Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az alábbi vészhelyzeti megoldá...

Az alábbi vészhelyzeti megoldásokon gondolkozol azért, hogy soha ne robbanhassak le út szélén akkumulátorral, melyik és miért? (vélemények)

Figyelt kérdés

Az autómban gyárilag egy 53Ah-s 470A-es akkumulátor volt, ez lett cserélve szinte azonnal egy 72Ah-s 670A-es Banner-re ami eddig még nem is hagyott cserben soha, 11,3-4-ről is pöccre indít, jól tartja magát hidegben is és sokáig lehet róla mindenféle hülyeséget meg kütyüt üzemeltetni. Ez volt a legnagyobb amit barkácsolás nélkül be lehetett helyezni a tartóba.


Na most szeretném ha ez így is maradna, és nem kéne éjjel az esőben a felhajtó mellett állnom és láthatósági mellényben integetni arra várva hogy valaki megáll csak azért, hogy pár másodperc alatt bebikázhasson.


Szóval az opciók:

1, A csomagtartóba kialakítanék egy külön rekeszt és betennék egy ugyanekkora akkumulátort és sorosan bekötném mint a kamionokban egy ugyanolyan vastag vezetéket hátra elvezetve az utastéren keresztül. Viszont akkor az a baj, hogy 24V-os lenne a rendszer viszont az autónak 12V kell. De ha ezt meg is oldanám akkor sem tudom mennyire jó ötlet a generátor szempontjából. Hogy nagyobb terhelést jelentene e neki egy 144Ah-s akkumulátort tölteni. Viszont annyiból jó lenne, hogy sokkal tovább bírná és erősebb lenne. De akár leválasztható akkunak is belehetne kötni és ha lemerülne a rendes akkumulátorom, akkor egy kapcsolóval átkapcsolnék a hátsóra.


2, Egy egyszerű bikázó kb 10-15Ah körül amit itthon töltögetnék vagy a kocsiban és ha úgy van akkor lemerülés esetén indíthatok vele, de akár hosszabb állás esetén a lakásból vihetem is le az áramot a kocsiba mint vizet a vödörben. Hátránya, hogy töltögetni kell, nem nagy a kapacitása és többsége kínai amiket eddig találtam.


3, Aggregátor, a legkisebb 63ccm-est néztem ki, 1000W körül termel, 230-as csatlakozó is van rajta. Hátránya hogy viszonylag sok helyet foglalna, kb 40x30x30cm de elférne azért a csomagtartóban. Előnye viszont a végtelen energia, hiszen mindaddig amíg el nem fogy a benzinem addig a végtelenségig tölthetem vele akár az autó akksiját vagy akármilyen hálózati eszközt, 0,5l/óra fogyasztás, lényegében mintha egy kis 50-es motorból kivenném a blokkot.


Vélemények? Melyik lenne a legjobb és miért? Vagy hülyeség az egész és ha igen miért?


Én a kézi bikázó és az aggregátor között vacillálok, de szerintem az utóbbi lenne a nyerő.

Ja és az én autóm csomagtartójának kb a fele tele van szépen rendezetten minden szerszámmal, elektromos légkulcs, kompresszor, bikakábel, vontatókötél, tartalék hűtőfolyadék, benzin, motorolaj, fékfolyadék, stb stb.

Tehát plusz egy hülyeség már nem oszt nem szoroz.



2020. márc. 29. 17:20
1 2
 11/19 A kérdező kommentje:

Odafigyelek éppen ezért felkészült is vagyok. Csak én amelett is odafigyelek hogy esélytelen naggyából hogy ezekkel baj legyen. Olajcsere már 9000 körül, hűtővizet is cseréltem, féknél is jó, de ha van valami akkor jobb ha van nálam. Én nem is értem aki minden nélkül indul el aztán ha megáll a kocsi akkor csak néz azt se tudja mi van aztán 15-20ezer vagy több autómentőre.

Egyébként nekem nem lett semmi bajom a portol, sikeresen tömített viszont és most hűtővíz csere után se volt vele gond.

