Kezdőoldal » Emberek » Tanárok, iskolatársak » Szerinted melyik tantárgyból...

Szerinted melyik tantárgyból tanítanak a legtöbb haszontalan ismeretet?

Figyelt kérdés

2021. aug. 21. 00:54
A kérdező szavazást indított:
Magyar.
Történelem.
Idegen nyelv.
Matematika.
Fizika.
Kémia.
Biológia
Földrajz.
Informatika.
Ének-zene.
59 szavazat
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
52%
matek, fizika, kémia, ének
2021. aug. 21. 00:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
66%
Az összesből, alap dolgokon (pl számolás, írás, olvasás, stb) kívül semmit nem fogsz használni a büdös életben. Inkább pl szociális skilleket, önismeretet, meg ilyesmit kéne tanítani.
2021. aug. 21. 01:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
55%
2: Aztán lesz egy rakás tehenünk. Mert a tehenek szociálisan nagyon fejlettek és összetett közösségi dinamikában élnek, de a körülöttük lévő világból kb. semmit se értenek racionálisan.
2021. aug. 21. 02:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
45%

#2 Azt meg megtanulod magadtól.


Inkább szakmát kell tanulni, amiből majd meg fogsz élni.

2021. aug. 21. 03:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
65%
4: Miért nem lehet CSAK ÚGY tanulni? A tudás jó dolog! Ez nem sokban különbözik attól, amiről a kettes ír. Mindketten beszűkítenétek az embereket. A között nincs sok különbség, hogy valaki mindenhez sgg hülye, de jó társaság és aközött, ha valaki be tud szerelni egy csaptelepet, de minden máshoz sgg hülye.
2021. aug. 21. 03:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
18%

Ezért dobom ki év végén a füzeteimet.

Más is van ezzel így?

2021. aug. 21. 04:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
38%
Véletlenül se lehessen következő évben a már kész vázlatokra építeni... Zseni vagy!
2021. aug. 21. 04:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
76%
Szerintem a legtöbb tantárgynál, de különösen matematika, kémia esetleg fizika, jóval kevesebbet kéne tanitani,(felét, harmadát), de azt sokkal alaposabban. Sokkal többre menének az emberek, egy alapszintübb, de biztos, maradandó tudással, mint egy követhetetlen mértékü tananyaggal, amiből semmi nem marad meg felnőtt korára.
2021. aug. 21. 07:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
63%

Igazából minden tantárgyat meg lehetne valamiért jelölni.

Nekem is - bizonyára - sajátosnak tűnő szemléletem van erről, de mindenki a saját gondolatmenetét próbálja "felszínen tartani" - másokéval szemben.


A "prímet" nálam a magyar nyelv és irodalom viszi, mert olyan kort élünk, amikor TÖMEGESEN kerülhetnek ki alapfokú képzésről a tanulmányok befejezését követően emberek, akik nem tudnak helyesen írni a SAJÁT ANYANYELVÜKÖN, nem tudnak szavakat ragozni, mondatszerkezeti elemeket összeegyeztetni, ill. összefüggően, gördülékenyen, lényegre törően kommunikálni. Persze az rendkívül "fontos", amit a néhai tanulók az idő múlásával arányosan egyre nagyobb arányban nem fognak tudni soha, semmire használni. 300000 versszak, 50000 költő, író, - ezen belül 2000 magyar vonatkozással, - egytől-egyig bebiflázva, hogy ki, mikor, merre tekergett, milyen elborult "korszakai" voltak, milyen nemi identitása volt és kik azok, akik meg voltak neki a "pályafutása" alatt. -Sorrendben mind a 10000, - ha annyit sikerült ágyba vonszolniuk... És ami a legfontosabb: "Mire gondolt a költő?" Ez utóbbit igazából az emberek közel 100 %-a leszarja,- de enélkül nem lehetsz "igaz magyar"! Számomra ez több, mint komikus!


És a többi...

Történelem: Szükségtelen a külföldi vonatkozású ismeretek olyan mélységben oktatása, amilyen mélységben sehol a világon nem tanítják a magyar történelmet és társadalom működését.


Idegen nyelv: Ezt egyéni elhatározásra kellene bízni, hogy van-e igénye erre a tanulónak vagy sincs - és nem belekényszeríteni őt szabad akarata ellenére.


Matematika: ebből a "kör egyenlete" szintű dolgokat irtanám ki, - mert ezrelékekben, tízezrelékekben mérhető az aránya azoknak a személyeknek, akiknek erre valaha is szükségük lesz az életben! Hozzáteszem: alapképzésről van szó, - ezen a szinten még senkinek nem lehet kitűzött célja felsőfokú ismeret elsajátítása, mert ez a tanulmány nem erről szól(na, ha nem tennék azzá tök feleslegesen)!


A fizikához hülye voltam mindig is, de a hétköznapi élettel mégis csak a leginkább összeegyeztethető ismeretekre tehet szert az ember, - aki ezt vitatja, az szerintem nem kellően objektív. Ez szükséges!


