Kezdőoldal » Emberek » Lakóhely, szomszédok » Brutális módon nem szeretem...

Brutális módon nem szeretem Budapest belvárosát. Ez ugye normális? Köztetek is van ilyen?

Figyelt kérdés

A Nagykörutat és azon belül mindent, a Nagykörút és a Hungária között nálam átmeneti zóna. Budán is vannak számomra túl belvárosias részek.


Egyfelől tömegnyomor van, mindenfelé túl sok az ember, rosszabb helyeken kvázi lépni se kell, mert tolnak, de a mellélutcák sem nyugodtabbak.


Másfelől nagyon sűrű-sűrű a beépítettség, zömében nagyon kevés fával, növényzettel.


Harmadrészt, igen, vágom, hogy ezek szép épületek, de... Egyre inkább rájövök, hogy nekem a letisztultság kell.


Viszont mások úgy szeretik, vagy legalábbis tök elviselik a belvárost....

Nagyon egyedül vagyok a dolgokkal?



jan. 10. 11:22
1 2 3 4
 11/32 anonim ***** válasza:
100%

A szűk értelemben vett, valódi pesti Belvárost, azaz az V. kerületnek azt a részét amit valóban így hívnak, kifejezetten kedvelem. Hasonlit a mi Belvárosunkra, ahol én is élek, de igazából sok magyar városban lehetne. Szerb utca és hasonlók környéke, Kálvin tér mögött, Kiskörúton belül. Parkoló autóból viszont itt is túl sok van, engem leginkább ez zavar, hogy nem vagy alig lehet gyalogolni, hosszabbakat sétálni, el vagy zárva a Dunától, apró parkok vannak csak stb. Ha nem épült volna köré egy gigantikus város akkor élhető lenne, egyébként nekem is off-os.

A Lipótvárosi rész már azt idézi amit te írsz, talán egy fokkal jobb.

A Nagykörút-Hungária közötti rész szerintem is borzalmas. Akkor lenne emberi lakhatásra alkalmas, ha a hatalmas tömböket mind rehabilitálnák, eltüntetnék a parkolókat minimum a föld alá, a hajléktalanokat kitiltanák, lenne rendes köztisztaság, kijelölnének még több szigorú gyalogos zónát. Elvétve vannak már ilyen helyek ezekben a kerületekben (VI-VII-VIII-IX-XIII) de még igy is kevés. Szomorú, hogy a magyar lakosság jelentős részenek ezek a körülmények jelentenek egy "belvárost", holott nem kéne hogy így legyen.

Buda számomra más kategória, akkor is, ha vannak elcseszett utcák, negyedek, Déli p.u. környékén való lakhatással pl. büntetni lehetne embereket, de mégis ha jobban megnézed szinte egy naaagy egybefüggő zöldfelület van egészen Óbudától Ujbudáig és nyugatra is a hegyekig. Szerintem itt is a sok autó rossz helyen a fő baj, nem tudsz úgy kisétálni a saját kis lakónegyededből hogy ne kelljen percekig állnod a zebrák mellett. Pesten sose, Budán sokat laktam és mindig bezárva éreztem magam a leírtak miatt.

Hungária plusz mínusz néhány km-es gyűrű pedig számomra földi pokol, sajnos nem tudok szebben fogalmazni. Ilyen elhanyagolt, élhetetlen rozsdazóna ekkora méretekben szerintem Afrikát idézi.

jan. 10. 15:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/32 anonim ***** válasza:
86%

Szeretem a belvárost, ha nem sietek valahová, akkor jó ott sétálni, és általában, ha valakivel találkozom, akkor belvárosi beülős helyre szervezzük.

Laktam ott egy ideig, vegyes érzelmeim voltak vele. Az tök jó, hogy minden sétatávra volt. Kicsit többet ittam egy összejövetelen? Semmi baj, hazasétálok. A Margitsziget 20 percre volt gyalog, a munkahelyem fél órára, a Népsziget 40 percre. Hónapokig nem vettem BKV bérletet, mert minek, egy óránál többet sosem sétáltam sehová.

