Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Iskolák » Máshol is ilyen szigorú az...

Máshol is ilyen szigorú az osztályzás? 92% 4es gyenge négyes volt, tudtuk erős az iskola de ennyire? Nagyon gondolkodunk az iskola valtáson.

Figyelt kérdés

Igaz még csak írásban kapnak értékelést de már mellé van írva a százalék és jegy is.

100-94% 5

94-89% 4

88-80% 3

79-72% 2

71-0 % 1


2018. nov. 7. 09:58
1 2
 11/18 anonim ***** válasza:
70%

Azt gondold át, hogy miért írattad be erős suliba.

Nálunk az általános iskola volt ilyen erős. Két tannyelvű. Nem ritka, akinek nyolcadikban már van egy középfokúja németből. Gimiben vígan megéltem abból, amit általánosban tanultam, és 11. végén elsőre lett meg a nyelvvizsgám. 37 éves fejjel is bátran szólalok meg idegen nyelven, nem felejtettem el. Sőt.

Erős iskolából feljebb jutva sokkal könnyebb dolga lesz. Nem a fősulin vagy egyetemen csapja arcon az élet, hogy tenni is kell valamit a jó eredményért.

Jó képességű gyerekeknek kell is ennyi, hogy megmaradjon a verseny helyzet, és motivációja legyen tanulni.

A fiam osztályában sok gyerek küzd azzal, hogy gyenge suliból jött. 9.-ig úgy kapott 4-eseket, hogy nem is tanult, nem írt leckét, csak órán odafigyelt. Ők most teljesen kikészültek így novemberre, mert nem szoktak hozzá, hogy otthon még le kell ülni tanulni, és az órai részvétel nem elég a hármashoz sem.

2018. nov. 7. 11:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/18 anonim ***** válasza:
67%
Téged zavar vagy a gyereket? Gáz ez a százalékos arány az tény, de ha azt sugallod, hogy ebben a suliban egy 4es is tökéletes, akkor a gyerek ezt szokja. Itt a 3-as is nagyon jó sztem :) A gyerek osztályzatokhoz való hozzáállása 95%ban a szülőn múlik!!!!
2018. nov. 7. 11:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/18 anonim ***** válasza:
72%

Melyik suli ez...

Pedagógus család sarjaként azt mondom, az 5ös motiváló. Ha mindenki más 4es különösen akkor...nem baj ha csak 4est kap rá, gondolom más sem 5ös tehát nem lesz önértékelési zavara. Csak meg kell értetni vele h máshol gyengébb a rendszer

2018. nov. 7. 12:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/18 anonim ***** válasza:
100%

Ez az osztályzás minden csak nem normális. A legtöbb helyen 90-91% az ötös és 75-76% a négyes alsó határa. Mindennek a tetejébe bár nem véletlenül tilos osztályozni elsőben a tanító "jóindulatúan" azt is közli, hogy ez amúgy mennyit ér. Ebből valószínűleg az következik, hogy a követelmények továbbra is extrém magasan lesznek és a lemaradóknak végük.

Én ugyan nagyon nem értek egyet ezzel a hajszával, de te látod a gyerekedet. Mennyire viseli ez meg? Ha kiakad rajta akkor szinte biztosan nem itt a helye. Nem azért kell elvinni, mert nem kapott ötöst, hanem mert az ötöst érő tudására nem kapta meg az ötöst az iskola túlzási miatt.

Egyébként ez az osztályzás egyben azt is jelenti, hogy ha a dolgozat összpontszáma 30 vagy kevesebb pont (ami elsőben elég gyakori) akkor egyetlen egyet lehet hibázni, különben nem ötös. Ez mióta normális?

