Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Egyéb kérdések » Kaphat-e GYÁS-t, GYED-et...

Kaphat-e GYÁS-t, GYED-et egyetemi hallgató?

Figyelt kérdés
Harmadéves, nappali tagozatos, államilag finanszírozott képzésben részt vevő egyetemi hallgató vagyok. A tanulmányaimat még egyszer sem szüneteltettem, ugyanoda járok harmadik éve. 2007, július 24-október 24. -éig volt egy 4 órás, részmunkaidős munkaviszonyom, a próbaidő leteltével közös megegyezés alapján megszüntettük. Ekkor már 4 hónapos terhes voltam, a babát idén április elejére várjuk. Úgy tudom/tudtam, a védőnőm is azt mondta, hogy jogosult vagyok az egyszeri anyaságin és a családi pótlékon (meg persze a GYES-en kívül) a GYÁS-ra és a GYED-re is, mivel fennál a legalább 180 napos biztosítottságom. Úgy tudjuk, az egyetemi hallgatói jogviszonyom beleszámít a biztosítási időbe. Felhívtam a MÁK- ot és az OEP-et is, hogy adjanak erről tájékoztatást, és szerintük nem vagyok egyikre sem jogosult, mivel az egyetem nem számít munkaviszonynak. Mindenkitől mást hallok és nem szeretnék elesni ezektől a támogatásoktól. Kérem segítsen valaki, pontosan mire vagyok joggosult? Köszönöm!
2008. febr. 1. 11:16
 1/6 anonim ***** válasza:

Hasonló helyzetben vagyok. Tavaly érdeklődtem az OEP-nél, akkor azt mondták, hogy meg kellene szüntetnem a hallgatói jogviszonyomat, hogy TB-fizetési kötelezettséggel járó munkaviszonyt létesíthessek. Ez nálam nem is okozott volna nagy gondot, mert ötödéves vagyok, és csak júniusban szülök, tehát lemondhattam volna az utolsó 1,5 hónap hallgatói jogviszonyomról, és minden rendben. Persze ez a számodra nem lett volna megfelelő megoldás.