Viszont a ház aljában kocsma volt, és mikor a vendégeket végre kipaterolták reggel hatkor, akkor rákezdett a hisztire a szomszéd három gyereke, és a 4-6-os még éjszaka is 10 percenként átment a számon. Meg nem tudtam úgy hazaérni, hogy ne egy brit turista okádjon üvöltve a kapualjban.

jan. 10. 16:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/32 anonim ***** válasza:
87%
Régen Budapesten tanultam, dolgoztam és éltem. Annak idején szerettem, ez kb 2013-2019-es időszak volt, azóta már más fővárosban élek és mióta hazalatogatok, azóta utálom pestet. Egy lerohadt, büdös, koszos, utolsó gettora emlékeztet. Egy nagy 0 az egész....
jan. 10. 16:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/32 anonim ***** válasza:
22%

Egyetlen előnye van, hogy mindent megtalálsz viszonylag közel, bolt, ruha, szórakozás.


A többit - csövesek, húgy-szarszag, random kéregetők, C-betűsek - hagyjuk.

jan. 10. 17:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/32 anonim ***** válasza:
22%

11 folyt., mert pont a Nagykörúton belüli részről nem írtam.

Számomra ez csak "olyan, mintha" belváros lenne, annak minden varázsa nélkül, és kevésbé emberléptékű kivitelben. Valójában nem is belváros, csak túlzsófolt lakónegyedek, kerületek egymásra halmozva, több száz lakásos tömbök egymás hegyén hátán.

A troli egy jó indikátor. Ahol Budapesten troli jár, az ilyen hely.

A 90-es évek nyomasztó filmjeinek, alternatív videoklipjeinek Pestje.

Egyébként nekem Budán sem volt sose bérletem, "minden közel van" érzés miatt biztosan nem költöztem volna be a susnyásba.

jan. 10. 17:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/32 anonim ***** válasza:
100%

Szerintem nagyot dobna, ha csak korlátozott behajtási engedély lenne az autóknak, pl. busz, helyi lakosok, taxi, ill. áruszállítás, ilyesmi, ill. több sétálóutca lenne. Az agglomerációból meg már a nagykörúton belülről se engednék be senkit autóval, viszont rengeteg P+R parkolót nyomnék a külvárosokba, ill. a hév, vonat, volánállomások környékén még vidéken, és rohadtul sok pénzt beletolnék a közösségi közlekedésbe, de ízlések és pofonok, szotyis orbánnak a foci a hobbija, így közlekedésfejlesztés helyett stadionok tömkelegét építette, ha kell, ha nem.


Amúgy lehetőségekhez képest történt javulás. Több fa és zöldfelület van, mint Tarlóskorszakban volt, és jobban is vigyáznak rá, persze vannak hibák is.

jan. 10. 20:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/32 anonim ***** válasza:
100%

16, Tarlós első ciklusa pont ennek jegyében telt, de ne politizáljunk, igaz, ez már inkább történelem, sajnos.

Nem csoda hogy sokan máris a 2010-es évek első felét tartják valami csoda időszaknak. Én is akkor élveztem legjobban Budapestet. Sajnos minden értelmes intézkedést azóta sikerül bal-jobb, autós-bringás, pest-vidék (agyrém) ellentétté zülleszteni.

jan. 10. 22:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/32 anonim ***** válasza:
77%
Én nagyon szeretem, laknék is ott, ha lenne pár száz millió fölösleges forintom. Szeretem azokat a magas házakat, és azt az érzést, hogy egy valódi nagyvárosban vagyok. És úgy érzem, hogy egy olyan városban vagyok, amit körbe vesz egy város, amit körbe vesz aztán megint egy város, stb. Vidékiként éltem évekig Pesten, most is sokat járok oda, és engem mindig mellbe vág az a kontraszt, ami a megyeszékhelyem és Pest között van. Elsősorban az épületek magasságában van a különbség. Míg itt nálunk a belvárosban max. 3 szintesek a polgári házak, addig Pesten legalább van 5-6 emelet. És a másik fő különbség, hogy míg nálunk 50-es táblánál mennek 60-nal, addig Pesten a belvárosban a fő gyűjtőutakon mennek 70-es táblánál 90-nel, és a kis utcákban is mennek néha 60-nal a biztonságos 40 helyett. A sok turista nem zavar, elférnek. Szeretem a belvárosi utcákat, a Duna parttal, mert nálunk ilyen nincs. A metrók, villamosok, buszok zsúfoltsága nagyon zavart, sose tudtam teljesen megszokni, de ettől függetlenül imádok Pesten lenni. Bárcsak ott élhetnék! A külvárosokat is szeretem Pesten, nem mindenhol jártam, pár kerület kimaradt. Szeretek tömegközlekedni is, a trolikért odavagyok.
jan. 11. 13:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/32 anonim ***** válasza:
100%

