Kezdőoldal » Emberek » Munkahely, kollégák » Ha egy dolgozónál a kasszában...

Ha egy dolgozónál a kasszában hiány van, akkor ő felelős a hibáért, vagy a munkaadó? (A lopást most zárjuk ki. )

Figyelt kérdés

Vagyis neki automatikusan pótolnia kell, vagy ez a munkáltató kockázata, hogy hiányt csinál az alkalmazott, és legfeljebb kirúgja, ha túl sokszor fordul elő vagy túl nagy a hiány?

Hogy van ez a munkajogban?



2017. okt. 24. 00:56
1 2
 11/19 anonim ***** válasza:
87%
Pénztáros is voltam. Mindenkinél előfordul hiány. Szerintem egy 2000-est nézhettem 20000-esnek, amikor még mindegyikből 2 fajta volta forgalomban. A műszakvezetőm visszatette a borravalóból és azt mondta, hogy hozzam be legközelebb, másnap 30000+-t csináltam. Gyorsétteremben történt, igazából nem hiányzott a leltárból sem semmi, mert néhány tételt beírt selejtnek. Hiányért onnan még senkit nem rúgtak ki.
2017. okt. 24. 08:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/19 anonim ***** válasza:
53%
Ha én kisebb címlettel fizetek, mint kellene, mert nagyon hasonlít a kétféle pénz, és összekeverem a pénztárcában, és ő nem veszi észre, akkor ki a hibás? Szerintem ezt a pénztárosnak kell észrevennie, mert ő van a kasszában, ő dolgozik azzal a pénzzel. Ha túl van fáradva, akkor meg a munkáltató nem biztosítja a pihenőidőt és azt, hogy elég ember legyen, hogy ilyen ne történhessen meg. Szóval úgy gondolom, ha lopás kizárva, akkor közös felelősség. A munkáltatóé, hogy úgy alkalmazzon embereket, hogy ez se kimerültség, se figyelmetlenség miatt ne következzen be, a dolgozóé meg, hogy maximálisan odafigyeljen a munkájára.
2017. okt. 24. 08:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/19 anonim ***** válasza:
43%

Hűha... vannak komoly képzavarok itt.

A pénztáros amikor beáll a kasszába -legyen az kisbolt vagy multi- köteles megszámolni a fiók tartalmát amit rábíznak. Ha ezt nem teszi meg az az ő saját szuvenír problémája. Onnantól hogy felvette a kasszát, annak a tartalmáért ő fog felelni. Ebből fakad, hogy ha hiányt csinál akkor azt neki kell fizetnie. Multinál levonják a fizetésből, míg kisboltoknál zsebből kell rendezni. Fentebbi felelősségkörből adódik, hogy a hiányt nem nyeli be senki. Borravalót/plusz bevételt nem szoktak kiosztani kereskedelemben, mivel ezzel a legtöbb esetben visszaélnek a pénztárosok. A kasszának záráskor 0-nak vagy 10-50 Ft plusz/mínusznak kell lennie és akkor már jó vagy. Nálunk senkinek nem mondtak még fel hiányért, aki minden nap pénzel dolgozik az óhatatlanul belefut a hiányba. Viszont mivel a pénztáros fizeti ezért a munkáltatót ez különösebben nem szokta érdekelni (természetesen ésszerű keretek közt)

A leltár már más kérdés, mivel ott van egy forgalmazási veszteség amit a szakma alkalmaz. Ezt a leltáridőszak bevételéből számolják ki termékkategóriákként. Ebből adódik, hogy leltárhiányt csak ezen felül követelhet a munkáltató. Multinál már más a dolog, mivel ott van biztonsági őr szolgálat aki azért felel, hogy ne lopják szét a boltot. Továbbá bevett gyakorlat a készletek ellenőrzés alatt tartása, így kiszűrhető a hiány egy-egy kategóriánál. Ez azért jó mert tudsz kalkulálni a hiánnyal, tehát az nem fordul elő, hogy ott dolgozol fél évet, majd nagy leltár után vigyél be 150ezret hiányra.

Ez amúgy mindenhol úgy működik, hogy a kollektív szerződésbe -vagy a munkaszerződésbe- ezt beleírják. Egy kőműves is felelősséggel tartozik a rábízott vödörért. Nem is értem miért kell ehhez munkajogot emlegetni, ez csak józan paraszti ész kérdése. Te se felelnél más hülyeségéért!

2017. okt. 24. 09:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/19 anonim ***** válasza:

Sajnos jogi választ nem tudok adni csak a tapasztalataimat leírni.

Dolgoztam Tescoban, Rossmannban egyik helyen sem vonták le a kasszahiányt csak a diákcégesektől mivel ők nem saját dolgozók voltak.

Legutóbb egy 13 üzletből álló kisvállalkozásnál dolgoztam. Ott még az 5 forintot is be kellett fizetni de ha + jött ki az nem mehetett a következő kasszahiány fedezésére mert ha lejárt vmelyik termék szav ideje akkor azt meg kellett a dolgozóknak venni...undorító...szerencsére gyorsan leléptem...

2017. okt. 24. 18:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/19 anonim ***** válasza:

"Tehát a dolgozót kirúghatja, de nem követelheti tőle a pénzt"


De! Attól a pénzt még követelheti.

Ez hasonló mint amikor a csalót, sikkasztót börtönre ítélik: hiába ült 3-4 évet, az elcsalt pénzel még tartozik. A büntetés nem szünteti meg a tulajdonjogát a károsultnak.

2017. okt. 24. 23:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/19 A kérdező kommentje:

""Tehát a dolgozót kirúghatja, de nem követelheti tőle a pénzt"


De! Attól a pénzt még követelheti."


Nem azt mondtam, hogy így van, hanem kérdeztem, hogy így van-e. Szerinted nem. Jogszabály?

2017. okt. 25. 04:23
 17/19 anonim ***** válasza:
35%

Nem kerdezted: a kérdő mondat végén nem pont van, hanem kérdőjel.


Jogszabály: PTK

2017. okt. 25. 09:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/19 anonim ***** válasza:
100%

Szinte minden ilyen helyen az eladóra verik rá. Amit amúgy én anno megértettem akkor, amikor egyik első napomon cigányok trükközéssel átvertek... mert az az én hibám, a kasszából annyi kiesett.

Viszont egyéb esetekben már neccesebb, mert sok olyanról hallottam elsőkézből is, amikor kiderült, hogy az eladó/pénztáros vezetője csapolta meg a kasszát vagy maga a tulaj, és rákenték a pénztárosra. Főleg akkor szeretnek ilyet csinálni, amikor próbaidőre felvesznek embereket, de fizetni nem akarnak vagy csak keveset, és amikor elérkezik a 3. hónap vagy x. hét, akkor kirúgják koholt vádakkal, hogy lop/nem tud számolni stb., aztán keresük a kövi lúzert,

2017. okt. 26. 13:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/19 anonim ***** válasza:
Szóval gyakorlatilag a havi bérért cserébe hiba nélküli munkát várnak el:D Az, hogy valaki 0 százalékos hibarátával dolgozzon, közel lehetetlen. Modernkori rabszolgaság megy én mondom...
2020. febr. 19. 03:27
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!