Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Népszavazás arról, hogy...

Népszavazás arról, hogy büntessék a dízel autók járatását?

Figyelt kérdés

Mikor megyek a vonathoz, az állomás előtt parkoló, várakozó autósok olyan füstöt eregetnek, hogy levegőt venni nem lehet. Olykor 10 perceken át. Mind tudjuk milyen egészségügyi kockázata van annak, ha ilyen intenzíven ki van téve az ember a dízelfüstnek. És mindez azért, mert mások kárára önző módon kényelmeskednek.

Ennyit nem lehet megtenni azért, hogy a többi ember véráramába ne kerüljenek pm2.5 részecskék, hogy ne roncsolódjon a tüdejük?


Washingtonban például 5 perc járatás után jár az 5000 dollár. Itthon is helyileg szabályozhatják például a társasházak is.


Szerintetek mi lenne a legjobb lépés? Népszavazás?



2020. jan. 25. 18:58
1 2 3 4 5
 41/42 anonim ***** válasza:

Egy másik nézőpont: Az autókban lévő motorok takrékossak csak nem az SUV-kben. A nagyobb légelenállás miatt többet fogyasztanak. A satisztikák alapján 2019-ben 2018 hoz képest 5%al növekedett az üzemanyag fogyasztás, és ez az érték csak növekendi a fog az suv-k térhódítása miatt. Pedig egy A4 kombi kb akkora mint egy Q5 belső méretekben persze. A Q5 pedig 12%al fogyaszt többet gyári adatok szerint

[link]

[link]

2020. febr. 1. 13:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 42/42 anonim ***** válasza:

Tudtommal Németországban ezt büntetik ha valaki helyben járatja a motort indokolatlanul több percen át, és azt nem fogadják el indoknak hogy melegíti az autóját. Az öreg régi teherautókat meg a szívó személy autókat amik dízelek persze azokat szokták járatni több percen át mielőtt elindulnak hogy bemelegedjen, de még az is hülyeség kb. Teherautóknál, buszoknál ott ugye nem csak a motormelegítés a cél ott ugye levegős rendszerek is vannak ami miatt a kompresszornak járnia kell hogy legyen levegő a szintezőbe például, az ajtók működése miatt is stb... az megint más. De most személyautó a téma. Egyébként én is büntetném, pedig dízelem van. Alapvetően nem kell percekig járatni még ha -10-15 vagy ennél is hidegebb van akkor sem kell. Az autót be kell indítani és maximum 90mp szükséges ehhez ameddig lekaparjuk róla a jeget vagy letakarítjuk a havat azt is azért hogy megfelelő legen az olajnyomás tehát az olajat picit "összetörje" alapon szükséges ez inkább és ennyi. Alapjáraton nem melegszik az autó csak minimálisan de az csak felesleges üzemanyag pazarlás és a levegőt is szennyezzük vele. Na meg persze a motor is jobban kopik ilyenkor de sokaknak ez sem jut el az agyáig. Annyit kell hogy beindítod az autót, ha nem kell jeget meg havat letakarítani akkor vársz maximum 1 percet és elindulsz. Nem kell hidegen kitaposni az autólelkét, maximum 2000-es fordulat elég a dízelnek és persze eleve jeges, csúszós úton sem kell száguldozni. Az autó menet közben fog bemelegedni szépen lassan fokozatosan. Ha nem melegszik rendesen így sem akkor termosztát hiba is lehetséges.

Az autó befog melegedni ha minden rendben van vele és akkor lehet pályára menni esetleg. Egyébként ha nem padlózzuk le akkor nem lesz baja az autónak, ez csak egy régi 30 éves autóknál igaz esetleg ami az emberekbe berögzült ennyi. Sokan ezért járatják feleslegesen. Meg persze aki a dízelt csak városi szaladgálásra használja és kb soha nem melegszik fel rendesen üzemi hőfokra akkor meg ne csodálkozzon hogy szar lesz az autója hosszútávon, egy dízel eleve hosszú autókázásokra lett kitalálva.


De most a kérdés lényegére térve én szabályoznám ezt a dolgot, én büntetném valóban az indokolatlan helyben járatást. 1-2 perc belefér ha tényleg letakarítja az illető a havat stb... ok, de a többi indokolatlan én szerintem.

2020. febr. 4. 15:49
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!