Véleményetek szerint milyen a jó szülésznő?
Szülésznő hallgató vagyok és habár beszélgettem már édesanyákról erről a témáról, de a ti véleményetekre is kíváncsi vagyok!! Jöhetnek pozitív és negatív élmények is.
Van egy pár kérdésem, ami kiváltképpen érdekelne:
1.: Tételezzük fel, hogy ott, ahol világra hozzátok a gyermeket, nem ismertek egy szülésznőt sem. Még csak nem is hallottatok róla, de ti úgy döntötök, hogy szülésznővel szeretnétek együtt szülni. Mégis mi alapján választotok szülésznőt? :)
2.: Számít a szülésznő életkora? Pl. egy 20-30 éves vagy inkább egy 40 vagy afölötti életkorúban bíznátok jobban?
3.: Zavarnak benneteket az esetleges érintések? Értem itt a masszázst, simogatást...
4.:Jobban szeretitek azt, ha egy szülésznőben vagy egyfajta távolságtartás vagy inkább a közvetlen személyiséget tartjátok előnyösebbnek?
Nagyon érdekel, hogy mik ezekről a véleményetek. :))
1. Megkérdezném az orvosomat, hogy kit ajánl. Vagy próbálnék utánanézni interneten, hogy kik vannak.
2. Az életkor nem számít nálam. Nekem inkább az a fontos, hogy mennyire természetesség párti, mennyire veszi figyelembe az egyedi igényeket, tehát ne egy helyben fekve, csöndben kelljen vajúdnom, hanem legyen nyitott az alternatív lehetőségekre. Ez alapján kértem az orvosomat is, hogy ajánljon.
3. Nem zavarnak az érintések, de örülnék, ha inkább megmutatná a férjemnek pl a masszázst, de amúgy a bátorító simogatás nekem simán belefér. Volt egy nőgyógyászati műtétem, aminél a bódítószerre nagyon rosszul reagáltam, a légzésem majdnem leállt, magamhoz tértem, miközben még bennem voltak a műtéti eszközök, ordítottam, aztán pánikrohamom lett. A műtét után az egyik nővér velem volt kb két órát, és vigasztalt, simogatott. Soha nem fogom elfelejteni azt a kedvességet, ami áradt belőle, ahogy próbált helyrerázni. Nagy szerepe volt az érintésnek akkor abban, hogy magamhoz tudják térni és megnyugodjak.