Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Benzines autó alacsony fordula...

Benzines autó alacsony fordulaton való hajtása káros lehet?

Figyelt kérdés

Mivel jelzi az autóm a pillanatnyi fogyasztást, kitapasztaltam, hogy alacsonyabb fordulaton hajtással, kevesebb fogyasztást érek el vele. Tehát ilyen, hogy 4.-ből 50, 60-70-nél már 5. (persze nagyobb fordulaton/sebességnél váltok át, aztán esetleg csak ha lassabban megyek, nem váltok vissza)


Hallottam, hogy eltömődhetnek dolgok, vagy berakodhatnak. Nem értek igazából hozzá. De elgondolkodtam, hogy talán mégsem spórolok meg annyit ilyen módon, ha aztán egy esetleges javításra kell költeni. Az autó egyébként Golf 4 1.6 benzin.



2017. aug. 3. 09:33
 1/9 anonim ***** válasza:
50%
Igen, káros. De nem is az eltömődés miatt, azt max kitakarítod időnként, inkább a csapágyak miatt. De egyébként egy szívóbenzinnél ez még nem akkora probléma. Egy ilyen motornak kis fordulaton nem nagyon van nyomatéka. No meg meg mennyi az az alacsony fordulat? Mert 1500 felett már nem gáz szerintem.
2017. aug. 3. 09:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:

[link]


Ezt nézd meg és választ kapsz a kérdésedre.

2017. aug. 3. 10:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
49%
Fordulatszámot nem írtál, egyékbként van egy nagyon egyszerű szabály, ami erősebb, és gyengébb motorokra is érvényes: benzinest 2000-res fordulat alá ne engedj soha, tartós haladásnál sem, dízelt pedig 1500-as fordulat alá. Kb ennyi.
2017. aug. 3. 10:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
Nem káros, de a váltások előtt azért pörgesd fel 2000 ig legalább, menet közben mondjuk 1500 az korrekt, elvégre az alapjárat kb 1000 :D
2017. aug. 3. 10:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 A kérdező kommentje:
Váltásoknál megvan a 2500-3000, viszont aztán van, hogy 1200-1500-on tartok egy bizonyos sebességet. Persze, ha megakarok indulni - gyorsítani - , akkor visszaváltok, és úgy indulok meg.
2017. aug. 3. 10:38
 6/9 anonim ***** válasza:

Aggodalmora nem sok okod van. Lényeg az hogy alacsony furdulatról ne akarj nagy gázzal kigyorsítani. Ez a legkárosabb, de nem a lerakódások miatt, hanem azért mert ilyenkor kicsi az olajnyomás de a csapágyak terhelése viszont nagy, ezért ilyenkor fennáll a veszélye annak hogy megszakad az olajfilm a csapágyba és összeérnek a fém felületek. Ez pedig azok kopásával jár. A (túl) magas fordulat az éppen ilyen káros, de most ugye nem azzal foglalkozunk.

Szóval ha előreláthatólag tudsz egyenletes sebességgel haladni és az út sem kezd jelentősen emelkedni, akkor felkapcsolhatsz úgy, hogy 1500 és 2000 között legyen a fordulat. Ha viszont gyorsítani kell és/vagy emelkedő jön, akkor váltsd vissza legalább egy sebességet, de ha úgy érzed, akkor kettőt is lehet.

Jól gondolod egyébként, tehát a túlzott spórolási szándék oda vezethet hogy végül javítani kell a motort. Ez pedig nem elfogadható hozadéka a "gazdaságos" vezetésnek.

2017. aug. 3. 10:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
Benzinest is le lehet engedni 1500-ig, a lényeg, hogy ne csináljon innen padlógázas kigyorsításokat meg ha nagy emelkedő jön ne így erőltesse fel dadogva.
2017. aug. 4. 09:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
Annyi probléma adódhat, hogy az alapjárati motor elkokszosodik, és lassításnál beragad. A nejem főleg városban használt Focusával negyedévente haza kell látogatni Németországból, hogy a pályán kipucolódjon.
2017. aug. 4. 10:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
54%
Egyébként én a benzines autóimat szerettem 2000 fölött tartani. Ugyanis a dugattyú, mikor az alternáló mozgást közvetíti, annál nagyobb erővel feszül a henger falának, minél nagyobb fokozatban minél lassabban megyünk, és egy szép tojás alakú kopás lesz az eredménye.
2017. aug. 4. 16:48
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!