Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Óvodák » Gyerkőcöm az ovis műsoruk...

Gyerkőcöm az ovis műsoruk alatt csak áll, nem csinálja azt, amit a többiek. Másnál is előfordult ilyen?

Figyelt kérdés
2018. máj. 26. 14:39
1 2
 11/15 A kérdező kommentje:
Az én gyerekemet meg beállították a szélére, hátra, hogy kb. senki ne lássa. Minek így megalázni?
2018. máj. 26. 15:38
 12/15 anonim ***** válasza:
58%
Mert gyökerek az óvónők, tiszetelet a kevés kivételnek. Sajnalattal látom, hogy az óvodai rendszer SEMMIT nem változott az elmúlt 25 évben. :(
2018. máj. 26. 15:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/15 anonim ***** válasza:
100%
Nem baj ő még talán nem érzékelte te dicsérd meg és kész 😊 kár hogy kötelezőek ezek,egyszerűen nem akar mindegyik gyerek szerepelni. Pl. Én a suliba is utáltam/féltem énekelni hátam közepére se kívántam...
2018. máj. 26. 18:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/15 anonim ***** válasza:
60%

A lányom kiscsoportos (vegyes csoportban) és direkt nincsenek szereplős ünnepségek az egész óvodában.

Az egyetlen nyilvános esemény a karácsonyi ünnepségük, de ott is csak játszani mennek be a szülők 1-2 órára. Tanulnak dalokat, verseket az alkalmakhoz és azt otthon előadhatják. Bár az én gyerkőcöm valószínűleg élvezné a szereplést, én nem bánom, hogy nincs pl. együtt hüppögős anyák napja.

2018. máj. 26. 20:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/15 anonim ***** válasza:

Kedves "máj. 26. 14:52"-es hozzászóló, bár megértelek, de kérlek,

ne általánosíts.

Írod, hogy Németországban éltek, és tudtommal is jellemző sajnos az ottani módszertanra, amit írsz. Ellenben Magyarországon az állami óvodáknak is a többségében már rugalmasabb szellemben zajlik a nevelés, legalább 20 éve többségében az állami magyarországi óvodáknak.


Ha érdekel, linkelhetek szakmai előadásokat.


(A saját bőrömön is tapasztalom a magyarországi szerencsésebb állapotot az óvodai nevelésben.)


Az is igaz tehát, hogy még Magyarországon is akadnak olyan állami ovik, ahol sajnos az ősi, merev, poroszos-germán módszertan szerint nevelnek óvodákban, de szerencsére ők már kb tehát legalább 20 éve a kisebbséget teszik ki.


(Szerencsére akad a világon olyan vonatkozás, amely esetben a többségi hozzáállás a működő. Bárcsak jellemző volna más terén is az életnek... Na meg más országokban is kultiválnám!)


Kedves kérdező!


Nem a gyermeked tehet erről, hanem valszeg a ti óvodátokat még nem érte el a reformpedagógia... Sajnos.


Az óvodáskorúak nevelése -jó esetben- indirekt alapú, és túlnyomórészt mellőzi a tevékenységek erőltetését -kevés értelmes és egyben indokolt kivétel mellett-, építve a gyermekek agykérgi gátlásainak alacsony fokára, amely elősegíti a kéreg alatti területek spontán ingerlését.


Ellenben a direkt módszerű hatások magát az agykérget stimulálják, amely az önkontrollért felel,

de óvodás korban nem annak a hangsúlynak van helye, mivel a kéreg alatti, spontán hatásokra nyitott állományt kell elsősorban ingerelni, azt pedig kizárólag indirekt fejlesztési-nevelési módszerekkel lehetséges.


Ha ez kimarad, akkor a személyiség nem alapozódik meg teljességgel. A lényeget eképpen foglalnám össze így hirtelenjében.


A lényeg, hogy nem tanácsos óvodás korúakat szerepeltetni, sem betanítani, még akkor se, ha az adott gyermek lelki alkata rímel rá. Kivételt képez az a helyzet, amikor egy gyermek spontán, aktuális indíttatásból érdeklődik az adott dolog iránt -ás ekkor is csak minimálisan, és amikor spontán érdekli-, de ebben az életkorban a

nem-szándékos figyelem az, mely által elsősorban tanul.


Emellett az óvodáskori tanulás elsődleges módja a spontán utánzás, a legfejlesztőbb tevékenysége pedig a spontán, szabad játék!


A magyarországi Óvodai Nevelés országos AlapProgramja (ONAP), amely nagyon vékony füzet -jelentős módszertani szabadságot adva a magyaro-i óvodapedagógusoknak- csak az alapvető tudnivalókat, feltételeket emeli ki az óvodások nevelése, fejlesztése kapcsán, de az tehát minden magyaro-i óvodában kötelezően figyelembe veendő, és egybecseng a fenti soraimmal, idézek belőle:


" V. (Tehát ötödik fejezet)


AZ ÓVODAI ÉLET TEVÉKENYSÉGI FORMÁI ÉS

AZ ÓVODAPEDAGÓGUS FELADATAI


Játék


1. A játék a kisgyermekkor legfontosabb és legfejlesztőbb tevékenysége, s így az óvodai nevelés

leghatékonyabb eszköze.


A játék - szabad képzettársításokat követő szabad játékfolyamat -


a kisgyerek elemi pszichikus szükséglete, melynek mindennap visszatér módon,


hosszan tartóan


és lehetőleg zavartalanul ki kell elégülnie. A kisgyerek a külvilágból és saját belső világából származó tagolatlan benyomásait játékában tagolja. Így válik a játék kiemelt jelentőség tájékozódó tevékenységgé."


Még egyszer tehát a kiemelendő:


"A játék a kisgyermekkor


legfontosabb


és legfejlesztőbb


tevékenysége, s így az óvodai nevelés

leghatékonyabb eszköze. A játék -

szabad

képzettársításokat követő

szabad

játékfolyamat[...]

hosszan tartóan[...]"

2018. máj. 30. 22:27
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!