Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Régen nem volt nagyobb szennye...

Régen nem volt nagyobb szennyezés az autók által?

Figyelt kérdés
A 2000-es évek elején is már 2.5 millió autó volt forgalomban, s akkor még rengeteg szoci autó is közlekedett, az akkor is már régi szívódízelekről nem is beszélve. Nem pont akkoriban volt a legnagyobb a károsanyag kibocsátás? Hogy volt ez akkoriban? Mert manapság a csapból is ez folyik. Fiatal vagyok még, kicsi voltam akkoriban. Csupán a KSH adatait néztem meg.
2020. jan. 27. 02:44
1 2
 1/14 A kérdező kommentje:
De érdekes adatok vannak mind a szállóport, kén-dioxidot, nitrogén-dioxidot illetően is. S nem most a legdurvább a helyzet.
2020. jan. 27. 03:03
 2/14 anonim ***** válasza:
100%

A legdurvább a 70-es,80-as évek volt.

Trabantok,wartburgok,Barkasok tömkelege színezte kékre a levegőt,ráadásul még ólmot is tartalmazott a benzin...


Ma,ha nagyritkán elhalad egy trabant,még 10 perc múlva is kaparja a torkod a füst.

Ép ésszel bele se lehet gondolni,micsoda légszennyezés volt...

Ehhez képeet a 2000-es évek elejére már sokkal jobb lett a helyzet hiszen szép lassan eltüntek ezek a szemétdombok az utakról

2020. jan. 27. 03:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 A kérdező kommentje:
De akkoriban sokkal kevesebb auto volt. Nem?
2020. jan. 27. 03:21
 4/14 A kérdező kommentje:
Amúgy tényleg lehet érezni egy régi auto szagát. Anno a Ford Escortunknak is olyan szaga volt, hogy sokáig lehetett érezni a szagát a ház előtt, mikor kiálltunk vele. Pedig az egy sima 1.6 benzines karbis példány volt.
2020. jan. 27. 03:24
 5/14 anonim ***** válasza:
80%
Valószínű akkor nem heccelte fel senki a klímahisztériásokat. Illetve akkor még nem nevelődtek az akarnokgyerekek, akik utcára mászkálnak hogy pl. Gátolják a Vw alkatrészutánpótlását, vagy megpróbálják megfúrni a siemens ausztrál projektjét, mert az kapcsolatos a szénbányászattal. De ehhez ki kellett nevelni előbb egy elbutított réteget, aki elhiszi hogy az autók kizárlólag felelősek a klímaváltozásért, de azért otthon már nem mosgatnak el mint mi tettük, mert ott van a mosogatógép. Meg ugye legyel az egész házban konstans 24 fok. Egyszóval ezek az elkényeztetett hátulgombolósok a saját luyus életükből. Nem adnának le, hogy energiát spóroljanak, csak mást akarnak zsarolni.
2020. jan. 27. 07:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:
Fajlagosan szennyezőbb volt, viszont kevesebb autó kevesebb km-t futott
2020. jan. 27. 07:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:
100%

Tavaly májusig sok éven át levegőszennyezettség méréssel foglalkoztam. A városi gócpontokat leszámítva azt néztük hogy háttér körülmények között országosan hogy alakul hosszú távon a levegő nagy átlagának a szennyezettsége.

Az szépen látszik, hogy a rendszerváltáskor egy határozott csökkenés indult meg. Az elsősorban az ipar összeomlásának, másodsorban az egyre korszerűbb gépjárművek megjelenésének tudható be. A nitrogén-dioxid, a kén-dioxid azóta is szépen csökken. Sőt, azt is ki lehetett nagyon szépen mutatni, hogy a 2000-es évek második felében jelentkező gazdasági válság hatására volt egy átmeneti kisebb mértékű emelkedés. Ez amiatt volt, mert kevés új autót vettek, inkább külföldről hoztak be használtakat, így az autópark átlagban elkezdett öregedni. Majd ahogy elkezdett fellendülni az új autók eladása és koptak ki a régiek, ez az átmeneti emelkedés is szépen lecsengett. Ha csak ezeket a szennyező anyagokat nézzük, sokkal tisztább ma a levegő, mint a 70-es, 80-as években. Savas esők Magyarországon már gyakorlatilag évtizedek óta nem fordultak elő ennek köszönhetően.

A szálló por (PM) már kicsit másabb speciális eset. Ahhoz az időjárási körülmények is kellenek, hogy gond legyen. Pl télen anticiklonos, ködös helyzetekben, mikor áll a levegő, tud kialakulni. Kicsi az úgynevezett átkeveredési rétegvastagság, nem tisztul a levegő, egyszerűen feldúsulnak a részecskék. Azt is tudni kell, hogy ennél a szennyezésnél a járműforgalom hozzájárulása legfeljebb 15-20%. A jelentős része a lakossági fűtésből, főleg a fa, szén és sajnos műanyag, szemét égetésből származik.

A másik gond a CO2, ami folyamatosan, és töretlenül emelkedik. Minden fosszilis tüzelőanyag elégetésével növeljük a mennyiségét a légkörben és üvegházhatás, klímaváltozást okoz. Az autók mostani környezetvédelmi szigorítása főek erre (kisebb mértékben a nitrogén, dioxidra és a PM-re, de ezeket már jobban nem igazán lehet lecsökkenteni) fókuszál.

2020. jan. 27. 09:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:
83%
Innen is látszik, hogy az autóknak semmi közük a szennyezett levegőhöz.
2020. jan. 27. 09:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:
0%
Az autóknak aztán semmi...idióta😂
2020. jan. 27. 10:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:
100%
Zöldövezetben lakom, éjjel nulla forgalom kb, mégis füstszag van hidegebb éjjeleken mert van pár kedves szomszéd aki tuti beleborítja a kuka tartalmát a kályhába műanyagostul hogy fűtsön, tavasztól őszig napközben amikor forgalom is van, ilyen soha nincs.
2020. jan. 27. 12:02
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!