Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az alábbi vészhelyzeti megoldá...

Az alábbi vészhelyzeti megoldásokon gondolkozol azért, hogy soha ne robbanhassak le út szélén akkumulátorral, melyik és miért? (vélemények)

Figyelt kérdés

Az autómban gyárilag egy 53Ah-s 470A-es akkumulátor volt, ez lett cserélve szinte azonnal egy 72Ah-s 670A-es Banner-re ami eddig még nem is hagyott cserben soha, 11,3-4-ről is pöccre indít, jól tartja magát hidegben is és sokáig lehet róla mindenféle hülyeséget meg kütyüt üzemeltetni. Ez volt a legnagyobb amit barkácsolás nélkül be lehetett helyezni a tartóba.


Na most szeretném ha ez így is maradna, és nem kéne éjjel az esőben a felhajtó mellett állnom és láthatósági mellényben integetni arra várva hogy valaki megáll csak azért, hogy pár másodperc alatt bebikázhasson.


Szóval az opciók:

1, A csomagtartóba kialakítanék egy külön rekeszt és betennék egy ugyanekkora akkumulátort és sorosan bekötném mint a kamionokban egy ugyanolyan vastag vezetéket hátra elvezetve az utastéren keresztül. Viszont akkor az a baj, hogy 24V-os lenne a rendszer viszont az autónak 12V kell. De ha ezt meg is oldanám akkor sem tudom mennyire jó ötlet a generátor szempontjából. Hogy nagyobb terhelést jelentene e neki egy 144Ah-s akkumulátort tölteni. Viszont annyiból jó lenne, hogy sokkal tovább bírná és erősebb lenne. De akár leválasztható akkunak is belehetne kötni és ha lemerülne a rendes akkumulátorom, akkor egy kapcsolóval átkapcsolnék a hátsóra.


2, Egy egyszerű bikázó kb 10-15Ah körül amit itthon töltögetnék vagy a kocsiban és ha úgy van akkor lemerülés esetén indíthatok vele, de akár hosszabb állás esetén a lakásból vihetem is le az áramot a kocsiba mint vizet a vödörben. Hátránya, hogy töltögetni kell, nem nagy a kapacitása és többsége kínai amiket eddig találtam.


3, Aggregátor, a legkisebb 63ccm-est néztem ki, 1000W körül termel, 230-as csatlakozó is van rajta. Hátránya hogy viszonylag sok helyet foglalna, kb 40x30x30cm de elférne azért a csomagtartóban. Előnye viszont a végtelen energia, hiszen mindaddig amíg el nem fogy a benzinem addig a végtelenségig tölthetem vele akár az autó akksiját vagy akármilyen hálózati eszközt, 0,5l/óra fogyasztás, lényegében mintha egy kis 50-es motorból kivenném a blokkot.


Vélemények? Melyik lenne a legjobb és miért? Vagy hülyeség az egész és ha igen miért?


Én a kézi bikázó és az aggregátor között vacillálok, de szerintem az utóbbi lenne a nyerő.

Ja és az én autóm csomagtartójának kb a fele tele van szépen rendezetten minden szerszámmal, elektromos légkulcs, kompresszor, bikakábel, vontatókötél, tartalék hűtőfolyadék, benzin, motorolaj, fékfolyadék, stb stb.

Tehát plusz egy hülyeség már nem oszt nem szoroz.



2020. márc. 29. 17:20
1 2
 1/19 anonim ***** válasza:
100%

Hülyeség az egész, mindegyik irreálisan drága és értelmetlen.

Menet közben nem fog lemerülni, csak ha rossz a generátorod. De akkor meg semmit nem érsz ezekkel.

Ha parkolás közben merül le és nem indul, akkor meg egyszerűen betolod vagy ha ez nem lehetséges, akkor megkérsz valakit, hogy bikázzon. A zsebbikázó nem egy nagy összeg, az még talán oké, de a többi totál hülyeség szerintem.

Inkább egy jó bikakábelt szerezz be (nem a cérnavékony áruházit).

