Kezdőoldal » Emberek » Tanárok, iskolatársak » Énekóra, tornaóra, rajzóra?

Énekóra, tornaóra, rajzóra?

Figyelt kérdés

Sziasztok!


A minap megtaláltam a régi ellenőrzőmet és elgondolkoztam sok mindenen...


Mi értelme van az énekórának? Ha valaki énekelni akar, akkor olyan iskolába felvételizik, elmegy énektanárhoz stb.

Sokan vannak, akiknek semmi hangjuk nincsen. Ők hogy kapnak jegyet? Igazságos osztályozni azt, aki tehetségtelen, semmi hangja nincsen és amúgy nem is tehet erről?


Vagy a másik: a rajzóra. Sok olyan ember van, akinek semmi kézügyessége, maximum palcikaembereket tud rajzolni. Hogy hasonlíthatják össze egy olyan gyerekével, aki Picasso szinten tud pl.festeni?


Oké, értem én, hogy kellenek a töltelék tárgyak, mert valahogy bent kell tartani azt a nyomorult gyereket 7-9 órán àt az iskolában, de nem lenne hasznosabb esetleg még 1-2 idegen nyelv vagy nyelvtanóra?


A másik a testnevelés. Értem én, hogy sok a kövér gyerek, de én pl. a kislabda elhajításban sosem voltam jó. :D 30 vagyok, de a mai napig nem tudok dobni, ami maximum hógolyózásnál hátrány, de az életnek más területén nem tapasztaltam, hogy emiatt kevesebb lennék. Volt olyan osztálytársam, aki szekrényt ugrani nem tudott. És leosztályozták azt is.


Ha mindenáron kell a mozgás (persze sosem a nap végén, lehetőleg a 2.órán, ülj egész nap izzadtan az iskolában), akkor lehetne focizni, aerobikozni vagy valóban tornázni, ami fogyaszt, mozgat stb.


Sikerült úgy lediplomáznom anno, hogy testnevelésből hármas, énekből hármas, rajzból meg négyes voltam. Mégis akkor kevesebbnek éreztem magam az akkor sokkal magasabb osztálytársaimnál, mert nem tudtam kosarazni.


Miért kell felvenni a gimiben egy második nyelvet, ha egy nyelvet sem tudnak ott megtanítani normálisan?


2020. jan. 23. 10:54
1 2 3
 1/24 anonim ***** válasza:
26%
Hülyeség az összes készségtárgy. Egyedül a rajzon belül a művészettörténetnek van értelme.
2020. jan. 23. 11:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/24 anonim ***** válasza:
100%

Az agyban azok a dolgok amik szabalyozzàk a hangodat hogy magasabban vagy alacsonyabb hangon enekelsz, vagy a finommotorikat hogy hogyan rajzolsz, vagy amik a mozgaskoordinaciokert felelnek pl celba tudsz e dobni, ha hiszed ha nem, de összefüggesben àllnak söt alapjai a logikai, de matematikai gondolkodasnak (föleg az egyensulyerzek) is, a kognitiv kepessegnek is, összefügg a ritmusérzek a beszed ritmusaval attol kezdve szövegertessel is, egészen a memoriaig emlekezeti kepesseghez is.



Ha belgondolsz eleve egy kisgyermek is mozgas uton, plusz anya enekel dudol, ringatja!,kezdi tapasztalni a vilagot, az egesz agyi idegpalya rendszer es maga a gondolkodas szoros összefüggesben all azzal is hogy kesöbb egyenletet tudsz 3 megoldani vagy nem, vagy be tudsz e magolni egy balladat vagy egy egesz politikai könyvet vagy nem.

2020. jan. 23. 11:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/24 anonim ***** válasza:
100%

*egyenletet tudsz e megoldani


Szamtalan vizonyitott tény van ezen összefüggesekröl köztük arrol is hogy amely kisegyermek egyensulyerzeke jobb mint az atlag az matekbol is jobb lesz mint az atlag. Specialis tesztekkel van lemerve.

