Kezdőoldal » Emberek » Munkahely, kollégák » Tényleg érdemes így munkát...

Tényleg érdemes így munkát keresni?

Figyelt kérdés

Egy ismerősömmel szóbakerült a munkakeresés.

Én 24 éves vagyok, grafikusnak tanulok és nincs munkahelyem.

Ő azt állítja, hogy úgy kellene munkát keresnem, hogy csak úgy beállítok cégekhez, szerkesztőségekhez és beszéljek a főnökkel, hogy ki vagyok, mi vagyok, van e valami munka számomra?

Szerintem ez így nem igazán működne, de ő állítja, hogy de igen.

Diák vagyok, esetleg valamit talán adnának, viszont nincs vállalkozásom meg semmi ilyesmi, úgyhogy nem hiszem, hogy csak úgy bedolgozhatnék bárkinek is.

Nem akarok hülyét csinálni magamból, főleg úgy, ogy később, ha elvégeztem a szakmát (1 év) ezekre a helyekre, normálisan önéletrajzzal, portfólióval szeretnék jelentkezni.


Érdekelne a véleményetek.



2022. aug. 17. 16:42
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
100%

Fogadjunk neki sem így lett munkája. :D

Bemész egy céghez, kéred a főnököt és körberöhögnek, mert dolga van.

2022. aug. 17. 16:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
90%

Apámnak voltak ilyen elvetemült ötletei, amikor munkát kerestem még régen. Szerintem se működik ez a módszer. Még az se kap állást, aki kiírt pályázatra jelentkezik, nemhogy az aki besétál az utcáról.

Amúgy ennek egy visszafogottabb változata, ha általad kiválasztott cégeknek írogatsz email-eket. Kevésbé megalázó szerintem.

2022. aug. 17. 16:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
100%

"beszéljek a főnökkel"

Nekem ez már nem életszerű.

Melyik főnökkel?

2022. aug. 17. 16:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:
47%

Én még anno a pesti rakparton sétáltam végig pontonról pontonra 30db önéletrajzzal, szerintem ott a mai napig működne.

2# Az email nem hangzik rosszul az online világban..

2022. aug. 17. 17:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:
90%

Ez csak 40 évvel ezelőtt működött.


Linkedin profillal többre mész.


Másik lehetőség, hogy akármilyen adminisztratív pozícióra felveteted magad a céghez aztán fél-egy év múlva átváltasz a kiszemeltre.

Én ezt csináltam.

2022. aug. 17. 17:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:
100%

Van, akinek sikerül, de ahhoz kell egy olyan fellépés is, hogy eljuss addig és érdemben tudj beszélni valakivel. Egy próbát mindig minden megér. Az biztos, hogy ha személyesen tudsz beszélni valahol valakivel, akkor sokkal esélyesebb vagy állást találni, mintha csak jelentkezéseket küldözgetsz, amiket könnyedén figyelmen kívül tudnak hagyni. Ha eleve (még?) nem is létező állásra mész be jelentkezni, akkor pláne előfordulhat, hogy jobb az esélyed, mint ha egy már meghirdetett állásra versenyzel x másik jelentkezővel.

Itt ugye azt kell elérned, hogy szóba álljanak veled, aztán megmutathatod, hogy mennyire ismered a céget és a szükségleteiket, miben hogyan tudnál nekik segíteni, miért volnál számukra értékes.


Magyarósi Csaba ebben az interjúban mesél róla, h ő is így került be az Indexhez annak idején:

https://www.youtube.com/watch?v=xzozj2-vPdM

2022. aug. 18. 21:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:
67%
Személyesen én se hiszem hogy be tudsz jutni egy döntéshozóhoz, de direkt levelezéssel meg tudod szólítani őket. A Linkedin pl. kiváló felület erre. Ha már van annyi szakmai alapod, hogy nem csak érdeklődő laikus vagy, akkor felajánlhatod az ingyenes gyakornoki munkavégzés lehetőségét azzal a kitétellel, hogy amint "termőre fordul" a tevékenységed, kéred a munkaköröd és díjazásod újratárgyalását. Ugyanezzel megkereshetsz munkakörspecifikus Facebook csoportokat is, könnyen lehet hogy ráharap valaki.
2022. aug. 19. 15:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:
100%

Én most munkát keresek és amit olvastam és szerintem logikus:

hogy ha személyesen mész be az nyomulós, viszont ami visszafogottabb és leteszed a névjegyed ha postán küldöd az önéletrajzod be, mert emailen sokan beküldik.


