Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Népszavazás arról, hogy...

Népszavazás arról, hogy büntessék a dízel autók járatását?

Figyelt kérdés

Mikor megyek a vonathoz, az állomás előtt parkoló, várakozó autósok olyan füstöt eregetnek, hogy levegőt venni nem lehet. Olykor 10 perceken át. Mind tudjuk milyen egészségügyi kockázata van annak, ha ilyen intenzíven ki van téve az ember a dízelfüstnek. És mindez azért, mert mások kárára önző módon kényelmeskednek.

Ennyit nem lehet megtenni azért, hogy a többi ember véráramába ne kerüljenek pm2.5 részecskék, hogy ne roncsolódjon a tüdejük?


Washingtonban például 5 perc járatás után jár az 5000 dollár. Itthon is helyileg szabályozhatják például a társasházak is.


Szerintetek mi lenne a legjobb lépés? Népszavazás?



2020. jan. 25. 18:58
1 2 3 4 5
 31/42 A kérdező kommentje:
Washingtonban ennek komoly büntetés a jussa. Gyanítom ott is elkezdtek páran „pattogni”.
2020. jan. 26. 19:37
 32/42 anonim ***** válasza:
És majd minden autó mögé rendőrt állítasz vagy mi? Ja meg a kezébe egy órát is persze hogy mérje, hogy letelt-e az 5 perc.
2020. jan. 26. 20:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/42 anonim ***** válasza:
32%
Kezdesz saját magad paródiájává válni, kérlek folytasd. :D
2020. jan. 26. 20:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 34/42 A kérdező kommentje:

„És majd minden autó mögé rendőrt állítasz vagy mi? Ja meg a kezébe egy órát is persze hogy mérje, hogy letelt-e az 5 perc.”


Ezeknek sokkal inkább pszichológiai szempontból van jelentősége. A visszatartó erő. Amennyiben több tízezres bírság a tét, megcsappana a számuk.

Nyilván nem az lenne a cél, hogy anyagilag lehúzzák az embereket, de a probléma nagy és a sürgető hogy megoldást találjunk rá. Szemmel láthatóan titeket sem lehetne más úton jobb belátásra bírni. Az erőből értenétek. Száz előadást is lehetne tartani a lakhelyeteken, száz szórólapot kaphatnátok a kocsiban ülve tüdőbeteg emberekkel illusztrálva, akkor is leszarnátok. Ez a válaszokból egyértelműen kiderül.

2020. jan. 26. 21:06
 35/42 anonim ***** válasza:
54%
Menj akkor előadást tartani, addig is ott rontod a levegőt. :D :D
2020. jan. 26. 21:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 36/42 A kérdező kommentje:

*de a probléma nagy és az pedig sürgető hogy megoldást találjunk rá.


Elnézést.

2020. jan. 27. 01:55
 37/42 anonim ***** válasza:
73%

Eszméletlen, micsoda kommentek, ahogy végigolvastam, na ezért iszonyat rossz a helyzet légszennyezés terén Magyarországon.


Bizonyára ez sem érdelki őket, csak majd ha kórházba kerül, vagy ott marad a családja nélküle:


"A Greenpeace nem túloz akkor, amikor nyilatkozatában azt írja, az autók kipufogói tízezreket ölnek meg évente Európában. Ennek ellenére tabunak számított eddig arról beszélni, hogy az autózás igenis öl..."


"Minden hatodik magyar a légszennyezés miatt hal meg korábban, változásra mégsincs sok esély"



MEGOLDÁS FÁZÁS ELLEN, hogy ne a helyben-motorjáratást használd fűtésre:

Mielőtt beül valaki télen a hideg kocsijába, próbáljon meg meginni 3 dl forró teát, kakaót vagy más folyadékot, vagy jó a 20 guggolásból felugrás is.



A bírság bevezetését támogatom természetesen.


Az, hogy más környezetszennyezés is folyik büntetlenül, abból nem következik, hogy ez helyénvaló, hanem ponthogy az a logikus, hogy más környezetszennyezés is bírságolandó.


Lehet nekemugrani.

2020. febr. 1. 12:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 38/42 A kérdező kommentje:
Talán nincs veszve minden:D Végre valaki, aki átlátja.
2020. febr. 1. 13:14
 39/42 anonim ***** válasza:

van egy olcsó megoldás a szennyezés csökkentésére, de a annak sok ember/multi nagy vesztese lenne.


Úgy hívják a rendszert, hogy CNG! Diesel és benzinüzemű autót is át lehet alakítani 250-350000 közötti áron, ami átlag 20000 km alatt megtérül. Egy tavai német kutatás eredményei alapján egy 100%-ban elektromos autó csak akkor szennyez nála kevesebbet, ha alternatív energiával töltik pl: napelem, szélkerék stb.

Nagy hátránya, hogy a palack sok helyet foglal, de tehergépjármnél/buszoknál ez nem okozna problémát. Személy autóknál pedig alternatívként ott az LPG ami nem sokkal rosszabb a CNG-nél.

DE MOST AKKUMLÁTOROKAT KELL ELADNI, ELEKTROMOS AUTÓKKAL AMIK KB 2X ANNYIBA KERÜLNEK, MINT UGYANZ A KOCSI CSAK BENZINESBE!!! Ez éppen a magyar emberek pénztárcájához van igazítva... azért járnak a magyarok átlag 16 éves autókkal!

Ha magyar kormány nagyon adna a környezetre akkor egy rendelettel korlátozhatná a belső égésű motorú autókat arra , hogy csak CNG vagy LPG üzeműként lehessen forgalomba helyezni,azaz nem működhetnének kettős üzemben. Ezenkívűl pedig, ha közelezővé tenné az átalakítást a régi autóknál akkor egy euro 3ból az átalakítás hatására kb euro 5 vagy 6 lenne. A modern kocsik pedig a 2030as előírásokat is elérnék (jelenlegi -30%)! Esetleg 0% áfával (persze maximalizálni az átalakítási arakat, mert úgy járnánk mint a csokkal). 1-2 éven bellül európa legtisztább levegőjű városai lennének itt.


DE HÁT EZ TÚL OLCSÓ ÉS EGYSZERŰ MEGOLDÁS!!! KINEK JÓ EZ?


a CNG vizet pufog ki a kipufogóján... olyan hatalmas probléma a csúszás veszély miatt télen, nincs rá megoldás :)) Még véletlenül sem lehet egy tartályba összegyűjteni és tankoláskor a töltőállomáson leengedni a megfelelő gyűjtő edénybe??? Mily hatalmas problémák...


Persze nincs megfelelő infrasutktúra hozzá, de jóval olcsóbb kivitelezni mint az elektromos tőltőket.

2020. febr. 1. 13:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 40/42 anonim ***** válasza:

Egy apróság 2019-ben kb 1100 milliárd ft volt a jövedéki adó az üzemanyagokon, ez az üzemanyag ár több mint a felét alkotja az áfával együtt.

Szóval nem mindegy 400 vagy 250-nek mennyi a fele, de ha a cng és lpg is 400 lenne az állam ugyan ott volna bevételben. Az ilyenre pedig nagyon kényesek!

2020. febr. 1. 13:48
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!