Amelyik kisgyerek nem kerül a ritmussak zenével koràn kapcsolatba beszelni is kesöbb fog kezdeni

2020. jan. 23. 11:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/24 anonim ***** válasza:
*bizonyitott
2020. jan. 23. 11:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/24 A kérdező kommentje:
Keresem a logikát, de nem találom. Pont matekból voltam 5-ös (érettségin is) és nem tudok dobni. Bukfencezni sem. Rajzolni tudok, de festeni... kb egy 5 éves szintjén vagyok. Énekelni meg...szerintem fizetnének, hogy hagyjam abba.
2020. jan. 23. 11:16
 6/24 anonim ***** válasza:
100%

Számtalan órának azért van értelme, mert fejleszti a gondolkodást.

Az énekóra (ha úgy van megtartva ahogy kell) például a hallást, és a ritmusérzéket, plusz a kötelező zenetörténeten keresztül a műveltséget is.

A rajzóra a műveltségen túl, megtanít a vonalvezetésre, az önkifejezésre, fejlesztia kreativitást (egyébként az énekóra is).

Ezek indok arra vannak, hogy az emberi értékek, és lehetőségek tárházából, némi ízelítőt adjanak, mert honnan tudnád mi érdekel, ha azt sem tudod mik a lehetőségek?


Az, hogy az oktatás, és az iskolák szarok, és az oktatási rendszer ezt nem kéri rendesen számon, vagy legalábbis hagyja, hogy az iskolák kijátsszák a rendszert, a diákokat meg nem érdekli a tanulás, mert fontosabb nekik a közösségi média használata stb egy más téma, de a lehetőség meg van adva, aki él vele él, aki nem nem.

2020. jan. 23. 11:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/24 anonim ***** válasza:
100%

Az az értelme, hogy ezáltal is tájékozottabb leszel. Alapműveltség. Nem is azt osztályozták, hogy hogyan tudsz énekelni, hanem, hogy megtanultad-e az éneket és voltak elméleti részek is.

Rajznál szintén. Nem is lehetne a rajz minőségét osztályozni, hiszen a művészet szubjektív. Lehet, hogy nekem tetszik, másnak meg nem. Ott is azt osztályozták, hogy megcsináltad-e az adott feladatok, és ott is voltak elméleti dolgozatok.

Testnevelésnél sajnos a teljesítményt osztályozták általánosban, középiskolában már nem, csak azt, hogy viszonylag aktívan részt veszel-e az órákon.

2020. jan. 23. 11:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/24 A kérdező kommentje:

Igen, ezekben van valami. Az elmélettel egyet is értek. Csak gyakorlatban ez (az én időmben) úgy nézett ki, hogy Dezsőke nem tudott almát rajzolni, ezért ő hármast kapott arra, amire mások ötöst.


Énekből ugyanez. Az elméletet be lehet magolni, de ennyi erővel arra ott van a történelem.

2020. jan. 23. 11:49
 9/24 anonim ***** válasza:
70%

Általánosban érthető, hogy vannak ilyen tárgyak, hogy rajz, ének, technika stb..

Mert különben honnan tudná, hogy jó-e benne? Legalábbis ez kéne, hogy az értelme legyen, gyakorlatilag hagyják a tanárok ugyanúgy elveszni a tehetséges gyerekeket, mert egyszerűen nem kapacibilisak arra, hogy külön-külön is foglalkozzanak a gyerekekkel. Ez ugye az elavult oktatási rendszerünknek is köszönhető, amit csak bővíteni próbáltak. A másik, hogy egyre kevesebb a normális család, ahol a szülők esetleg nagyszülők segítenének a gyereknek kibontakozni. Ugyanis az iskola adja a felismerést, de utána a családnak kell tennie, hogy foglalkozzon vele pl. szakkörök, csoportok, otthon megadni a feltételeket stb...


Viszont középiskolában nem kéne ezek nyomatni, hisz addigra már el tudja dönteni a gyerek, hogy akar-e művészetibe menni, vagy sem. Na, de a gyakorlat megint más, mert a középiskola kb. 4 éve arról szól, hogy az általános 8 évét belesűrítik, plusz 1-2 újdonság, és szakmai tárgy. Egy kis részének a diákságnak lehet, hogy jó, mert lehet, hogy itt fogja megtalálni önmagát, mert általánosban rossz tanárai/osztálya volt. De a többségnek, mint pl. nekem közgázosnak csak felesleges időpazarlás volt, és csak azért rakták be az órarendükbe, hogy tudjunk majd választani érettséginél ezekből is, és letudhassák a felelősséget, hogy na ezt is megtanítottuk.