2018. nov. 7. 17:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/18 anonim ***** válasza:
16%
Én is elég erős általánosba jartam. Mondjuk lusta is voltam. De legalább nem ért meglepetéstkènt, hogy középiskolában is 3 as voltam. Míg aki másik suliból jött, annak szembesülnie kellett azzal, hogy itt nem lesznek 5ösök matekból, csak 3sok mint én.
2018. nov. 7. 18:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/18 anonim ***** válasza:
46%
miért adtad erős suliba ,verseny istálloba ? egyátalán,egy normális suliba nem lett volna ezek szerint jobb ?
2018. nov. 8. 04:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/18 anonim ***** válasza:
100%
Tanár vagyok, értek hozzá, kijelenthetem, hogy ez így nagyon szigorú. Nem helyeslem az ötösök elvtelen szórását, de az állandó kudarcélmény is káros. Az egyik legfontosabb pedagóguskompetencia az, hogy képes fejlesztő hatású, és akár személyre szabott értékelést adni. A jó pedagógus nem a százalékokkal fenyegetőzik, hanem biztosítja a javítás és a fejlődés lehetőségét.
2018. nov. 14. 20:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/18 anonim ***** válasza:
Nálunk is mintha lett volna olyan alsóban, hogy 2 hiba még 5-ös volt, 3 hiba 4-es. De amúgy ja, asszem, nem jó ez az osztályozási módszer. Ha 70% fölött kell teljesíteni (tehát jóval több, mint a felét) már a ketteshez is. 5.-től 8.-ig nem tudom, hogy volt, talán ott is 51%-tól volt nálunk kettes; középiskolában meg ott is 51 volt , ahonnan indult a kettes alsó határa. Alsóban meg általában 5-ös voltam, csak annyit figyeltem talán meg, hogy 2 hibával még ötös, de annál több-bel már 4-es. Én azt hiszem, váltanék. Engem nem motiválna ez az osztályozási rendszer abban, hogy jobb legyek. Csak letörné inkább az igyekezetem, a lelkesedésem, a lendületem; merthogy azt látnám, hiába dolgozok, hiába teszem ki a lelkem, nincs eredménye. Bár mondjuk tényleg alsó tagozatról van szó, de ez a rendszer amit írtál, totál nincs tekintettel az esetlegesen gyengébb képességű gyerekekre. Nem volt nehéz a tananyag, de volt 3 osztálytársam is, aki elsőben megbukott. Nem tudom, hogy csinálták, de nálatok akkor, ha vannak ilyenek, azokra pl egyáltalán nem figyelnek. Vannak olyan gyerekek, akiknek még ha jól elmondják az anyagot, még akkor se tudják. Vagy lehet, hogy többször kéne nekik elmondani; de ez a 'több mint a fele' a minimális osztályzathoz; magasabb, mint a fele, hogy csak átmenjen, ez már nekem sok lenne. De szóval ha a gyerek nem bírja, és őt is megviseli, akkor kéne szerintem mindenképpen átiratni. Ja de várjunk... 92%-kal még csak négyes volt; hát , nemtom, én esetleg néznék neki valami igazságosabb helyett; ahol értékelik is a munkáját, meg azt, hogy használja a kis agytekervényeit. Ha máshol a 92% az már ötös, akkor legyen mindenhol annyi, ha meg nem lehet, akkor tovább kell állni. Vagy pl nemtom, mondjuk 5.-től átiratni esetleg, ahol már kapnak jegyet. Amúgy az osztályzatok a gimnáziumi felvételibe is számítanak, tehát pl aki erős iskolában hármas, de kevésbéerősben 5-ös lenne, az mondjuk hátrányban lehet azzal szemben, aki kevésbé erősben 5-ös (és mondjuk erősebb-ben 3-as lenne). Tehát szerintem legalább/legkésőbb 5.től , ahol/amikor már kapnak jegyeket, legkésőbb onnantól érdemes lehetne váltani. Mert ez az osztályozási rendszer nagyon nem szimpatikus nekem. Még ha esetleg mondjuk jól is teljesít, akkoris frusztrálja a gyereket, hogy ilyenek a százalékok, hogy ilyenek a százalékonkénti jegykapások. (Tehát, hogy ilyen rossz, túlzottan szigorú a ponthatár.) De amúgy nagyon fontos, hogy tényleg igyekezni kell, hogy jó helyre kerüljön a gyerek, mert nem tesz jót feltétlen, ha pakolgatva van ide-oda, tehát azért lehet, hogy jól jönne neki valami stabil hely; mert pl mindig újrakezdheti a kis barátságait felépíteni, amint mindig új helyre kerül; tehát egyszer lenne optimális neki megtalálni a megfelelőt. Szóval én asszem, hogy átvinném a gyerekemet, és utánaérdeklődnék mondjuk ezt megelőzően az új, a kiszemelt suli százalékairól. Mert ez nem pálya, hogy több, mint a 2/3-át kell teljesíteni, csak ahhoz, hogy kettest kapjon, ami a minimális szint.
2019. júl. 27. 23:48
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!