Roma gyermek örökbefogadása?

Figyelt kérdés

Olyanok válasza érdekelne, akiknek van személyes tapasztalata! A rasszisták pedig kíméljenek meg a véleményüktől...


Édesanyám szociális területen dolgozik, nagyon jóindulatú és segítőkész embernek tartom, mégis szent meggyőződése, hogy a cigányoknak a vérében van a problémás viselkedés, a lopás, a bűnözés. Bevallom, hogy mivel gyerekkorom óta ezt hallgatom, most örökbefogadás előtt állva nagyon nehezen vonatkoztatok el tőle és nem akarok úgy belevágni, hogy nem tudok tiszta döntést hoz i ezzel a témával kapcsolatban.


Nagyon érdekel, hogy akiknek SZEMÉLYES tapasztalata van - akár ha közvetett is - azok mit gondolnak erről a kérdésről.


Köszönöm!


2019. ápr. 1. 21:04
1 2 3 4
 31/39 anonim ***** válasza:
86%

Tanár vagyok, volt örökbefogadott roma tanítványom. Értelmiségi család nevelte, úgy tudom, újszülött kortól és tudatosan törekedtek rá, hogy azért a roma identitását is megélhesse. A srácnak nagyon jó volt a zenei érzéke, ez tény, az örökbefogadó szülők ebben támogatták is.

Emellett azonban tanulási nehézségei voltak, speciális iskolába is járt. A viselkedése nem volt kirívó kamaszként, az adott iskolában nála százszor problémásabbak voltak.

2019. ápr. 7. 13:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/39 anonim ***** válasza:
73%

A tanulási nehézség és kisebb egészségügyi problémák nem tipikusan roma problémák örökbefogadásnál. A legtöbb örökbefogadott gyereknél benne vannak a pakliban, mert általában a szülő nem oknélkül kényszerül örökbeadásra. Az örökbeadó szülők java nem megesett 30 éves abortusz ellenes karrierista, vagy aranyos Juno szerű kamaszlány szerető szülőkkel. Rossz körülmények között élnek, helytelenül táplálkoznak, nem járnak terhesgondozásra, esetleg isznak,cigiznek, drogoznak...

A picit nagyobb gyerekek tapasztalják is a dolgokat és tudatalatt bennük maradnak a környezeti hatások. Egy 1-2 éves is élhet milliónyi traumával ami később kiütközik.