Kezdőoldal » Ételek, italok » Vendéglátás, éttermek » Az éttermek miért ragadnak le...

Az éttermek miért ragadnak le 2022-ben is a pincér, felszolgáló és hasonló értéktelen, érdektelen, felesleges, elavult és drága megoldás mellett ?

Figyelt kérdés
Azt hallani lépten-nyomon, hiány van a vendéglátóiparban, nincs elég felszolgáló az éttermekben, és ez gondot okoz a vállalkozóknak üzleti bevételeik gyarapításában. Én meg azt gondolom kevés feleslegesebb dolog van annál, mint pincérek alkalmazása. Az általam elvárt, nekem tetsző megoldást jól demonstrálja pl. a PadThai, Vapiano, stb. Egy tipikus 2., 3. osztályú etetőben tapasztalat szerint a jellemzően unott, képzetlen, a pincér szakmát kényszerű megélhetési forrásként végző felszolgálók a vendégeket nem vonzzák, hanem taszítják. Márpedig 9 %-ban ilyen pincéreket foglalkoztatnak az éttermek. ( Az 1. osztály és afölötti éttermek persze nem tartoznak ide. )

2022. febr. 14. 14:28
A kérdező szavazást indított:
Én szívesebben választom ki az ételt-italt az asztalomnál, ami megjelenik a konyhában és érte megyek, amikor elkészült..
Inkább ragaszkodok a felszolgálókhoz, még ha unják is a munkájkat és utálják a vendégek pofáját..
A felszolgálók fontosak számomra, mert nekik is meg kell élniük valamiből, ha már hasznos munkát nem akarnak végezni.
Én is felszolgáló vagyok, tanulni nem szeretek, de kell a pénz a vendégek jattoljanak nekem,
A felszolgálók mindig, mindenhol kedvesek, barátságosak voltak velem, és főleg miattuk megyek étterembe.
47 szavazat
1 2 3 4 5
 1/49 anonim ***** válasza:
100%
A vendéglátás szóban benne van az elvárás, hogy a vendég azért fizet, hogy kiszolgálják. A Vapiano, Padthai és hasonló helyek félgyorséttermek, amik figyelnek a dizájnra, de semmit sem nyújtanak ebből az érzetből.
2022. febr. 14. 15:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/49 A kérdező kommentje:

Nagyon soxor jártam már étteremben, de igen ritkán tapasztaltam meg azt az érzetet, hogy a pincér valóban egy szolgáltatást nyújt a vendéglátóipari egység vendégei számára. ( 2., 3., x. osztályú etetők)


Egy 1. osztályú étteremben már jellemzően más a helyzet, elválaszthatatlanul hozzátartozik a pincér az étteremhez.


A tapasztalat szerintem azt igazolja, hogy az átlagos éttermekbe az emberek azért mennek, hogy ott ételt-italt fogyasszanak, és egymással beszélgessenek. Tehát nem jelenik meg elvárásként manapság az, hogy egy pincérnek kinevezett alkalmazott számára diktálja be a választását, aki azt közli a konyhával, majd a konyha pultra tett étellel átslattyog a pár méterre lévő asztalhoz. Ilyen elvárás a drága, 1. osztályú étterembe betérő vendégek tudatában jelenik meg.


A "sarki" éttermekben ma már a vendégek örömmel rendelnek digitális eszközökön, és nem érzik rangon alulinak, hogy az elkészült ételért egy pulthoz menjenek. Az a sok pincér pedig elmehetne olyan munkát végezni, aminek valóban van értelme, haszna,...

2022. febr. 14. 15:18
 3/49 anonim ***** válasza:
100%

Nem tudtam szavazni, mert egyik opció sem igaz a mi fogyasztási szokásainkra.


Leginkább az utolsó lehetőséget tudom félig elfogadni, hogy a "Felszolgálók mindig, mindenhol kedvesek, barátságosak voltak velem,..."


ami viszont nem igaz, hogy

"...és főleg miattuk megyek étterembe"


Nem a barátságos pincérek miatt megyünk, hanem a jó kaják és a változatosság miatt. Mivel lepra helyekre nem járunk és mi is kedves emberek vagyunk, tahó pincérrel még nem találkoztunk.

(Olyan viszont van, aki 15 éve a barátunk, holott már nem pincér!:)


Önkiszolgálóba nem akarok járni, mert nekem az menza feeling, diákként volt benne részem bőven. Ha csak ez lenne a lehetőség, kajálnék otthon.