Amúgy amikor én így bevittem egyszer mondták nincs bent a főnök és gyanítom a kukába dobták. Egyszer kiderült, hogy nincs is végzettségem ahhoz a céghez. A harmadiknál meg 120.000 Ft-ot ajánlott (3 éve is kevés volt).

2022. szept. 21. 23:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:
100%

Szerintem nem.

Még 10 éve mikor egyetem mellett diákmunkát kerestem a szüleim és a rokonság javasoltak hasonlót. Apám el is vitt, hogy adjam be random helyekre az önéletrajzomat. A legtöbb helyen elzavartak, merthogy nem tudnak a recepción mit kezdeni, nyilván feljebb (pl.hr hez) nem jutottam. Ahol esetleg megengedték, hogy ott hagyjam az önéletrajzomat, onnan se hívtak vissza.

Úgyhogy szerintem esélytelen.

2022. szept. 22. 11:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:

Nagyon nem mindegy, hogyan csinálod és kivel, na meg mikor beszélsz. Ha csak beviszed letenni az életrajzod a recepción, az pont olyan, mint a szórólap osztogatás a pályaudvaron. Lehet, hogy hoz 5-10%-nyi üzletet, de az erőfeszítések 90-95%-a előre tervezhetően megy a kukába. Emiatt jobb máshogy csinálni, vagy ha már így csinálod, akkor éppen ezért úgy kell méretezni, hogy minél nagyobb mennyiségben tudd teríteni a szórólapod/életrajzod, hogy a nagy számok törvénye alapján az az 5-10% esélyed minél nagyobb válasz arányt jelentsen. Csak mivel a legtöbb más próbálkozó is pont ugyanezzel próbálkozik, ebből az lesz, hogy mindenki ész nélkül küldözgeti az életrajzokat mindenhova, minden HR-est elhalmoznak a kért vagy kéretlen életrajzok, amik egyre nagyobb része szemét számára, ezért úgy is bánik vele (pl. nem nézi át mindet, hanem találomra kihúz hármat és ha nincs közte alkalmas jelölt, akkor újra húz, amíg talál egy alkalmasat, akit rögtön fel is veszi tovább keresgélés helyett és a többi megy a szemétbe).


Ezt a fajta direkt próbálkozást úgy érdemes csinálni, hogy kiszemeled, hogy hol akarsz dolgozni, megismered a céget, annak felépítését, döntéshozóit, elkezdesz ott valamilyen személyes kapcsolatot kialakítani, ami révén el tudod érni, hogy ne dobjanak ki, amikor odamész. Pl. megismerkedsz a recepcióssal, hogy ajánljon be legalább egy beszélgetésre.

A FB, LinkedIn és társaik korában ez még hatékonyabban tud működni, mert a legtöbb dolgozót megtalálod valahol és láthatod, hogy kik a közös ismerősök, kiken keresztül tudod őket elérni, megközelíteni. Lehet, hogy te nem ismersz ott senkit, de ha neked van egy közös osztálytársad valakivel, vagy valaki ismer olyat, aki ott dolgozik, az már nagyban megkönnyítheti a sikered.

A tenisz- és golfpályán kötött üzletek is arról szólnak, hogy az üzletemberek hasonló körökben mozognak, szívesen játsszák ugyanazt a sportot, szóba kerül, hogy ki hol dolgozik és ha amúgy jó emberi kapcsolatban vannak, akkor az üzleti életben is a saját ismerőseik fognak eszükbe jutni, amikor pont egy olyan üzleti partnert keresnek, aki már van a baráti, játékostársi köreikben. Ugyanezért működnek a baráti, családi körből érkező állás tippek, ajánlatok is.


