Kezdőoldal » Emberek » Emberi tulajdonságok » Miért viselkednek az emberek...

Miért viselkednek az emberek undorítóan az ügyfélszolgálatosokkal?

Figyelt kérdés

Telefonos ügyfélszolgálaton dolgozom egy nagyobb szolgáltatónál, vagyunk vagy 30-an. Nálunk nagyon szigorú a felvétel, tényleg csak a legjobbakat veszik fel, akik gyorsan gondolkodnak, kedvesek, hibátlan a kommunikációjuk. Ebből kifolyólag a munkatársaim is mind tényleg értelmes, rendes emberek, akik maximálisan teljesítik a feladataikat, sosem bánnak úgy egy ügyféllel hogy panaszra legyen oka.

Ehez képest legalább heti szinten látom sírni valamelyiküket. Ez azért más munkakörökben szerintem nem fordul elő.

Természetesen az ügyfelek viselkedése váltja ezt ki, én is volt már hogy rávágtam az asztalra idegességemben, mikor hatvanadszorra mondtam el hogy mit lehet tenni, de az ügyfél csak azt hajtja, hogy nem érdekli, oldjam meg, csináljam meg (azt amit egyértelműen nem tudok megtenni, el is magyaráztam, miért).

Nagyon kevesen vannak, akik vannak olyan értelmesek, hogy ha gondjuk van a szolgáltatás valamely részével, akkor nem annak anyáznak aki volt olyan szerencsétlen hogy épp felvette a r*hadt hívásukat, hanem kérnek egy e-mail címet ahol ezt bejelenthetik, vagy udvariasan megkérnek, hogy rögzítsük a panaszukat.


Mielőtt ügyfélszolgálatra jöttem, álmodni sem mertem volna arról, hogy ennyire utolsó szemét aljas söpredék a legtöbb ember, hogy sírásba kergesse a teljesen ártatlan, munkáját végző (és egyébként jól végző) társait. Hogy fajult mindez idáig?



2015. nov. 12. 21:52
1 2 3 4 5
 41/45 anonim ***** válasza:

#39 A telefonáló tudjon különbséget tenni a cég arca és a cég között, de a cég arcának nem kell különbséget tennie a céget erő sérelmek és a magánélete között?


Én értem, hogy neked rosszul esik a hangnem. De kezdj el te is szándékosan akadályoztatni és ezt érezze meg a telefonáló, akkor panaszt ellened is tehet. Okkal és joggal.


Ám a kérdésemet #38-ban direkt úgy tettem fel, hogy Te, a call centeres ítélkezz. És láss csodát a kérdező emberségesebben kezelte, mint #40, aki egyből rosszindulatú válaszokkal esett volna annak, aki ilyen ügyben telefonál. Kérdező legalább feltételezte, hogy normális hangnemben is lehet ezt közölni, valószínűleg ezt a telefonban is így közli, hogy ő itt segíteni akar, de ahhoz meg kell értenie a szitut.

Míg kollégája erősen kimutathat a foga fehérjét. Ha valaki jó indokkal van felháborodva, és érezhető a hangján, nagyon nincs megelégedve a szolgáltatással, ő bizony még jobban elnyomja a másikat a padlóra, hogy biztos legyen, soha többet nem kap ettől az embertől kedves szavakat.



Vannak jó tapasztalataim és rossz tapasztalataim is.

De ahogy a reakciótok különböző, úgy talán érzed, hogy miért utalják egyesek az ügyfélszolgálatosokat, mert azok várják, örömet okoz nekik, ha az ügyfélnek árthatnak.


Remélem világos, hogy nem Veled van gond, kérdező, hanem azzal, hogy a szakmabeli társaid miként viselkednek néha. És még ez a vallomás nem is volt átlagosan undok.


2 hete TCom-hoz telefonáltam. Nyugodt és kedves voltam végig. Csak kritika és semmit mondó, lerázó szöveg várt a túl oldalt. Nyilván nem tudta a magán életét a munkájától külön választani.

Megmondtam neki, hogy nagyon nehéz tolerálni a hangnemet és az információ, amit ad, szándékos félrevezetés. Hozzá tettem: hogy képzeli, hogy ezt megteheti? Majd ráraktam.

Szerinted milyen számot hívtam ezután?

2015. nov. 17. 06:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 42/45 anonim ***** válasza:
100%

Nos..meg lehet próbálni betartani az ügyfélnek, de ez visszafelé is elsülhet.