2022. febr. 14. 15:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/49 A kérdező kommentje:

@ 3. Butapesten ritkaságszámba ment az elmúlt sok évben, hogy szolgáltatásként érezhettük a pincérek jelenlétét. ( átlag "sarki" éttermek).


Az unottság, érdektelenség, "leszarom mit akarsz", "ez van, majd megszokod", " jó lesz az neked, haggyá békén" hozzáállás az, amit jellemzően a felszolgálók metakommunikációjából érteni lehet. ( Hangosan nyilván nem mondják ki, de a testbeszéd sokkal őszintébben közöl információkat a valóságról )


Ha a kiszolgálást akarjuk élvezni, ahhoz tényleg 1. osztályú éttermet szükséges választani.


A " sarki éttermekben " enni, inni, egymással beszélgetni megyünk.

Ha a pincérek nem is tahók, de tevékenységük hozzáadott értéket az éttermi szolgáltatásokhoz sajnos ritkán képes adni. Korábban nem volt alternatíva, ma már van.


Én azt várom el 2022-ben és utána, hogy a "sarki éttermek" küszöböljék ki a pincérek alkalmazásából adódó kellemetlenséget, törekedjenek a digitális rendelés megvalósítására, és mi boldogan slattyogunk a pulthoz az elkészült ételért.

Az pedig plusz bónusz ehhez, hogy nem kell a fizetőpincér álságos, provokatív, hamis " ízlett az étel" kérdésre válaszolni, amire ő úgyis utálja, ha őszintén, tartalmilag válaszolunk.

2022. febr. 14. 15:44
 5/49 anonim ***** válasza:
97%
Szóval ha jól gondolom, akkor neked az lenne a kívánatos, hogy a szakács a konyhán bámuljon egy kijelzőt hogy te mit óhajtanál enni, és még válaszoljon is ha elkészült? Hát, nem tudom hogy ez valóban kivitelezhető lenne-e!
2022. febr. 14. 15:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/49 A kérdező kommentje:

Igen, jól gondolod.


Nem egy pincértől kapja az infot, hanem leolvassa a képernyőről. Azon csak olyan elvárás jelenik meg, ami az étlapról kiválasztható.


A "válaszolás" a konyhai személyzet számára abból áll, hogy rámutat egy feliratra a számára előkészített képernyőn, amikor ő késznek nyilvánítja a saját munkájának eredményét.


Az nem kérdés, hogy kivitelezhető-e. Ez már bizonyított tény, sok helyen gyakorlatban alkalmazzák. Ami kérdés csak az, hogy a vendéglátóipari vállalkozókban van-e rá akarat. Könnyebbé tenné az ő életüket is, ha nem kellene állandóan pincéreket keresni a mókaerőpiacon, felvenni, elbocsátani, nyűgjeikkel foglalkozni, vendég reklamációkat kezelni miattuk,...

2022. febr. 14. 15:59
 7/49 anonim ***** válasza:
91%

"

Ha a kiszolgálást akarjuk élvezni, ahhoz tényleg 1. osztályú éttermet szükséges választani."


Ez nem így van!

Legfeljebb te nem tudtál megfelelő éttermet találni a "normál" sávban...

Vannak nagyon jó házias éttermek, ahol kinyalják a hátsódat...

2022. febr. 14. 16:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/49 anonim ***** válasza:
97%
A pincérek munkájának kb a felét takarítanád meg, helyette teremtenél is plusz feladatot számukra, szóval nem egy sikerre ítélt ötlet. Cserében az ember nem kapna semmi kiszolgálást, és gyorsétteremben érezné magát. Márpedig az emberek java részt nem azért mennek étterembe, hogy abrakoljanak egyet gyorsan, és tovább álljanak.
2022. febr. 14. 16:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/49 A kérdező kommentje:

@ 7. : Én elhiszem, hogy neked van egy konkrét "sarki éttermed" ahová rendszeresen jársz, és ott kialakítottál jó, haveri kapcsolatot A pincérrel. Ez életszerű, normális. Van ilyen.


A kérdésfelvetésben azonban nem az " én egy helyre szoktam járni " szcenárió húzódik meg, hanem a "sokfelé járok kajálni, szeretem a változatosságot" szintén életszerű helyzete.

2022. febr. 14. 16:09
 10/49 anonim ***** válasza:
100%

9: messze nem...


Járom az országot, és a legkülönbözőbb helyeken is, életemben először betérve tapasztaltam pozitív dolgokat.

2022. febr. 14. 16:11
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!