadt a cérna, elkezdtem kiabálni, fenyegetőzni, érdekes módon egyből megoldódott a probéma. Ha nekik ez kell...
2015. nov. 13. 07:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/45 anonim ***** válasza:
100%

Azért nekem ne mond, hogy minden ügyfélszolgáltató rendes ember. Már eleve az bosszantó, hogy a hívás ami pénzbe kerül az elején megvárakoztatják az embert. Volt, hogy negyedóráig hallgattam a zenét, időnként egy robothang bemondta, hogy "munkatársunk hamarosan jelentkezik, kérjük várjon" majd se zene se gép hang. Kinyomták. Az én pénzem meg apad amikor ezt eljátsszák 3-4 alkalommal is. Bosszantó amikor totál hülyének néznek, és ha az ő hibájuk miatt kell telefonálnom akkor is megmagyarázzák, hogy annak úgy kell lennie..

Csak megjegyzem: Sosem úgy telefonálok, hogy "na ma is rögtön ordítok az ügyfélszolgáltatóssal, mert tuti bunkó" Én mindig normális vagyok, de ahogy bánnak az ügyféllel ott elegem lesz.

Ahogy valaki írta. Ha kivered a balhét mindjárt megértik a gondodat, és meg is van oldva..

2015. nov. 13. 08:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/45 anonim ***** válasza:
100%
Én meg eddig csak hozzá nem értő, inkompetens, 70 IQ-jú ügyfélszolgálatossal találkoztam csak (Tré-mobil), nem tudom honnan szedik össze ezeket.
2015. nov. 13. 09:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/45 anonim ***** válasza:
100%

Kérdező, az éremnek 2 oldala van.


Egyrészt: aki nem tudja vagy nem bírja a konfliktusokat kezelni, nincs nagy stressztűrő képessége, az keressen más munkát. Elhiszem, hogy bánt, hogy sok vevő ilyen, de ez a munka sajnos vagy nem sajnos ezzel jár. Én a mekiben voltam rövid ideig pénztáros, tudom, hogy milyen az, amikor illedelmesnek kell lenned a legnagyobb tahóval is.


Másrészt: az ügyfélszolgálatos sem szent. Nálam is volt már olyan, hogy türelmesen, nyugodt hangnemben elmondtam mi a probléma, majd flegmán közölte, hogy nem tud vele mit csinálni. Nem értem, hogy miért kell ügyfélszolgálatos egyáltalán, ha úgyis előre beseggelt sablonszövegeket mondanak el. Ha valakinek problémája akad, az már alapba idegesebb a kelleténél, mert saját maga nem tudja megoldani a problémát, ezért kér segítséget. Az esetek nagy részében (tiszt.kiv.) azonban az ügyfélszolgálatos az üres beszéden kívül semmit sem tud segíteni, emiatt persze, hogy idegesebbek lesznek az emberek. Nyilván nem kéne tahó bunkónak lenni, de az ember akarva akaratlanul idegesebb lesz, ha fizet egy szolgáltatásért, és az nem úgy működik ahogy kellene, az ügyfélszolgálatos meg csak dísznek van, mert a problémákat ők nem tudják sem kezelni, sem megoldani. Rengeteg ügyfélszolgálatos (tiszt.kiv.) egyáltalán nem segítőkész, volt olyan, hogy elmagyarázott valamit elég pocsék módon, majd visszakérdeztem, és még neki állt följebb, hogy nem akarja még egyszer elmagyarázni, jajgatott, meg stb. Szóval ne csak a saját perspektívádból nézd, a vevő oldaláról is nézni kell a dolgokat.

Az már csak hab a tortán, hogy többször előfordult olyan is, amikor én is e-mail címet kértem vagy telefonszámot, és nem adott, mert nem adhat, vagy nincs, vagy nézzem meg az interneten úgy, hogy pont az internettel volt a probléma.

2015. nov. 13. 10:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/45 anonim ***** válasza:
100%

Az, hogy nálatok elsírja néha valaki magát, az azt jelenti, hogy nem annyira szigorú nálatok sem a felvétel, mert nem tudják akkor ezek szerint sokan kezelni ezeket a helyzeteket.

Nem értem, hogy miért olyan embereket tesznek be ilyen pozíciókba, akik képtelenek egy nagyobb stresszhelyzetet vagy konfliktust kezelni. Ez a munkával jár. Aki nem bírja, keressen másik munkát.


Mellesleg ne általánosíts. Ugyanúgy van sok bunkó, beképzelt, nemtörődöm ügyfélszolgálatos is. Én is telefonáltam már ilyenekkel. Sóhajtozik, ha segíteni kéne, nem tud vele mit kezdeni, sőt olyan is volt, hogy fogalma nem volt az egészről. Engem is idegesít, hogy közvetlenül nem tudok beszélni pl a szolgáltatóval, hanem mindig az ügyfélszolgálatosokkal kell, akik segíteni érdemben nem tudnak, csak feljegyzik a panaszt, aztán vagy megoldódik, vagy nem. Sokszor nekem sincs kedvem az ügyfélszolgálatossal beszélni, de sajnos muszáj.


Ezeket pedig el kell engedni a füled mellett. Ha ezt a munkát választottad, akkor muszáj megtanulnod elengedni ezeket a füled mellett. Az emberek többsége nem rád haragszik, csak ideges, mert probléma van. Ha ezen ennyire felháborodsz, jobb lenne, ha más szakmát keresnél.

2015. nov. 13. 10:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/45 anonim ***** válasza:

#18

Azt hiszem értem. A szabály alól akarnak kivételt, de a felelősséget, ami ezzel járna, nem vállalják. Nos van két jófajta kommunikációs tréning videó, amiből megtanulható, hogy miként hallgassam meg azokat, akiknek gondjuk van. Ezt én ritkán tudom használni. A másik arról szól, miként lehet vezetni a tárgyalásokat a közös megegyezés és a win-win kimeneteleket célként kitűzve. Ezt picit jobban, de ezt sem tudtam elsajátítani. De talán téged ez érdekelhet és fogékonyabb vagy rá, majd megkeresem.


A felháborodásuk számodra egyértelműen butaságnak tűnhet. De ők lehet azzal a reménnyel indultak el, hogy gyorsan meg tudják oldani a gondjukat az orvosok és extra költségek megkerülésével. Egy kényelmes szolgáltatás várnak vajon? Aztán amikor kiderül, hogy sokkal bonyolultabb, vajon érezheti-e azt, hogy ezekről eddig nem tudott és a tájékoztatást, amit eddig kapott annyira hiányos volt, hogy elveszti a bizalmát és már inkább becsapva érzi magát, mintsem támogatva? Mert ha ez előfordulhat, az indulat indokolt.

Ez csak egy lehetőség, amit el.tudok képzelni. De majd jelentkezem nálad a további részletekkel, csak telefonról nem tudok annyit írni.

2015. nov. 13. 12:18
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!