Biztosító cégnél jelentettem be problémát, az ügyfélszolgálatos feltett egy kérdést, egy olyan feltétel meglétéről, ami fizikailag nonszensz. Természetesen azt válaszoltam, hogy ez nem áll fenn, mert nem is állhat fenn, mire közölte, hogy akkor nem vagyok jogosult a szolgáltatásra. Elmagyaráztam, miért hülyeség, amit kérdezett, és megkértem, mondjon rá példákat. Nagy nehezen megtette, mire elmondtam, hogy ezek a jelenségek nálam is fennállnak, de nem azért, amit feltételként említett, ugyanis az valóban nem lehet ok, a fizika törvényei szerint. Megkértem (még mindig normális hangon), hogy ezek szerint tisztáztuk a problémát, vegye fel a kárigényt, mire közölte, hogy nem teheti, mert a kérdésére azt válaszoltam először, hogy nálam nincs meg a feltétel...Innen kezdett eldurvulni a dolog, végül azt mondta, visszahallgatják a felvételt, és majd meglátjuk. Negyedórát adtam neki, hogy visszahívjon az eredménnyel, persze nem tette meg, ismét telefonáltam, a másik ügyintéző közölte, hogy nem lehet érvényesíteni az igényemet - majd elszólta magát, hogy meg sem hallgatták a felvételt. Azonnal kértem emailcímet, megírtam a panaszt, megemlítve, hogy kész vagyok továbbvinni az ügyet, amennyiben nem történik tisztességes eljárás.

A vége az lett, hogy nem csak a káreseményt intézték el, hanem a késedelem miatt kötbért is fizettek nekem. Hogy az ügyintézővel, aki be akart tartani, mi lett, nem tudom, és nem is érdekel, valszeg dicséretet nem kapott. Nem érdemes ezzel szórakozni, legalábbis velem nem, és szerintem nem én vagyok az egyetlen, aki nem hagy magával packázni.

2015. nov. 17. 17:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 43/45 anonim válasza:

utolsó kettő, szerintem kicsit félreértettétek amit írtam. én tök rendes, kedves, segítőkész vagyok mindenkivel. első körben. és aki végig normális, azzal végig.

aki viszont nem, azzal továbbra is kedves vagyok - viszont kedvesen elintézem hogy ne legyen úgy ahogy akarja. de ez csak akkor van, ha ő az aki lehetetlen, logikátlan követeléseket támaszt. hiszen ha valaki egy értelmes kéréssel/problémával jön, azt megoldom, ez egyértelmű.

hogy példát mondjak arra amikor elszakad a cérna: ügyfélszolgálaton régen (tévéadás szolgáltatónál) találkoztam valakivel, akinek elromlott a TV távirányítója, és rajtunk követelte hogy cseréljük ki. mondtam, hogy nincs közünk a tévé és tartozékai garanciájához, ezt maximum ott tudja érvényesíteni ahol vette, mi csak az adást biztosítjuk. és konkrétan több mint fél órás beszélgetés volt, nem hiszitek el, de nem fogta fel akár hány féle képpen elmagyaráztam. na, ezeket belelőném a dunába.

nyilván ha valaki azzal hív fel, hogy elment az adás, vagy ha biztosítónál lennék hogy vegyünk fel kárigényt, mi sem természetesebb mint hogy megoldom az ügyet.

mondjuk ha ezt olyan stílusban tenné, hogy "maguk kib****tt k**** cég már megint maguk miatt van ezmegaz azonnal adjanak vissza minden pénzt stb" és ha erre megválaszolom hogy ez nem lehetséges, majd megadom segítőkészen a megoldási lehetőségeket és erre ENGEM csesz le hogy "mi az hogy nem azonnal oldja meg és különbenis nekem ne merje azt mondani hogy, maga ****"...

na ilyenkor van az hogy minden erőmmel azon leszek hogy még annyi segítséget se kapjon az agressziójáért amennyit lehetne.


amúgy ha egyszer emiatt kirúgnak, hát istenem, legalább megadja a kezdő lökést hogy valami jobbat keressek :D de ez eddig 5 év alatt egyszer sem merült fel...

2015. nov. 17. 21:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 44/45 anonim ***** válasza:
Nem értettem félre, amit írtál: ha úgy tartja kedved, ártani fogsz az ügyfélnek, ráadásul akarattal. Ez teljesen egyértelmű másodszorra is.
2015. nov. 18. 15:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 45/45 anonim válasza:

oh, hát ha így értetted, akkor ok.

Én ezek szerint máshogy gondolkozom mint te, mert szerintem aki bunkó vagy szemét egy ártatlan emberrel, az nem érdemli meg a segítséget. Én mindenkihez úgy állok hozzá, ahogy ő hozzám. Ha normális, én is normális vagyok. Ha ő szemétkedni akar, hát szemétkedjünk...

2015. nov. 21. 23:48
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!