Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Iskolák » Volt itt valakinek megkésett...

Volt itt valakinek megkésett beszéd fejlődésű gyermeke?

Figyelt kérdés
Teljesen beparáztam, most elsős a lányom, ő is elég későn tanult meg beszélni. Logopédus foglalkozott vele, akkor villám gyorsan elkezdett beszélni. Amiatt aggódom hogy most tanulják a két betűs szavakat, és úgy látom nem megy neki, vagy nem érti a lényeget. A betűt felismeri de ha össze kell olvasni az katasztrófa neki. Rájön idővel a dologra és ne parázzak? Az oviban felismerték volna a diszlexia jeleit ugye? Mert szűrés az volt nagycsopiba. Mindig ilyen pánikolos voltam, úgyhogy, a normális vagy e, kijelentés teljesen felesleges?
2022. nov. 4. 07:41
 1/9 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen a válaszokat. Egyébként a mozgása szépen fejlődött, nincs elmaradásban.
2022. nov. 4. 07:42
 2/9 anonim ***** válasza:
100%
A megkésett mozgásfejlődésű, megkésett beszédfejlődésű, keresztdominancia miatt diszlexia veszélyeztetett (durván rossz lett a Differ-teszt is, ami szűri - ezt használják nagycsoportban, de jóval előbb tudtuk), ezért diszlexia prevencióban részesülő (ez komplex mozgásfejlesztés plusz logopédiai fejlesztés) gyerekemnek egyelőre megy az összeolvasás. Elsős. Meixner-módszerrel tanulnak.
2022. nov. 4. 07:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
88%

Én csak annyit szeretnék hozzátenni, mert most még nem tudok konkrétan válaszolni mert még nem iskolás a fiam, igaz megkésett a beszéde, hogy nekem nagyon lassan és nehezen ment az olvasás, nem tudtam én se összeolvasni a betűket, sírtam minden hangos olvasás órán, meg kikéreckedtem wcre mielőtt sorra kerültem volna. Aztán olyan 11 évesen elkezdtek érdekelni a könyvek és könyvmoly lettem 😊


Ezt csak biztatásként mondom, hogy ha nem is megy most, nem jelenti azt hogy nem fog menni soha.


Lehet fejlesztés kell, majd kiderül.

2022. nov. 4. 08:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
100%

Ha nem megy, akkor vagy a módszer rossz, vagy te kérdezed ki rosszul (nem BÉ betű, hanem b, azaz a mássalhangzót amennyire lehet a hangképzés helye szerint magánhangzó minimális használatával), vagy a gyerekkel van gond. Ha eddig nem volt, akkor az utóbbira a legkisebb az esély.

Miből tanulnak, melyik könyvcsalád?

2022. nov. 4. 08:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
51%

Tökmindegy melyikből tanulnak, a régi módszer is jó, nem csak a meixner, akkor is megtanult mindenki olvasni, csak akinek eleve baja volt, annak ment rosszul.


Az én gyerekem 3,5 évesen kezdett beszélni, borzalmas torz kiejtéssel, nehezen lehetett érteni, amit mondott. 5,5 évesen olvasott magától rendesen hosszabb szavakat, 6 évesen már tempósan, 6,5 évesen úgy, mint egy felnőtt, a sulit 7 évesen kezdte. Szerintem a kettő közt nincs összefüggés kötelezően, az enyémnek a kiejtése is rossz volt, olvasni már onnantól, hogy tanult beszélni érdekelték a betűt.


Az osztályában akinek nehezen ment, annak következő évben is(most másodikos) nehezen ment, csak amíg elsőben nem csináltak belőle problémát, már igen, az olvasókönyvben A4es oldalnyi mesék vannak, minden feladatot olvasniuk kell önállóan dolgozatnál is.. Én már ott ülnék a gyerekkel fejlesztőpedagógusnál otthon meg gyakorolnám vele. Ez a félév nem olyan lesz, mint az eddigiek, elvileg január 20 a félév, de 22-8ig szünet van, utolsó 10 napban(amiből nem tudom mennyi csak tanítási nap) nem fog érdemi munka folyni, másfél hónapja van a félévi értékelésig, most kellene felhozni.. December már tele lesz ünneppel, nálunk most kezdődnek az ünnepi dolgok, versenyek, annyi a program, hogy nem tudnak rendesen tanulni is mellette. Én úgy látom, hogy le vagytok maradva.


