Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az autó akkumra ha rákötök...

Az autó akkumra ha rákötök egy másik ugyanolyan akkut bikakábellel miért kezd el irdatlanul melegedni és füstölni a kábel?

Figyelt kérdés
Sajnos nincs lehetőségem kiszerelés nélkül töltőre rakni és csak ritkán kis távokra használom a kocsit. Ilyenkor télen gondoltam néha rátöltenék a nagyobb hidegekben.

#autóakkutöltés
2020. jan. 23. 18:36
1 2 3
 1/21 anonim ***** válasza:
89%

A leírásod alapján te egy másik akkuról akarnád tölteni, pedig ezt indítás segítésére, "bikázásnál" használják.

Aksitöltővel szoktuk töltögetni az akkumulátort!

2020. jan. 23. 18:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/21 anonim ***** válasza:
100%
Fèlve kèrdem meg, de a pòlusokat ugy figyelembe veszed bikàzàsnàl?
2020. jan. 23. 18:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/21 anonim ***** válasza:
89%

Ezt csak indításra lehet használni, ha az nem elég neki, akkor vége van az akksinak, valószínű cellazárlatos.

Emiatt füstöl a kábel ha az új akksival még ráküldöd...

Az új akksit is kinyírod, meg a kocsinak a generátorát is, ha pedig valami összetettebb feszültség elosztó szabályzó vezérlő cuccal megy akkor azt úgy kompletten hazavágod ezzel..

2020. jan. 23. 18:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/21 anonim ***** válasza:
34%

Biztos hogy jó helyre rakod?

Egyébként egy akksi, nem tud tölteni egy másik akksit.

Bikázásnál az történik, hogy a lemerült akksi helyett, egy működőről indítják az az autót. Nem pedig töltést adnak neki. Az majd a generátor dolga lesz menet közben.

Vegyél egy töltőt.

2020. jan. 23. 18:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/21 anonim ***** válasza:
0%
A 12 voltos 55 Ah-s akksi "töltőárama" kb 1 amper vagy alatta, de te ráküldöd egy az egybe a másik akksiból az 55 ampert... Ettől füstöl... Ez nem ceruzaelem :D
2020. jan. 23. 18:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/21 dirtboy ***** válasza:
84%

ma 18:58


azért nem ártana olyan kérdésnél válaszolni amihez értesz is,mert amit leírtál hát...

2020. jan. 23. 19:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/21 anonim ***** válasza:
0%

# 6/


Értek hozzá, annyit, hogy ne párhuzamosra kötött akksival járjak.

Mert szerinted mennyi a töltőárama egy autós töltőnek? Vagy egy nem "gazdaságos" bikakábel hány amperig használható (max 150)...

Mennyi a valószínűsége annak, hogy cellazárlatos az az akksi, ami már nem indítja be a motort? (elég nagy).

2020. jan. 23. 19:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/21 anonim ***** válasza:
28%
A kérdezőnek még annyi, ha nincs mód töltőre tennia kocsit, és nem jársz vele túl gyakra, az is megoldás ha 15 percre beindítod minden nap, és hagyod járni, néha amikor már üzemmeleg adsz neki pár gázfröccsöt, hogy kíméld a motorolajat. (állítólag felhabosodik, bár én hülyeségnek tartom).
2020. jan. 23. 19:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/21 anonim ***** válasza:
100%
5-7. Tényleg másik kategóriát kéne keresned, ez láthatóan nem a te területed.
2020. jan. 23. 19:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/21 anonim ***** válasza:

#4 "Bikázásnál az történik, hogy a lemerült akksi helyett, egy működőről indítják az az autót. Nem pedig töltést adnak neki. Az majd a generátor dolga lesz menet közben."


Pont annyira értesz hozzá, mint az 5,7.

Pontosan nem az történik, amit írtál. Sosem a másik akku indítja a lemerült autót. Töltést adnak neki emelt alapjrattal 3-4 percig, ennyi idő alatt egy játék kategórás 5 mm-es kábelen is átmegy akkora töltésmennyiség, hogy egy lemerült, de jó akku beindítja az autót. (3 percen keresztül 20 amper, mert több nem folyik, akkora a kábelen a feszültségesés, az már 1 Ah töltés, ami insítás esetén 200 amper 18 másodpercig) Zárlatos akkut pedig hiába bikázol, még ha sikerül is beindítani, a zárlatos akku tönkre fog valamit tenni, leginkább a generátort, vagy a saját még jó celláit fogja felforralni a túl magas cellafeszültség.


Csak az esztelen barmok állnak neki otthon hegesztőkábelből meg ki tudja miből, 25...50 mm2-es kábelt fabrikálni, aztán csodálkoznak hogy ha egyszer mellényúlnak, miért durran azonnal az akkujuk.

2020. jan. 23. 20:04
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!