Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért van az autó kézikönyvébe...

Miért van az autó kézikönyvébe az írva, hogy "nincs szükség hűtőfolyadék cserére? " Tudtommal 5 évente kéne, milyen problémák lehetnek belőle, ha elmarad a csere?

Figyelt kérdés
2019. aug. 9. 14:05
 1/5 anonim ***** válasza:
28%

Nem kell cserélni, semmi baj nem lesz belőlée ha sokáig benne van.

Nekem például 16 éves és még eredeti benne.

2019. aug. 9. 14:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
62%

A benne lévő bizonyos adalékok elillannak belőle ennyi idő alatt és emiatt nem lesz elég hatékony a vízpumpa kenése, meg egyes anyagok amit gátolják a belső elemek korrodálását jobban fognak korrodálni tőle, ha a cserét elhanyagolják. Egyébként így is lassabban fog szétrohadni a rendszer belülről, mert kívülről akár a tömítések, hűtő elemek, csövek előbb fognak elfáradni és kiengedni magukból a cuccot mint belül szét rohadna, és ha a víz kimegy akár csak egy része szivárog és valami csövet vagy komplett radiátort, tartályt kell cserélni akkor úgy is leengedik a teljes vizet belőle és újat öntenek bele.

Meg a fagyállósága az ami gyengülni szokott benne az idő során tehát nem -40 fokig lesz fagyálló hanem csak -30 fokig fogja bírni, de itt Magyarországon ilyen hideg úgysem lesz maximum -25 fokos fagyálló elég szerintem.

2019. aug. 9. 14:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
Elméletileg 2-3 évente kéne, de nekünk van autónk, amiben 10 éves koráig gyári hűtőfolyadék volt. Kiváncsiságból lemértük, és -30 fokos volt még.
2019. aug. 9. 14:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:

A mostani "longlife" fagyállók elég sokáig bírják, de nem örök életűek. Legkésőbb 5-10 évente szerintem is érdemes lecserélni. Az autóm szervizfüzetében az áll, hogy a szervofolyadék és a váltóolaj is élettartamra szól, nem kell cserélni. Én 10 év elteltével mégis lecseréltem.

A hűtőrendszer (bizonyos túlnyomás értékig) zárt rendszer. Elillanni nem tud belőle semmi. Viszont folyamatos hőterhelés éri. A fagyállóságért felelős anyag általában valamilyen szerves anyag. (Glikol, de manapság használnak mást is.) A hő és a benne lévő oldott oxigén hatására öregszik, oxidálódik szép lassan. Ezáltal növekszik a fagyáspontja. A gyári betöltéskor beállított -38 fok 10 év múlva már lehet hogy csak -28 fok. Valamint a kenőképessége is romlik. Ez a vízpumpa miatt érdekes. Jobban kopik, hamarabb fog csepegni a tengelynél.

2019. aug. 9. 15:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:

az a baj hogy a fagyáló folyadékban vannak korrozió gátló anygaok, amik idővel lebomlanak, és igy a hűtőfolyadék elkezdi enni a hűtőt és korrodálja a vízpumpát és minden fém részt amivel kapcsolatban van

Így azért érdemes időnként cserélni a hűtőfolyadékot.

2019. aug. 9. 15:25
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!