2020. márc. 29. 17:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/19 A kérdező kommentje:

Az ár nem lényeg, és mindegyik egy árban van. A bikázó kb 12-20ezer, az aggregátor 21-25ezer, az akksi 21-27ezer.

És pont az a cél hogy állás közben ha lemerülne akkor ne kelljen megkérnem mást hogy bebikázzon, ne legyek másra utalva.

Menet közben nyilván nem merül le.

2020. márc. 29. 17:47
 3/19 Beviz Elek ***** válasza:
100%

Ez most komoly vagy kezdesz bekattanni az otthonléttől?


Minek?


Minek állítod le az autót a felhajtó előtt? 5km-enként olaj, víszint ellenőrzés? Legnagyobb valószínűséggel otthon, a reggeli indulásnál fogod észrevenni hogy nem indul az autó, nem kell mellényben integess.


Elektromos kulcs, kompresszor? Az elektromos kulcs akksija lemerül és pisloghatsz ha kereket akarsz cserélni. Ezeket tartogasd otthonra, ha véletlenül máshol kellene kereket cserélned, akkor életedben 2x kibírod a gyári emelő+gyári kulcs kombót, pattints fel egy teljesértékű/mankó lemezkereket és otthon bohóckodhatsz vele.

Bikakábel, vontatókötél nem súly, ha megnyugtat elfér.

Hűtőfolyadék felesleges. Otthon nézegesd a szintet. Ha szétnyílik a hűtő, akkor cseszheted, ha épp csak szivárog, akkor pedig illene észrevenni mielőtt felmegy a hőfok, nem 5-10km-en fog múlni.

Az olaj szintúgy, ha ömlik belőle akkor nem sokat segít egy kis flakon, de ha csak csipegeti akkor illene észrevenni mielőtt eléri a minimumot. De ha megnyugtat, legyen mindkettőből kevés tartalék.

Nem tudom mit takar a stb stb, egy izzókészleten kívül sok szerszám/alkatrész nem kellhet. Ha 30 évnél fiatalabb, akkor ezek már nem az útszélén megtaknyolom, hazáig elmegy autók. Ha jót veszel/karban tartod akkor nem robbansz le minden sarkon, illetve minden hibára nem is készülhetsz fel, viszont annyi plusz súlyt pakolsz bele hogy a többletfogyasztás miatt évi 1 trélerezést a benzinkúton hagysz.

2020. márc. 29. 17:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/19 anonim ***** válasza:
100%

Nyilvánvalóan kamu a kérdés, ennyire még a Szalacsi Árpád sem ostoba, mint ami ebből a kérdésből sugárzik.


Azt azonban megkérdezném, hogy hogy tudsz úgy élni, hogy NINCS TARTALÉK ÜLÉSHUZAT a csomagtartóban?!

2020. márc. 29. 18:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/19 A kérdező kommentje:

Ennyi hülyeséget amit te leírtál.


Kezdeném is:


Igen rendszeresen ellenörzök mindent hosszabb utak előtt. Miért? Mert miért ne. Most mi a különbség ha hosszabb út vagy éjszakai autókázás előtt felnyitom a motorháztetőt és megnézem ezeket mintha elindulás után vagy menet közben villan fel a lámpa.


Elektromos kulcs nem merül le te okos mert 12v-os és kábeles vagy szivargyújtos nem akksis a nyomatéka pedig eddig minden csavart leszedett.


Ha a hűtő szétreped még ott is belülről lehet tömíteni, esetleg késpengét felmelegítek legnomádabb helyzetben és összeolvasztom a műanyagot majd megragasztom, az kibírja. Ha pedig a radiátor megy el ami már történt hogy a legalsó részén kb 1mm vagy kevesebbre kijukadt, akkor hűtőtömítő por vagy folyadék, nálam por volt, beleszortam, betöltöttem a tartalék hűtőfolyadékot és vígan mentem tovább, azóta se cseréltem még radiátort csak hűtőfolyadékot és még mindig szigetel a tömítőanyag és nem b*szott szét semmit. Tehát ki a hülye?


