Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Kisgyerekek » Akinél tanulási nehézséget...

Akinél tanulási nehézséget állapított meg a Nevelési tanácsadó! Éreztétek hátrányát megkülönböztetést az iskolában? Óvodás vagy már iskolás volt a gyermek, amikor megállapitották? Meddig kellett a gyermeknek a fejlesztés (évekig? )

Figyelt kérdés
2019. máj. 6. 18:58
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
89%
Kolleganőmeknél ez áll fenn. Első perctől hülye gyerekként kezelik. Mindenért ő a hibás. Egy kisfiú felrúgta, ő vissza rúgott és csak ő ment az igazgatóhoz és hasonlók.
2019. máj. 6. 20:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
76%
Nálunk most zajlik a felmérés, eddig úhy néz ki, hogy diszlexiás és discalculiás. Első osztályos,nagyon nehezen megy az írás és az olvasás, járunk fejlesztésre magán úton. Hát nem tudom még, hogy mi lesz a vége
2019. máj. 6. 20:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
95%
Nem érzem. Figyelemzavarral és beszéd észlelési problémával ďiagnosztizálták. 1 éves kőkemény fejlesztés volt suli előtt. Elsős és dicséretes kitűnő.
2019. máj. 6. 21:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 A kérdező kommentje:

Kedves 3. Akkor mar most suliba nem is Kell neki a fejlesztes? Elég volt AZ 1 év?

MI azert kerültünk a tanacsadohoz, mert külföldön jart ovodaba, igy az iskolai beiratkozashoz kellett a szakvelemeny. Amugy semmi problem nem allt fenn, az ovodaba minding dicsertek. Aztan most AZ iskolaerettsegi teszt eredmenyeként tanulasi nehezseget allapitottak Meg Nala.

2019. máj. 6. 21:54
 5/13 anonim ***** válasza:
100%
Nem, nem kell. De egy évig heti 2 alkalommal 2 és fél óra fejlesztése volt, szerencsére profikat találtam.
2019. máj. 6. 22:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
Ha nem kapja meg fejlesztéseket az nagyobb baj .
2019. máj. 7. 07:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
100%

Az én fiamat tudtommal senki nem különböztette meg hátrányosan. Másodikban lett BTM. A tanító nem vegzálta a bűnronda írása miatt, sőt, a szabvány füzet helyett szélesebb vonalazású füzetbe dolgozhatott, a munkafüzetek nyomtatott vonalazása helyett is füzetlapra írt, amit beragasztgattunk a megfelelő helyekre. Hosszabb időt kapott az írásbeli számonkéréseknél (ahol szöveget kellett írni, matekból nem). Ha végképp olvashatatlanra sikerült valami, a tanító megkérdezte, mi akart az lenni, és ez alapján értékelte. Mikor ő BTM-es lett, még lehetett osztályzás alól felmenteni, így hatodikig nem osztályozták a munkája külalakját, a helyesírását, és angolból sem kapott jegyet, ami rengeteg kudarctól ás szorongástól kímélte meg.

Közben zajlottak a fejlesztések, az alsótagozatban angpolból totál reménytelen gyereket hatodiktól áttették a gyorsabban haladó csoportba, és a hatodik végén végzett kontrollnál már a felmentése is megszűnt. Még mindig BTM, már csak az időhosszabbítás maradt meg kedvezményként, mert a rövid-hosszú és egyéb helyesírási problémák eldöntése minden javulás ellenére lassabban megy neki az átlagnál.

Járt fejlesztésre óvoda nagycsoportban bő másfél éven át (7év 10 hósan ment iskolába), elsőben csak logopédia, a szakvéleméyn után ismét fejlesztés kb. negyedik félévéig, és hatodikban tanulástechnikai tréning. MEg itthon sok gyakorlás és közös tanulás. Mostanában kezd önállósulni, de pl. a helyesírás gyakorlás még mindig aktuális téma.

2019. máj. 7. 14:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:

Nézd meg a szakvéleményben, hogy milyen javaslatok vannak, és igyekezz elérni, hogy ezek meg is valósuljanak.

Szakemberhiány van, szóval ne várd türelmesen, hogy majd egyszer behívják a gyereket. Telefonálj, érdeklődj, szervezd meg az iskolában, hogy engedjék el a gyermeket egy koradéluténi időpontra is, ha kell keríts egy szomszédot, vagy bárkit, aki kisérgetni tudja. Nálam volt rá példa, hogy ebéd után elhozta a nagymama az iskolaotthonos gyereket a foglalkozásra, majd visszavitte szegénykét a délutáni matekórára. Ha csak négy után jöhetett volna, talán a tanév végéig se időpontot.

Ha iskolán belül oldják meg a fejlesztést, feltétlen beszélj a pedagógussal, kérj tőle otthoni gyakorláshoz feladatot, tanácsot. Bátran hívd fel és érdeklődj, mit csinálnak a foglalkozásokon, hogy halad a gyermek. A többségünk túlterhelt, arra nincs időnk, hogy keressük a szülőket, de ha valaki jön, és kérdez azzal foglalkozni szoktunk. Sőt, kifejezetten lelekesítő, mert ilyenkor bízom benne, hogy tényleg megcsinálják, amit mondok. Vagy nem, de akkor majd elmondják, hog mi nem ment, és valamin változtatunk. De mindenképpen fogunk tudni együttműködni.

2019. máj. 7. 15:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:

Ne legyetek naivak. Olyan gyógypedagógus hiány van, hogy a kiírt fejlesztések gyakorlatilag szinte sehol nem valósulnak meg. Vidéken tuti. Nagyvárosi iskolákban meg csoportos fejlesztés van 8-10 fős csoportokban. Semmit a világon nem ér. Arról nem beszélve, hogyha egy gyerek a Nevtan elé kerül, tuti találnak valamit, mert olyan teszteket iratnak velük, hogy egyik kisgyerek sem képes megcsinálni.

Ha valóban azt gondolod, hogy kell neki a fejlesztés, akkor vidd el magánúton. Az iskolában van valami fejlesztés papíron, de nem ér semmit, és a legtöbb tanár a kiírásokra magasról tesz. Ha meg normális és rendes, akkor is segít a gyereknek, ha semmi nincs kiírva neki.

2 sni-s kisgyerek anyukája vagyok, hidd el tudom miről beszélek. Mi btm-mel indultunk, aztán lett az sni, de nagyon-nagyon megbántam már. Tudom, hogy itt lehurrognak, már párszor leírtam itt, mindig le lettem szólva, de saját tapasztalatból beszélek. Keress ilyen fórumokat, FB csoportokat, majd ott leírják az érintettek, hogy micsoda remek fejlesztések, és toleráns pedagógusok vannak, és hogyan kezelik az ilyen gyerekeket! Nagy tisztelet a kivételnek, van de úgy kb. 10 %.

2019. máj. 10. 22:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 A kérdező kommentje:
Jaj kedves 9-es én is ettöl féltem. Nekem muszáj volt vinnem a nevelési tanácsadóba, mivel Ausztriában járt/jár óvodában igy az iskola kérte beiratkozáskor, ugye mivel magyar óvodai szakvéleményünk nem volt. Ausztriában az óvodában mindig dicsérik, nem látom semmiben elmaradva. Söt itt az iskolaérettség követelményei pl. hogy 10ig felismerje a leirt számokat, a nevét le tudja irni. Én is csak néztem mikor megkaptuk a nevelesi központ szakertöi véleményét.
2019. máj. 12. 09:54
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!