Kezdőoldal » Emberek » Tanárok, iskolatársak » Mi értelme a magatartás és...

Mi értelme a magatartás és szorgalom jegynek?

Figyelt kérdés

Eddig semmi érdemleges hasznát nem tapasztaltam, és a környezetem elmondása alapján se tűnik értelmesnek. Már csak kezdjük is ott, hogy sehova nem számít bele az össz átlagba.

Általános alsóban teljesen pofára megy egy csomó helyen ez a két jegy. Lányok nagyrésze automatikus ötös, fiúk nagyon max négyes. Felsőben is jellemző ez a tendencia inkább. Esetleg szorgalom jegynél figyelmebe veszik a többi tárgy átlagát, ami szintén nem ad reális képet. Én pl mocskosul lusta voltam, de szinte színötös, szóval ötös szorgalom jegy, osztálytársam megcsinált egy csomó plusz feladatot, de így sem volt közel sem olyan átlaga, mint nekem, többnyire hármast vagy négyest kapott szorgalomból. De jó, fogjuk rá általánosban kell, hogy visszajelzést kapjon a szülő, igaz ezek a jegyek nem reálisak.

Gimiben viszont kész vicc. Magatartás többnyire csak azon múlik, hogy hány igazolatlanod van, ha egy se ötös, ha balszerencséd van, akkor az ofő házirenddel szembemenve nem várta meg az igazolás három napos leadási határidejét és beírt igazolatlannak egy hétre, holott volt orvosi igazolás. A szorgalom meg még nagyobb vicc. Konkrétan azon múlik, hogy megcsinálod-e rendszeresen a házi feladatokat, "magadhoz képest jó eredményeket érsz-e el" és a "készülsz-e minden órára". Namármost, az első kötelesség, ha nincs meg kaphatsz rá egyest, felesleges külön értékelni. A második kettő meg marha szubjektív. Tehát kolis volt szobatársam ritkán készült bármire is, a humán tantárgyánakat megjegyzi órán, max előtte kell átolvasnia egyszer a reál tantárgyakat érti, házit óra előtt ír, ő szinte kitűnő tanuló, ötös szorgalommal. Én délután csinálom a házit, reál tantárgyánakat nem értem annyira, van, hogy több órát ülök a korrepetáláson, hogy legalább a hármas meglegyen jó esetben fizikából. Azokat a tárgyakat, amiket csak tanulni kell átveszem párszor és kész, bár néha ez se. Tehát ezzel a logikával, mondjuk nem tanultam irodalomra, viszont a tanár szerint marha szorgalmas vagyok, mert mindig tudom a választ a kérdésre, a fizika tanár szerint meg rohadt lusta, mert már a sokadik alig kettes dogát írom. És ők nem tudják, hogy melyik tárggyal foglalkoztam. Aztán ott az osztálytársam, aki sokkal többet tanul, mint én, mégis sokkal rosszabb jegyei vannak mint nekem pl. Ő megint más megítélést kap szorgalom jegyre, ami egyáltalán nem reális. Ráadásul gimiben még azt sem lehet mondani, hogy jajj kicsi a gyerek, így jelzünk a szülőknek.



Szóval szerintem nem reálisak ezek a magatartás szorgalom jegyek. Szerintetek mi értelmük van akkor ezeknek?



2020. jún. 22. 12:08
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
87%

Nálunk teljesen reálisan értékeltek gimnáziumban.

Volt több olyan, jeles tanuló, csendes lány, akiket négyesre osztályoztak szorgalomból, mert - bár tanultak - pluszt nem tettek hozzá az órákhoz, nem jelentkeztek, szorgalmit sem készítettek soha.

Volt ellenpélda is, közepes tanulónak ötös szorgalom, ugyanis nagyon akart, készült.


A magatartás inkább egyfajta "szociális aktivitást" mért nálunk. Én kifejezetten rossz magatartású voltam, de ellensúlyoztam a hozzáállásommal (szereolés ünnepségekek, versenyek, feladatok), így a 4-es azért megvolt a 3-as helyett.


Amúgy az értelme, hogy szubjektív visszajelzést ad a szülőnek.

2020. jún. 22. 12:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
79%
Semmi. A makulátlan látszatra sokat adó szülők, nagyszülők izgulhatnak, vajon meglesz-e az aljától tetejéig csupa 5-ös bizonyítvány.
2020. jún. 22. 12:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
76%
Amúgy valahol tényleg igyekszik korrektül megállapítani a tantestület. De akkor sem hiszem, hogy a célközönségből (a fent említettek kivételével) bárki is nagyon foglalkozik vele.
2020. jún. 22. 12:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
90%
Tiszta fölösleg mindkettő. Pláne a magatartás. Én azért kapok rá mindig csak "jó" értékelést, mert a kötelező programok mellett nem megyek még máshova is önként... Ez kész vicc szerintem. Nem elég, hogy tanulok, egy igazolatlanom sincs, se semmi, és még a kötelező dolgokon is részt veszek, és akkor se kapok "jeles" értékelést rá. :D Még szerencse, hogy ez nem számít bele semmibe se. Szerintem fölös a szorgalom és a magatartás is. Hisz ha az ember pl. szorgalma nem elég jó, akkor az adott tantárgy jegyein az valószínűleg úgy is meg fog látszani. Ez csak plusz dolog, amivel a diákot cseszegethetik. :D
2020. jún. 22. 12:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
100%
Nálunk úgy volt, hogy ha nem sikerült az osztályfőnöknek az általa tanított tantárgyakból megszívatni a gyereket, akkor még ott a magatartás, szolgalom, amivel lehet, mivel azoknál egyáltalán nincsenek objektív tényezők. Ez szerencsére csak általánosban volt így. Bár ott még nagyobb szemétség szerintem, mivel kisgyerekeket szívatni nem túl egészséges hozzáállás egy pedagógustól.
2020. jún. 22. 12:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
45%
A személyiséged része mindkettő, ez is takarja, hogy milyen vagy emberileg.
2020. jún. 22. 19:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
Nálunk mindenki ötöst kap magatartásra és szorgalomra, hiszen statisztika szempontjából felhúzza egy kicsit az átlagot, de semmi értelme egyébként.
2020. jún. 26. 01:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
57%
Kedves első, szóval aki csendes (introvertált személyiségtipus,aki szerintem semmivel nem értéktelenebb embet egy extrovertálttól), és jó jegyei vannak, annak nem elég az ötöshöz a szorgalma, mert nem esik ki a padból ? Bocs, én még - szerencsére- ilyet iskolát nem láttam, persze lehet, hogy valahol iylen a gondolkodásmód, de elég lehangoló, hogy vegyük már el a kedvét az introvertált kislányoknak a tanulástól, mert "nem tesznek semmit hozzá az órához a hallgatásukkal " ? Miért baj az , ha valaki visszahúzódó ? Dolgozatnál, felelésnél tudja az anyagot, és kész, nem kell ennél tovább matatni valakinek a személyiségében és a viselkedésében. Hála az égnek, hogy csak olyan iskolával volt dolgom eddig, ahol pozitivumnak vették a halkszavúságot is magatartás-szorgalom terén.
2020. aug. 5. 16:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
61%