A kötelező tesióra meg egyenesen kiszúrásnak tartom. Nem az mondom, hogy nem rossz, de aki nálunk dagadt volt, az ugyanúgy dagadt maradt később is, és igazából kb. alig csinált vmit tesin, mert egyszerűen nem tudott. Tehát ahhoz, hogy egy kövér vagy totál puhány gyereket jó kondiba hozzák, ahhoz ugye egyéni „edzésterv” kéne, amire ugye nincs keret. És ahogy mondtad, nem mindenki jó mindenben, én pl. futni képtelen voltam hosszabb távon, tehát a 12 perces kúpernél konkrétan meghaltam. Meg ott vannak a sportok, amit egyszerűen normálisan sem lehet űzni, és azt sem tartom vmi egészségesnek, hogy a lányok-fiúk összevegyítve vannak az ilyen játékok alatt, nem egyszer történt sérülés, hogy egy srác úgy megrúgta (nem szándékosan) a lányt, hogy pár másodpercig kifeküdt.


Ugye kötelező eü felmérés szokott lenni a suliban. Én azt csinálnám, hogy akinek a testtömegindexe, vagy a tartása nem az egészséges kereten belül van, azt kikéne emelni, és külön gyógytornára küldeni, iskolai szinten így még a létszám is meglenne. Lehet disukriminációnak tűnik, de a kövéreket a szimpla tesiórán szerintem még több megaláztatás éri, még a tanártól is.


Na, meg ugye a tesi órák, persze, nem az utolsó órákban zajlottak általában. Nekünk volt olyan nap, hogy dupla tesivel kezdtünk. Aztán a tanárok állandóan panaszkodtak, hogy milyen büdösek vagyunk, meg, hogy szellőztessünk... Na de az utolsó tesi sem jobb, addigra az osztály fele kiégett az olyan órákon, mint matek és gai, ugyanis a szellemi működés is energiába kerül...


Na és a kedvencem, hogy egy lepratelep általában a nem sporttagozatos iskolák tornaterme/kinti pályája. Nálunk a salakos konkrétan por volt, a bitumenese közepén egy hatalmas beszakadt gödör, a távolugrás pálya meg állandóan szharos volt. Nem jutott mindenkinek normális labda, cserélgetni kellett. Az egyik kötél leszakadt, amikor pont mászni készült az egyik diák. A fiúk egy része az egymás iránti agresszióját a teremben rendezte le bikázással, másokkal nem törődve. Halálfélelem volt belépni a terembe, ha labdák voltak elől.


Akkor, amit utolsó évünkbe behoztak, az az ilyen egészséges tanterv, tehát volt egy méréssorozat, amit meg kellett csinálni a ranárnak, és leadnia az oktatási hivatal felé, statisztikának. Ez volt a kedvencem: kézszorítás erőssége. Wtf? A tesi tanár meg jókat poénkodott a lányokkal, hogy Nórának van legerősebb marka. Haha.



Konkrétan azt tudom mondani, amire sokan rájöttünk, hogy Magyarországon valahogy a logika és a megvalósítás nem működik. Visszavezethető pontosan erre, hogy inkompetens az oktatási rendszerünk, és így reménykedünk megváltásban. Esküszöm neked, ha legalább 6 évet csak szakmát tanítanának a 12-ből, plusz matekot, magyar nyelvtant és 1-2 más nyelvet, akkor nem itt tartanánk színvonalban.


Elpazaroltam 12 évemet arra, hogy rájöjjek semmit nem tudok, és közben az érettségi is totál elértéktelenődött, és az egyetemekre/főiskolákra is lassan úgy kerülhetsz be, ha fogyatékos vag, nagycsaládos, van egy gyereked, és leraktál egy nyelvvizsgát, netán kisebbséghez tartozol. Kész vicc ami itt megy. Nem, hogy a ponthatárokat tartanák lent, és az oktatás színvonalát növelnél meg, mert aki sík hülye, az úgy is kiesik előbb-utóbb, viszont így esélyt kapnának mások is. Egyik ismerősöm külföldön diplomázott, az első félévükben 50-en voltak, ebből 20-an maradtak utolsó évre, és nem mindenki szerezte meg a diplomáját. Bár igaz, egy kisebb vidéki főiskolába, még 15 ember is szűkösen fér el egy teremben, de nyilván lehetne arányosítani.