Az utcáról idegenként beesve sem lehetetlen direkt marketingelni (magadat), de ez sokkal nehezebb és nagyon más feladat. Ehhez nem árt ismerni ennek az üzletelési módnak a működését, sajátosságait. Pl. grafikusként eleve nem biztos, hogy állást kéne keresned, mert sokkal kevesebb cég alkalmaz főállásban grafikust, mint amennyi egy-egy megbízást ad egy grafikusnak. Nagyobb cégek ráadásul még a megbízást sem saját maguk szokták intézni, hanem ügynökségeken keresztül dolgoznak, akikkel egy nagyobb csomagról kötnek megállapodást, komplett arculat, weboldal, reklám kampány és egyéb tervezésekről, amiknek csak egy kisebb szelete a grafikusi munka. Nagyobb cégeknél (részben) pontosan azért van recepciós, meg titkárnő, meg személyi asszisztense minden vezetőnek, mert nem akarják, hogy bárki közvetlenül csak úgy eljusson egy döntéshozóhoz. A nagyobb cég vezetőjének az ideje drága, csak azzal találkozik és beszél, akivel fontos - és ő dönti el, hogy neki ki és mi a fontos.


Kisebb cégekkel sokkal könnyebb helyzetben lehetsz, mert egy kis étterem, kávézó, fodrászat, vagy más szolgáltató cég jó eséllyel egy személyes, vagy néhány fős vállalkozás. Ilyen helyeken nincs külön ember minden feladatra. Ugyan a főnökre sokkal több feladat hárul, viszont mivel nincs is, aki utad állja, hogy vele tudj beszélni, nagyobb az esélyed, hogy tudsz vele beszélni és arra is jobbak az esélyeid, hogy meg tudd győzni, hogy na pont ezt a feladatot érdemesebb rád bíznia, mint magának megcsinálni. Egy kis cégnél az is sokkal könnyebben előfordul, hogy pont ott van a döntéshozó, vagy akár ő maga áll a pult mögött. Ha jó pillanatban és jó módon találod meg egy jó ajánlattal, akkor akár rögtön köthettek is valamilyen üzletet - pontosan erre szoktak alapozni a különféle céges ügynökök, értékesítők, sales képviselők.

Ebben a helyzetben sokszor azon áll vagy bukik a sikered, hogyan adod elő azt, amit szeretnél. Ha beviszel egy étterem vezetőnek egy CV-t, hogy te grafikus vagy, vegyen fel alkalmazottnak, akkor ki fogja dobni, mert nincs szüksége grafikus alkalmazottra. Ha viszont elbeszélgetsz vele, hogy mennyire van forgalma, szerinte milyen szerepe van ebben annak, hogy az étlap, a cégér, a weboldaluk, az akármilyen reklámjuk hogy néz ki, nem gondolt-e rá, hogy mással kéne próbálkozniuk, abból lehet egy olyan beszélgetés, amiből arra fog jutni, hogy igazán megcsinálhatnád nekik ezt a munkát. Ha előtte rendszeresen bejársz hozzájuk enni és csak utána indítod el ezt a beszélgetést, akkor méginkább hajlandó lehet rá, hogy beszélgessetek róla.


Az értékesítés kulcsa, hogy a vevőt egyáltalán nem biztos, hogy az a termék/szolgáltatás érdekli, amit te árulsz. Ha te csak azt nyomatod, hogy te mit akarsz neki eladni, akkor egyre inkább feleslegessé válsz a számára és tehernek érzi a beszélgetést. A jó üzletember nem azt nyomatja, hogy ő mit akar eladni, hanem megpróbálja megtudni, hogy a másiknak mire van szüksége és utána a saját termékét már a vevő igényeit figyelembe véve mutatja be, azt kiemelve, hogy mik azok a problémák, amiket a vevő meg akar oldani, ő pedig ebben hogyan tud neki segíteni. Ekkor fogja érdekelni a vevőt, amit te el akarsz adni és így fog a kereslet és kínálat találkozni egymással. A legtöbb cégnek, aki grafikust alkalmaz, általában nem grafikusra, grafikára, plakátra, logóra van szüksége, hanem vevőkre, ügyfelekre és az ő pénzükre. Őket a bevétel érdekli, nem a grafika. A grafika csak eszköze annak, hogy ők hozzá tudjanak jutni a több vevőhöz és a pénzükhöz. Ha azzal indítasz, hogy grafikus vagy és munkát keresel, akkor nem fogod érdekelni őket. Ha azzal indítasz, hogy tudnál nekik segíteni több bevételhez jutni, akkor érdekelni fogja őket, amit mondasz. Nem véletlenül mondták már az ókori bölcsek is, hogy azért van az embernek két füle és csak egy szája, hogy kétszer annyit figyeljen másokra, mint amennyit ő maga beszél...

2022. szept. 22. 12:16
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!