Az olaj nem vészhelyzetre van hanem csak a kocsi általános olajfogyasztására hogy ne kelljen boltba rohangálni, persze nem használom gyakran de miért ne legyen.


Izzókészlet is van, a sok szerszám jól jön olyannak aki maga bütyköli az autót (nem gányolja) eddig még csak 3x volt talán szervízbe. Egyszer klíma mert ahhoz nem nyúlok, egyszer EGR szelep csere miatt mert itthon nem fértem hozzá a csavarhoz semmilyen kiegészítővel és egyszer most legutoljára a szereldmagad műhelybe de ott is én szereltem csak egyszerűbb csápos emelőn cserélni a féktárcsákat meg betéteket mivel az nincs otthon, de olajcserével pl kigurulok a tesco parkolóba, kiviszek egy sütőtepsit, abba leengedem az olajat, azt átöntöm egy desztillált vizes 5 literes flakonba majd elviszem a Dunakeszi melletti szeméttelepre, mert benzinkúton már nem veszik át egy ideje. Ennyi.


De biztos én vagyok a hülye, mert odafigyelek az autómra, szeretem, mókolgatom és nem csak nyúzom a műszakiig vagy amig szét nem rohad.

2020. márc. 29. 19:12
 6/19 anonim ***** válasza:
100%
Ez valami gyerekkori trauma miatt van, hogy ilyen félelmeid vannak?
2020. márc. 29. 19:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/19 anonim ***** válasza:
100%

HA beteszel egy másik akkut is, azt lehet úgy kötni hogy 12 V legyen, nem csak úgy hogy 24 V.

De ezt kivédeni, mint irták, pont elég egy jó bika kábel.

2020. márc. 29. 19:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/19 A kérdező kommentje:

A bikakábel nem olyan hosszú, hogy átvezessem a motortérből a csomagtérbe úgy hogy el is legyen rejtve szépen.

Ha meg arra gondoltál, hogy majd bebikáz valaki pont ezaz. Hogy nem akarok másra utalva lenni főleg annak ismeretében, hogy kb ki mennyit konyít az autóhoz.

Ha a három közül az egyik van nekem akkor soha nem lehet ilyen bajom, soha nem kell arra számítanom hogy más betoljon vagy bebikázzon.

2020. márc. 29. 20:01
 9/19 anonim ***** válasza:
100%
Soha nem lesz semmi bajod, ha normális akksit raksz bele (ez már adott) és normálisan gondozod (már amennyire kell)
2020. márc. 29. 20:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/19 Beviz Elek ***** válasza:
100%

Féktárcsa/betét cseréhez csápos kell, de olajat Tesco parkolóban cserélsz? Érdekes egy forma vagy az biztos, ez sok dolgot megmagyaráz.


Én is rendszeresen ellenőrzök mindent, nem is kell magamnál tartsak olajat/hűtővizet. A hűtő egyszer szétnyílt (20 éves volt), a hajamra kenhettem volna a vizet és bármiféle szerszámot. Mivel kellett hűtőt hozni, egyúttal hoztak szerszámot is. Kis szivárgást nem menet közben veszek észre hanem már otthon látom hogy fogy a víz, tömítőt akkor sem tennék bele ha fizetnének. Ahelyett hogy aggódnék hol rakódik le, inkább kicserélem a hűtőt.


Szivargyújtós elektromos kulcs érdekel mit tud anélkül hogy kimenne a biztosíték. Kereket leszedni biztos nem. De mindegy is, életemben 2x kézi tekerővel nem törik le a kezem, otthon pedig ott az akksis amivel dolgozhatok.


Nem tudom hogy mennyire figyelsz oda az autódra ha ennyi mindent kell cipelned benne, mert én tényleg magamnak szerelem és nem húzom utánfutón az alkatrészeket/szerszámokat.

2020. márc. 29. 20:24
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!