Kezdőoldal » Ételek, italok » Egyéb kérdések » A kóla receptjére hogyhogy...

A kóla receptjére hogyhogy nem jött rá eddig senki?

Figyelt kérdés

Tudom, hogy 1000 lakat alatt őrzik és a legjobban védett ipari titok, de tele van a világ ügyes kémikusokkal, tudósokkal, és ma már olyan gépek vannak, amik a mintából milliomod pontossággal ki tudják mutatni annak összetevőit.

Nem hiszem el, hogy teszem azt a Berkeley egyetem tudósai ne tudnák meghatározni, miből is áll pontosan. Mi olyan nehéz rajta, amikor a levegőből ki tudják mutatni a Japánból ideérkező jódizotópok jelenlétét, vagy az évszázadok óta fagyott sarkvidéki jég összetételét? Sose értettem az olyan kijelentéseket, mint hogy "a teljes recept hétpecsétes titok". Ha egy vizeletmintából kimutatják a drog jelenlétét vagy a vérből a pontos vérképet, akkor erre hogyan nem jönnek rá?



Hogy lehet a mai technológiával, tudással egy ilyen dolog még mindig ismeretlen? Amikor már atomokat ütköztetünk, hogy megismerjük az anyag természetét, amikor olyan szintű tudás áll rendelkezésünkre, mint ami messze nem állt, amikor a kóla receptjét megalkották, hogy lehet ez még mindig titok? Ugyanez van a KFC-s csirkével. A panír pontos összetétele titok. Nem tudom elképzelni, hogy hogy lehet titokban, amikor minden egyes étteremben el kell készíteniük a csirkét.


2012. szept. 9. 21:57
1 2 3
 1/25 anonim ***** válasza:
32%
rájöttek már egy páran az utánzatok közül pedig a Pepsi sikerült a legjobban..
2012. szept. 9. 22:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/25 anonim ***** válasza:
85%
Mivel ipari titoknak számít, ha valakinek sikerülne megfejteni, az se menne vele semmire, felhasználni úgysem tudná.
2012. szept. 9. 22:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/25 anonim ***** válasza:
30%
Elvileg rájöttek de cáfolják(most először az eddigieket sosem erősítették meg és nem is cáfolták),és abban a receptben az van,hogy nem színezik hanem karamellizált cukor miatt olyan és emiatt akarja a Pepsi egyik örököse a saját receptjüket is nyilvánosságra hozni.
2012. szept. 9. 22:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/25 anonim ***** válasza:
100%

Persze, igazad van. Egy néhány ezer dolláros spektrum analizátorral meg lehet határozni az összetételét.


A probléma a receptúra felhasználásával van, ahogy a kettes válaszoló is írta.

A szabadalmaztatás lényege éppen az, hogy az összetétel egy "lightos" változatát (ami természetesen nem a korrekt recept) leadják a szabadalmi hivatalnak, és ha az abban leírt kritériumoknak megfelelő másik termék megjelenik a piacon, akkor jönnek az ügyvédek és az Isten irgalmazzon a hamisítónak (legalábbis az USA-ban)

2012. szept. 9. 22:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/25 anonim ***** válasza:
17%
dehogyisnem.ha valaki rájönne simán megcsinálhatná Csak nem Coca cola néven ennyi..
2012. szept. 9. 23:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/25 anonim ***** válasza:
39%

Nem érted? Nem csak a név van levédve, hanem még más is!

Nem érti.

2012. szept. 9. 23:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/25 anonim ***** válasza:
0%
a név és a címke van levédetve ennyi.
2012. szept. 9. 23:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/25 anonim ***** válasza:
70%

Egy lóf@szt - már bocs.

Az üveg formája például nincs?

2012. szept. 9. 23:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/25 anonim ***** válasza:
10%
Az hogy mi van benne nincs levédve hanem az összetevők mennyiségén van a hangsúly.
2012. szept. 9. 23:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/25 anonim ***** válasza:

Apple


Gondolom a szabadalmi dolgokra épp jó példa. Bármiért perelnek, ha elég erős a konkurencia. Na a Cola is ilyen.

2012. szept. 9. 23:30
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!