8 Ha dolgozatnál, felelésnél tudod az anyagot, akkor elsősorban az adott tantárgyra kapott érdemjegyed lesz jeles, nem pedig a szorgalmad. Színötös tanuló is alulteljesíthet magához képest. A szorgalomnak sok összetevője van, jó esetben egyik sem válik kizárólagossá (épp a személyiségbeli eltérések miatt), ezek közül csak egyik az órai aktivitás.

Dolgoztam olyan helyen, ahol a magatartásjegy megállapításában

pedig a közösségi aktivitás volt tényező. A felfogás kb. az mögötte, hogy nem full individualizmusra akar nevelni az iskola, hanem egy kicsit a közösségi létezésre is (hozzáteszem, jelen iskolarendszerünk így is, úgy is baromi távol van ettől). Ha egy tanuló csak úgy magányos farkasként elvolt magának egész évben, akkor 4-esnél jobb nem lehetett, mert a közösség életéhez semmiben nem járult hozzá. De a hozzájárulásnak sokféle különböző megnyilvánulása lehetett, nem voltak a csendes tanulók sem diszkriminálva.

2020. aug. 5. 16:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
57%
Ezzel én is tisztában vagyok, csak az egyes tantárgyakból, feleléseken, dolgozatokon kapott osztályzatok általában egyenes arányosságban állnak a szorgalommal, én biztos nem adnék egy kitűnő tanulónak négyes szorgalmi jegyet, csak mert nem esik ki a padból, sem magatartást, kivéve ha komoly magatartásbeli gondok vannak vele, de ez elgé ritka párositás. Bocs, de egyáltalán nem értek ezzel az egésszel egyet és nme is hiszem, hogy ez a mi országunkban , kutlúránkban egy gyakori jelenség lenne, amit irsz. Az égvilágon semmi gond nincs egy halkszavú gyerekkel, semmilyen szinten nem értek egyet azzal, hogy negativan kellene diszkriminálni őket egy extrovertált gyerekhez képest. Ja, volt egy gimis osztálytársnőm, aki nagyon törtető volt, a szó negativ értelmében, ő az első hónapokban mindig jelentkezett, illetve oylan megjegyzések hagyták el a száját ,hogy "Én nme birom elviselni, ha nem én vagyok a középpontban". Szerintem ez gáz, nem az, ha valaki szolid, zelid, visszahúzódó. Amúgy is pont amiatt, hogy a magatartás - szorgalom szubjektiv dolgok, külön tantárgy sem tartozik hozzájuk, nem is vehetőek annyira komolyan, hát pont azért nem húznám le senki átlagát vele, azért , mert nem vesz részt pörgősen egy órán. Alapból is a tanárnak kell aktivnak lennie az órákon, nem a diákoknak, ő kap ezrét fizetést.. A magatartásjegyes dologról pedig azt gondolom, kakor fair elvárni a közöségi szemléletet, ha az elején tisztázva van az egész osztállyal, hogy vegyék ezt is komolyan és számitani fog az értékelésnél. "Ha egy tanuló magányos farkas volt, 4-esnél jobb nme lehetett" - na, ez szerintem gáz, ha tényleg igy volt. A többiek mivel járultak hozzá a közösségi élethez ? Mert én meg attól kapok hülyét, hogy a mai gyerekek mennyivel pofátlanabbka, nagyszájúbbak, individualistábbak, önzőbbek, lustábbak a 20-30évvel ezleőttieknél. Számomra biztos nem jelent jobb magatartást, ha valaki kiskakakas a szemétdombon , ahhoz képest, aki nem a társaság középpontja, vagy akár nme is a tagja. Bocs, de nem kötelező szerintem mindenkinek minden közösségbe idomulnia.én is ovltam már olyank közegben, ahol nem akartam volna taggá válni. Ez már bőven a privát szféra része. És maga a szó, hogy "magatartás" is számomra azt jelenti, hogy ötös magatartás = jó magaviselet, kifogástalan viselkedés. Egy halkszavú gyerek, aki órán csendben van, szünetben más osztályból barátkozik vagy egyedül akar lenni vagy olvasni szeret..stb., az kifogástalan magatartást tanusit. Szerintem azzal az emberrel van a gond, aki ezt erőlteti, hogy legyen más ember, mint amilyen.
2020. aug. 5. 17:01
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!