Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Van egy Kia sportage autóm...

Behany andrás kérdése:

Van egy Kia sportage autóm aminek nem mükődik az elsőkerék meghajtása, bár a féltengelyek forognak. A féltengely zárakat szétszedtem rendellenességet nem találtam. Mi lehet a probléma?

Figyelt kérdés

#meghajtás.
2020. febr. 13. 12:58
 1/7 anonim ***** válasza:
100%
Bezárt féltengelyzárnál nem szabadna forognia a féltengelyeknek a keréktől függetlenül. Ha mégis elforog, akkor rossz a zár. Automata vagy kézi zár van benne?
2020. febr. 13. 13:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 D. Brasco ***** válasza:
100%
Es mibol.gondolod hogy nem hajt elöl?
2020. febr. 13. 13:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 A kérdező kommentje:
Automata féltengelyzár van rajta. Az autó hátulját megemeltük középen a difi nél és be indítottuk, bekapcsoltuk az elsökerék meghajtást beraktuk sebességbe és felengedtem a kuplungot. A hátsó kerekek forogtak a terepváltóból kiment a hajtás és megforgatta a féltengelyeket és az első kerekek álltak. Nem tudom mi a baj?
2020. febr. 14. 08:36
 4/7 anonim ***** válasza:
100%
Akkor pedig a féltengelyzár nem működik! Az automatának a hajtás megindulására kellene bekapcsolnia és tolatásra ki. Milyen zsírt használtál a zárak összeszerelésénél? Ha túl sűrű, akkor előfordulhat, hogy az miatt nem kapcsol be. Egyébként csak óvatosan az ilyen teszteléssel, mert hiába van a hátulja levegőben, ha bekapcsolt volna a féltengelyzár, akkor lement volna a bakról vagy az emelőről. Ilyenkor az oldalát kell emelni elöl-hátul és akkor a lediferálás miatt nem tud elmenni.
2020. febr. 14. 09:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 A kérdező kommentje:
Köszi a válaszaidat! Óvatosak voltunk! Normál kenőzsírt használtam amit üzemanyagkúton vettem és alaposan bekentem a féltengelyzár alkatrészeit. Hallottam bizonyos vákum vagy elektromos kapcsolóról amit bizonyos tipusoknál még plusszban közbeépítettek valamiért. Szerinted van valami ilyesmi ennél az autónál?
2020. febr. 15. 09:40
 6/7 anonim ***** válasza:
100%

Szerintem a zsír miatt nem kapcsolnak be. Abba olyan zsírt kell használni, ami hidegben is lágy marad, mint pl. a féltengely csuklóba való.

A vákuumos féltengelyzárnak az a lényege, hogy belülről, kényelmesen kapcsolhatod és tolatni is lehet vele. Cserébe jó drága és elég sok meghibásodási lehetősége van.

Komolyabb terepezéshez a legmegbízhatóbb a sima kézi kapcsolású, csak ehhez mindig ki kell szállni ki/be kapcsolni.

2020. febr. 16. 07:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszaidat! Kitisztítom a féltengelyzárakat és megfelelő zsírt veszek meglátom mi lessz!
2020. febr. 17. 07:11

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!