Ja a mi ovinkban az "5 éves korig helyre áll magától a beszéd, addig nem kell logopédia" elvet követték, és közük nem volt diszek felismeréséhez, itt nem is feladatoztatták a gyerekeket, hogy észrevegyék ki keveri a jobbat-balt(azt mondták ki se alakul oviban), meg nem érdekelt senkit, ha a gyerek tükörírással írja le a nevét(amit természetesen szülő tanított, bent nem vettek ilyesmit), meg ilyenek, mert az elavult, csak szabad játék ment sok mese és mozgás. Iskolaérettségi volt(szinte semmit nem ért), ott nagyon sokan nem mentek át rendesen, de ilyenek voltak hogy formarajzolás meg egyhelyben ülve feladat megoldás, de rövid és kevés és nehéz, első normális mérés a difer volt, de ott is átment lány, 100 feletti eredménnyel, akiről később diszgráfiás.


Én fejlesztésre vinném a gyereket, ha nem megy neki 2 betűs szó összeolvasás2 hónappal sulikezdés után, a legtöbb gyereket tanítani sem kell, maguktól ráéreznek. Persze ettől még szerethet később olvasni, csak számára nehezebb lesz az első pár évben biztosan.

2022. nov. 4. 14:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen a válaszokat, aggodom rendesen, de majd csak alakulnak a dolgaink.
2022. nov. 4. 18:07
 7/9 anonim ***** válasza:
56%

Az én gyerekemnek megkésett a beszédfejlődése, beszédértése is. Már 4 éves korától kapott fejlesztést. Nagycsoportot ismételte, akkor odaállt elém, hogy tanítsam meg olvasni. El is kezdtük, de amikor két szótagot össze kellett olvasni zárt szótaggal az nem ment. pl. ap-ró, azt mindig úgy mondta, hogy apéró vagy apöró. A Meixner könyvön mentünk végig, igaz nem vagyok tanítónő, de felsős tanári diplomám van. Szerintem nagyon nem rontottam el, mindenesetre inkább abbahagytuk, nem akartam neki kudarcélményt.

Majdnem 7 évesen kezdte az iskolát, és gyakorlatilag decemberre megtanult egyedül olvasni, mivel érdekelte, és kiolvasta az olvasókönyvet. Akkor már nem volt gond az összeolvasás, megérett rá. Sajnos az órákon unatkozott. Szerintem "túl volt fejlesztve". Hónapokig azt tanulták, hogy mi a magánhangzó meg zöngés-zöngétlen mássalhangzó, és ezt neki a logopédus már évekkel előtte megtanította. Szóval voltak gondok a magatartásával emiatt, hogy gyakorlatilag egész első osztályban semmi újat nem mondtak neki.

Szerintem a tied is meg fog rá érni, csak lehet, hogy később. A tanítónő mit mond?

2022. nov. 4. 23:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

A fiam (most 10 éves 4.-es) is megkésett beszédfejlődésű, SNI-s is miatta. Bár a beszéde végül kb 5 éves korára teljesen normalizálódott, javasolták, hogy maradjon rajta az SNI mert később kialakulhat nála diszlexia, diszgráfia. Amit mi észre vettünk első osztályban, hogy keveri a d-b betűt és lassabban olvas, sajnos ezek még most is megvannak pedig jár fejlesztőre. Egyébként 5ös tanuló mindenből.

Nem kellett vele nevtanba járnod?

2022. nov. 21. 13:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 A kérdező kommentje:
Nem kellett, villám gyorsan beindult a beszéde, miután a logopédus foglalkozott vele, pedig nem volt még 3 éves sem. Most mintha picit fejlődött volna olvasás ügyileg, de nem tudom néha eldönteni hogy emlékezni próbál a leírt szóra vagy tényleg eltudja olvasni.
2022. nov. 21. 14:02

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!