Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Kuplungot érdemes minden...

Kuplungot érdemes minden fékezéskor / lassításor használni?

Figyelt kérdés
Üdv! Most kezdtem el a vezetést, és olyan kérdésem lenne, hogy minden lassítás / megállás előtt jó ha kinyomom a kuplungot a fék mellé, vagy csak bizonyos helyzetekben szükséges? Például gyalogos átkelőhöz érve látom hogy el kell engednem a gyalogosokat, és meg kell állnom akkor kuplung + fék, vagy elég ha csak a féket nyomom? Illetve kisebb lassításokkor, ha látom hogy megállás nem kell, de viszont kis fékezés kell mert pl. kitolatnak elém vagy akármi, akkor is kuplung+fék?

2019. aug. 18. 20:06
 1/3 anonim ***** válasza:
23%
Abszolút nem. Kuplungot akkor használj ha mozgatod a sebváltót is, pl alacsonyabb sebességbe kapcsolsz vagy kiteszed üresbe. Nagyon sok esetben elég a motorfék + fék kuplung nélkül.
2019. aug. 18. 20:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:
100%
Ha megállsz, mindenképp be kell nyomnod a kuplungot, különben lefullad a motor. Kivéve persze, ha nullában vagy. Szerencsésebb lenne, ha oktatóval vezetnél.
2019. aug. 18. 20:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:
100%

Kuplungot csak akkor kell benyomnod, ha sebességet váltasz, vagy pedig a motor fordulata annyira leesik a nagy fékezés miatt, hogy kuplung benyomása nélkül lefulladnál.


Azért is jó ha nem nyomod a kuplungot csak ha szükséges, mert így a rendes láb által működtetett fék mellett a motorfék is működik, így könnyebb lassítani, és kevésbé kopik a fék is.

Ha van lehetőséged próbáld ki hogy mennyi idő alatt lassítasz le adott sebességről adott mértékig lenyomott fékpedállal úgy hogy motorfékezel is, és motorfék nélkül(kuplung benyomásával).


A hivatalos álláspont szerint tilos indokolatlan esetben benyomnod a kuplungot, ezért forgalmi vizsgán harapnak, szigorúbb vizsgabiztos rögtön megbuktat.

Ha fékezel, akkor csak fékezz, és amikor már lejjebb esett a motor fordulatszáma(1000-1100 köré) akkor kell benyomnod a kuplungot(nyugi, nem fog lefulladni menet közben az autó, mert a motort is hajtja a lendület amíg még gurultok, persze ha már rángat akkor már rég be kell nyomni)

Belém ezt úgy verte az oktatóm, hogy mindig először fék, és csak utána a kuplung, így hamar megjegyeztem és megtanultam.


Anno forgalmi vizsgán attól még egyszer én is véletlen benyomtam indokolatlanul, de volt annyi lélekjelenlétem hogy gyorsan sebességet is váltottam, így csak egy hibapontot húzott be rossz sebváltás miatt, különben instant bukás lett volna:)

2019. aug. 18. 21:28
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!