Tarlós-korszakban azért messze több volt a pénz, nem volt COVID, még az uniós pénzből is hagytak valamit, de azért a HÉV-et kijátszották, ill. ócska, ruszki elavult metrókat szereztek be felújítás címszóval annyiért, mintha újat vettek volna, a drágán felújított Margit híd már pár évre rá kezdett látványosan szétrohadni, elég végig gyalogolni, és nézni a korlátot, pedig rengeteget öltek bele, de látszik, hogy csak felületi munkát végeztek rajta, azt is pocsékul, de legalább jól elhúzódott és alaposan túlárazták. Széll Kálmán tér szintén.


Most nem hogy lassan dolgoznak, hanem még idő előtt átadták a Lánchidat, és semmiféle költségtúllépés nem volt. Túlárazás sem.


Tarlós mindent lebetonozott, rengeteg fát vágtak ki, és persze mivel törvény írja elő, csenevész szarokat telepítettek is amiből nagy kampányt csináltak, persze ennek jelentős része ki is pusztult rögtön.


Most sok helyen egészen más (stockholm faültetési rendszer) technikával ültetik a fákat, ami által nő a túlélési és fejlődési esélyük. Nyilván most is vannak itt-ott kipusztulások, nem vagyok elvakult, de egész mások az arányok. Kísérleteztek a dézsás fával is, de sajnos az nem vált be főleg a szélsőséges hőség miatt. Ahogy tudnak parkosítanak, a Városligettel is ez lett volna a szándék, csak hát azt államosították, így a világ első közparkját sikerült szétbarmolniuk, pedig töredékéből sokkal jobbá lehetett volna tenni.


Fakataszterrel is védik a fákat, szép lassan remélhetőleg az összes kerület bevonódik, igaz, ez nagyon költséges, viszont az összes fa szakszerű nyilvántartásba kerülne, és úgy számon lenne tartva, mint ahogy most a jelzőtáblák vagy villanyoszlopok (próbálná azt lefűrészelni valaki!).

jan. 12. 17:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/32 A kérdező kommentje:

A hidakat és a 3-as metrót ne említsd, kérlek, mert most alapvetően sem alacsony a vérnyomásom. :'D


3 Duna-hidunk rohad és a 3. felújításának közepén kellene lennünk, ha Tarlós nem húzza 8 éven át a Lánchíd felújítását.

(A Margit hidat nem tudom, kétezer évente járok arra és akkor nem a korlátot figyelem, hanem kiesik a szemem a nézelődéstől, de az fotózás közben feltűnt, hogy úgy mozog az egész, mint egy kátyús úton közlekedő busz. A többi ennyire nem! Legalábbis érzésre, úgy szerintem.)

Egyébként tudtommal Demszky kezdte el a híd felújítását, aki felújította a Szabadság hidat, az Erzsébet és a Kvassay hidat, a Petőfi hídon is csináltak valamit alatta, szóval Tarlós eléggé el van maradva még akkor is, ha figyelembe vesszük, hogy 9 év vs. 20.


A 3-as metró esetén: elavult AVR megtartása, amivel gondok vannak, olcsó liftek, amikkel állandóan gondok vannak, szerelvény-mutyi. Csodálatos. Konkrétan nekem lövésem sincs, mi lesz itt!! Normális vonatbefolyásoló kellene és normális szerelvények, na nem 20 év múlva.

Ja és mellesleg a 3-as metró felújítása is elhúzódott. Nem hiszem el, hogy normális politika mellett nem lett volna pénz 2012-2013 tájékán már újítani a metróvonalat, a Lánchidat PÁRHUZAMOSAN és persze a villamosprojektek, amik zajlottak is. Vagy esetleg a metrót az 1-3-as villamos felújítása után, hogy ne legyen totál káosz - de még így is bőven 2017 előtt kezdték volna el.


A HÉV-eket kijátszotta, 45-60 évesek a szerelvények, lassúak, sz.rok, ugrálnak, mint a bakkecskék. Itt is mi lesz? Le kell állítani az egészet??

jan. 12. 18:10
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!