Na és amire nem tér ki senki, hogy a középiskola igazából az, ami megalapozza többnyire a jövődet. Hmmm, tök jó nem, főleg, hogy a legtöbben tipikus kamaszok lesznek, lázadással, elegem van mindenből, bulizás stb... érzéssel. Otthon, meg ugye még mindig mindenki túlórában dolgozik, vagy épp a friss csecsemő dajkálják leszharva a nagyobbakat. A nagyszülők meg nyugdíj mellett is dolgoznak, mert jobban keresnek ezzel, mint egy átlag dolgozó... Na meg, ahol nagyon kell a pénz, ott is a diák fog dolgozni, mert magasabb a bére szintúgy, tehát ő tartja el a családot vagy saját magát.


Nem hiába van manapság majdnem minden 20 éves túl, legalább egy pszichológiai konzultáción, vagy éppen jelenleg is drogproblémákkal küzd pl. alkohol.

2020. jan. 23. 11:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/24 A kérdező kommentje:

Oké, ezt is megértem. De mi van akkor, ha baromi jól tudsz festeni? Művészként meg lehet élni ebben az országban (vagy akár máshol)? Van baromi tehetséges ismerősöm, aki úgy fest, hogy már képet is "rendeltem" tőle, 1000 éve csinálja. Nem ebből él meg, de hobbinak jó.

Azt is cseszheti valaki, ha jó hangja van, mert maximum eljut az egyik Megasztárba, aztán 5 éven belül elfelejti mindenki.

Színházban tudja maximum kamatoztatni a tudását, de itt meg is áll a dolog.


Szerintem a tanárok 99%-a ugyanúgy vicc, ahogy az egész oktatási rendszer. Kiégett, frusztrált, gyerekutáló emberek, akik azért mentek el tanárnak, hogy legyen egy főiskolai diplomájuk. Életemben 2 nagyon jó tanárral találkoztam, az pedig a gimis matektanárom és az irodalomtanárom volt. Intelligens, értelmes emberek, akik imádtak tanítani (a mai napig imádnak) nem égtek ki, tájékozottak voltak, világlátottak és hatalmas koponyák.

Érdekes módon az osztály 3/4-e megértette a matekot és én neki köszönhetem, hogy ötös voltam végig, mert amíg vele nem találkoztam, segghülyének éreztem magam.


Az, hogy az iskolai különórákon (ami az én időmben is nagy összeg volt) ugyanezek a kiégett tanárok terelgették a tehetségesebb gyerekeket (akik sokszor tehetsegesebbek voltak a tanárnál is), szerintem nem sokat ért.


Szintén csak a nyelvórát tudom felhozni példának. Tanítottak egy csomó marhaságot, de ami fontos lenne, hogy az ember valóban megtanuljon beszélni és merje is használni a nyelvet, az 4 év alatt nem jött össze. Ehhez képest választani kellett egy második nyelvet is, ami szintén a vicc kategóriába tartozott.


A tesióra valóban kiszúrás, hiszen aki kövér volt, az nálunk rendszeresen megjegyzést kapott a tanároktól, meg lett szégyenítve az osztály előtt.

Én jártam sportolni, el is törtem a kezem egy fociedzésen és én is kaptam megjegyzést, hogy ettől még részt tudnék venni az órákon. Ott is voltam. Csak épp nem álltam be kosarazni vagy futni, mert a nyakamba kötött kezemnek nem esett jól a rázkódás.

A tanárnak meg lehetne annyi esze, hogy egy túlsúlyos fiatalt nem ugráltat a lépcsőn és nem futtat, mert az ízületeinek nem tesz jót.


Egyetértek abban, hogy ez a fajta oktatás szart sem ér, maximum arról szól, hogyan alázzuk meg mégjobban azt a gyereket, aki túlsúlyos vagy ne adj' Isten nem tehetséges valamiben.


Elhangzott anno az egyik általános iskolai matektanárunk szájából is, hogy "Te nem leszel jó semmire, 20 évesen is 8.-os leszel." Nyilván a szerencsétlen srác már akkor elkezdte ellógni a matekórákat a vécében, mert ki a franc viseli azt el, amikor 25 ember előtt megalázzák napi szinten?

2020. jan. 23. 12:16
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!