Ezzel szemben a kémia nagyon túl van lihegve! Érdemi szüksége erre az emberek - nagyjából - 80-85 %-ának nem lesz. Oké, alkotó elemek, elektronok, bla-bla-bla... De kevés olyan félkegyelműt lehet - arányait tekintve - találni, aki azt fogja számolgatni hogy ha össze kotyvasztok kettő anyagot, akkor mi lesz belőle és milyen számban, merre kujtorognak az elektronok. Teljesen felesleges - EZEN A SZINTEN, - ezzel kínozni embereket, akit érdekel, úgy is tovább fog tanulni. A kotyvasztásnak nagyobb haszna van egy konyhában, - mert sokkal inkább illeszkedik a napi szintű igényekhez, mint az elektronok elborult számolgatása.


A biológiáról az a véleményem, hogy amit manapság tanítanak biológia tantárgyként, az már túl van bonyolítva. Alap szintre túl sok ez az ismeretanyag. -Tegye fel a kezét, aki a hentes pultnál felsorolja a hentesnek, hogy az, amit kérni szeretne, melyik fajt képviseli, milyen osztályban, törzsben - és egyéb elborult besorolások láncolatában - van! Jó, vannak a gerincesek, a gerinctelenek és a többi, - esetleg a környezet, amelyben élnek, de ennyi!

-Még mindig az alapismeretekről van szó, - tehát felesleges ezt is túllihegni!


A földrajznál eléggé érdekes helyzet alakult ki. -Az unokáim tanulók... Szerintem nem lehet véletlen, hogy a Magyarországot környező országok fővárosaival nincsenek tisztában, - a három nem lehet egyszerre ennyire süsü! Az egyik Moszkvától északra képzelte a Belgrádot a napokban, - csapkodtam a fejemet egy képzeletbeli ajtófélfába, miközben türelmesen elmondtam neki a valóságot. Az sincs rendben, amit a korosztályommal csináltak általános iskolában anno, hogy a KGST tagokkal csesztettek minket és "utca-házszámra" ismernünk kellett az országok gazdaságát, iparvidékeket, bányászható nyersanyagokat. Pl. a néhai Szovjetunió eléggé "húsos" volt e tekintetben... Azt is feleslegesnek véltem akkor, most viszont valamit alakítani kellene a földrajzon, mert azt nem tartom túlzott elvárásnak, hogy egy ember annyit tudjon - pl., - hogy Havanna Kuba fővárosa és a Karibi térségben van - Közép-Amerika környékén. De a szomszédos országok fővárosának ismerete olyan alap tényleg, amit - véleményem szerint - szégyen nem ismerni!


Digitális kort élünk, - vita nem lehet az informatikai ismeretek fontosságáról! Itt azonban az ismeretek mélységét tekintve kellene odafigyelni arra, hogy mi a túlzott követelményszint és mi az, ami nélkül "halott" egy digitális kort megélő ember. Tisztában vagyok azzal, hogy ez talán a legnehezebb dió, mert a számítástechnikában már három hónapos történetekre azt mondják sokszor, hogy elavult. Elismerem, hogy nem egyszerű ezt belőni!


Az Ének-Zene olyan, mint a rajz, a testnevelés vagy a gyakorlati foglalkozás. A probléma csak annyi ezzel, hogy a négy közül ez a második, amit teljesen értelmetlen gyerekekbe sulykolni! Időtöltésnek kiváló, - mint a rajz, - de semmi egyéb értelme nincs. Vagy tud valaki énekelni vagy nem! Vagy jó a hallása, vagy nem! Vagy jó az ütemérzéke, vagy nem! Abszurdnak tartom, hogy osztályozható egy ilyen "tantárgy"! -Írom ezt úgy, hogy világ életemben szín ötös voltam énekből - a magatartással lerontott jegyeket leszámolva! Az egész nem érdemel többet, mint egy fél év, - amikor megtanulnak a gyerekek pár híres zeneszerzőről annyit, hogy mely korokban éltek, milyen zenei irányzatot képviseltek és kettő-három főbb mű! Ennyi! A többi teljesen felesleges csesztetés!

2021. aug. 21. 08:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
100%
Szerintem kb. minden tárgyból ki lehetne emelni valamit, ami felesleges és haszontalan. Például ott van az informatika, amit a legtöbben tuti, hogy az egyik legfontosabb tantárgynak tartanak, mert erre halad a világ, nagyon fontos, alap, később jó alapul szolgálhat a továbbtanuláshoz stb., miközben a közoktatásban ez egyáltalán nem mutatkozik meg. Általános iskolában emlékszem, hogy csak elméletet tanultunk és számoltunk, rajzoltunk a paint-be, meg a teknősös comenius logo-val szórakoztunk, esetleg a word-ben kellett egy-egy feladatot megcsinálni. A középiskolai informatika oktatás pedig igazából az office programcsomagra épül az elmélet mellett, csak azt tanulod meg egy alap szinten, hogy hogyan kell szöveget szerkeszteni, prezentációt készíteni vagy adatbázist szerkeszteni... valami hasznos (de azt szerintem egy középiskolás diák, aki használja ezeket a programokat alapból tudja), de csomó olyan funkció is van, amit amúgy az ember egyáltalán nem használ a hétköznapok során. Emelt szinten ugyanez, csak van egy kis programozás is. Érettségin is emlékszem, hogy olyan gyakorlati feladatok voltak, hogy pl. küldj el egy e-mailt vagy hozz létre egy mappát. Én visszagondolva nem érzem úgy, hogy annyi mindent adtak volna nekem az informatika órák (emelt infós tagozatos voltam).
2021. aug. 21. 10:17
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!