Kezdőoldal » Emberek » Tanárok, iskolatársak » Mi értelme a magatartás és...

Mi értelme a magatartás és szorgalom jegynek?

Figyelt kérdés

Eddig semmi érdemleges hasznát nem tapasztaltam, és a környezetem elmondása alapján se tűnik értelmesnek. Már csak kezdjük is ott, hogy sehova nem számít bele az össz átlagba.

Általános alsóban teljesen pofára megy egy csomó helyen ez a két jegy. Lányok nagyrésze automatikus ötös, fiúk nagyon max négyes. Felsőben is jellemző ez a tendencia inkább. Esetleg szorgalom jegynél figyelmebe veszik a többi tárgy átlagát, ami szintén nem ad reális képet. Én pl mocskosul lusta voltam, de szinte színötös, szóval ötös szorgalom jegy, osztálytársam megcsinált egy csomó plusz feladatot, de így sem volt közel sem olyan átlaga, mint nekem, többnyire hármast vagy négyest kapott szorgalomból. De jó, fogjuk rá általánosban kell, hogy visszajelzést kapjon a szülő, igaz ezek a jegyek nem reálisak.

Gimiben viszont kész vicc. Magatartás többnyire csak azon múlik, hogy hány igazolatlanod van, ha egy se ötös, ha balszerencséd van, akkor az ofő házirenddel szembemenve nem várta meg az igazolás három napos leadási határidejét és beírt igazolatlannak egy hétre, holott volt orvosi igazolás. A szorgalom meg még nagyobb vicc. Konkrétan azon múlik, hogy megcsinálod-e rendszeresen a házi feladatokat, "magadhoz képest jó eredményeket érsz-e el" és a "készülsz-e minden órára". Namármost, az első kötelesség, ha nincs meg kaphatsz rá egyest, felesleges külön értékelni. A második kettő meg marha szubjektív. Tehát kolis volt szobatársam ritkán készült bármire is, a humán tantárgyánakat megjegyzi órán, max előtte kell átolvasnia egyszer a reál tantárgyakat érti, házit óra előtt ír, ő szinte kitűnő tanuló, ötös szorgalommal. Én délután csinálom a házit, reál tantárgyánakat nem értem annyira, van, hogy több órát ülök a korrepetáláson, hogy legalább a hármas meglegyen jó esetben fizikából. Azokat a tárgyakat, amiket csak tanulni kell átveszem párszor és kész, bár néha ez se. Tehát ezzel a logikával, mondjuk nem tanultam irodalomra, viszont a tanár szerint marha szorgalmas vagyok, mert mindig tudom a választ a kérdésre, a fizika tanár szerint meg rohadt lusta, mert már a sokadik alig kettes dogát írom. És ők nem tudják, hogy melyik tárggyal foglalkoztam. Aztán ott az osztálytársam, aki sokkal többet tanul, mint én, mégis sokkal rosszabb jegyei vannak mint nekem pl. Ő megint más megítélést kap szorgalom jegyre, ami egyáltalán nem reális. Ráadásul gimiben még azt sem lehet mondani, hogy jajj kicsi a gyerek, így jelzünk a szülőknek.



Szóval szerintem nem reálisak ezek a magatartás szorgalom jegyek. Szerintetek mi értelmük van akkor ezeknek?



2020. jún. 22. 12:08
1 2
 11/13 anonim ***** válasza:
4-es, ha nálad igy alakult, hogy nem tartottak elég jófejnek az önkénteskedés hiánya miatt, az elég gáz..Én sem értenék ezzel egyet.
2020. aug. 5. 17:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/13 anonim ***** válasza:
0%
10 Most már többedik válaszodból annyi jön le, hogy simán féltékeny vagy az extrovertált emberek egyszerűbbnek vélt életére, borzasztóan frusztrál, hogy introvertáltként nem találod a helyed a világban, és erre vetíted ki. Számon kéred, hogy milyen individualisták és önzők a mai gyerekek, de téged hagyjon mindenki olyan individualistának és önérdekűnek, amennyire jólesik, és nehogy bárki is jutalmazni merje azt a tanulót, aki törekszik nem ilyennek lenni, mert diszkriminálva lesznek a közösségből magukat kivonni kívánó emberek. Az meg, hogy a tanárnak kell aktívnak lenni az órán, nem a diáknak... füldugót, kispárnát ne adjunk esetleg?
2020. aug. 5. 17:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/13 anonim ***** válasza:
57%
Sehol nem irtam, hogy bármelyik oldalra féltékeny lennék, épp azt irtam, hogy egyik sem értéktelenebb a másiknál, a zárkózott gyerek a hiperaktivnál. Semmit nme vetitek ki, csak leirtam a véleményem, hogy amikről irtál, bőven túl vannak a privát szféra belső határain. Egy extrovertált gyereknek sem húznám le az átlagát, pusztán mert vezéregyéniség vagy szeret szerepelni, mint ahogy az introvertáltét sem , pusztán mert befelé él és nem közvetiti a külvilág felé a gonodlatait egyfolytában. Igazán sajnálatos, ha valaki ezt nem tudja felfogni. Se a negativ, se a pozitiv diszkrimináció nme tetszik egyik irányban sem. Nyilván pl egy sziniiskolában, drámagyakorlatokon egy extrovertáltabb sokkal jobbna el tudja elngedni magát, egy inrto meg izgul , feszeng, őt sem lehúzni kell egy rosszabb jeggyel, hanem segiteni neki feloldódni. Nehogy már valaki ennyit ne tudjon értelemzni, amiről beszéltem...Ki irt ilyet, hogy engem hagyjon mindenki önérdekűnek ? Én biztos nem. Ne jutalamzzuk a tanulót, aki törekszik ? Ne ivccelj már, szó sem volt sehol ilyesmiről, persze hogy lehet jutalmazni, én azt irtam, ne hibáztassuk és ne tartsuk értéktelenebbnek, ha valaki zárkózott. nem hiszem, hogy kispárnát kellene adni a diáknak, ellenben a tanár, tanitó számára ez egy munkahely, ahol el kell látnia a feladatát és a gyerek személyiségtipusában való kutakodóá, vájkálás, diszkriminálás egyáltlaán nem tartozik a munkájához. Hála az égnek nekem nme volt ilyen tanárom sosem és egy tanáromon se tapasztaltam, hogy piszkálná a csőrét, ha egy gyerek zárkózott. Azt sem irtma, hogy én az voltam. Tök mindegy, hogy én az ovltam vagy sem, a diszkrimináció egyik oldalról sem fair. Minden jót neked, kiváló a szövegértésed.
2020. aug. 5. 17:28
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!