2020. márc. 29. 22:31
 12/19 anonim ***** válasza:
Olvasom, és érzem, hogy hálistennek itthon vagyok. Ez csak magyarokkal van, hogy ha valaki másképpen cselekszik, mint ahogy ő gondolja, akkor elkezdi magyarázni, hogy szerintem nem jól gondolod. :D Miért is ne vihetne magával vizet? Nálunk, ha lett volna víz és szigetelőszalag, akkor egyszerűen megoldom a vízcsőtörést/szakadást. Motoros pumpa meg igen jól jött a barátomnak, mikor csak mennie kellett volna valahová vasárnap este, mikor a síkon sehol sehol gumis, de egy fújástól jó volt 40 km-re (pótkerék nem rendes kerék).
2020. márc. 29. 22:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/19 anonim ***** válasza:
78%

12500 forint az autóklub tagság, helyszínen is váltható

A háziorvosod meg ad beutalót a pszichológushoz

Csak szólok

2020. márc. 29. 23:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/19 A kérdező kommentje:

Miért nem érti meg senki hogy nem akarok másra utalva lenni autóklubra meg autómentőre sem? Attól még élhetek ezekkel az opciókkal de nem kényelmesebb?:


hűtővíz elfolyás esetén egyszerűen tömíteni a tartályt vagy a radiátort, esetleg a műanyagot összeolvasztani és utána ragasztani vagy ahogy itt írták a csövet szigetelőszalaggal majd feltölteni a tartalékvízzel vagy beleönteni tömítőport és már mehetsz is tovább a helyszínről?


nem kényelmesebb 300nm-es elektromos nyomatékkulccsal pik-pak leszedni és visszarakni a kerékcsavarokat?

nem egyszerűbb továbbá előkapni a hernyós defektjavítot, kiszedni a sz*rt ami belement, kézzel kifúrni a lyukat a kapott célszerszámmal, belenyomni a vulkanizált hernyót majd az elektromos kompresszorral visszarakni a kereket amit leszedtél?


De persze akinek jobb a lelki világa meg a lustasága, az hívja fel az autómentőt várjon 30-50percet majd fizessen és attól még a kocsi nem jó csak elviszik haza vagy a szervízbe ahol majd a szerelők 5 perc alatt megcsinálják ezt amit te is meg tudtál volna az út szélén, majd elmennek kávézni meg más autókkal foglalkozni, várnak még pár órát aztán felhívnak, hogy jöhetsz a kocsiért, minden sz*r volt és nagyon nehéz munka volt de megcsinálták és 50ezer lesz plusz borravaló számla nélkül.

Hajrá ha nektek ez jobb.

2020. márc. 29. 23:29
 15/19 anonim ***** válasza:

1. Az akku 25 ezer, de kell mellé egy pár jó vastag vezeték is, mert vékony vezetékeken nem fog neked a többszáz amper előremenni, ami az indításhoz kell. Kellenek emellett csatlakozók, leválasztó, és úgy be kell szerelned, hogy ne szabaduljon el az akku és ne záródjon rövidre, mert különben tűzveszélyes lesz. Tehát szerintem ez így 40 ezer körül fog megállni. Aztán simán lehet, hogy 5 év alatt egyszer sem kell, elöregszik az akku és dobhatod ki. Berakhatod csak egyszerűen a csomagtartóba, néha töltögeted és ha kell bikázol róla vagy kicseréled, de ennek szerintem sok értelme nincs. Bőven elég akkor megvenni az akkut, ha a mostani már gyengélkedik.


2. Nem tudom milyen bikázóra gondolsz, ha ezekre a 10-20 ezer Ft körüli indítássegítő power bankokra, akkor ezek jók lehetnek, nem kell hozzá semmi, nem foglalnak semmi helyet helyet, nem tűzveszélyes, másnak is segíthetsz vele. Csak arra kell figyelni, hogy mindig fel legyen töltve.


3. 20 ezerért nem tudom milyen aggregátort láttál, a legolcsóbb kínai szarok vannak 40-től.

De ezekről bikázni nem tudsz, max tölteni az akkut (csak kell mellé egy akkutöltő is). Tehát ha csutkára lemerült az akkud, akkor egy indításhoz órákig kellene járatnod az aggregátort a csomagtartóban, ha egyáltalán beindul, miután valószínűleg évekig nem fogod használni, belerohad a benzin, stb. Szóval ezt elvetném, teljesen életszerűtlen.

2020. márc. 30. 06:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/19 A kérdező kommentje:

Miért nem lehet minden válasz hasonló az utolsóhoz. Köszönöm ment a zöld kéz. Az akkunál igazad van mert megnéztem és a kábel valóban elég drága lenne, vastag kábelt akartam venni én is csak nem néztem hogy ennyibe kerül a normál átmerőjűhöz képest.


Az aggregátor Güde GSE 950 23ezerért. 63ccm 2ütemű 1hengeres, 1100W teljesítmény, 600W folyamatos teljesítmény, 50%-os terhelésnél 0,5l óránként. Nem állna benne benzin csak akkor öntenék bele ha kell át a kannából.

Ez a generátor ennyire gyenge lenne hogy órákig kéne várnom? Egy kis kínai 10Ah-s bikázó erősebb lenne, hamarabb feltölteni az akksit mint ez a generátor? Mert ha tényleg ez a helyzet akkor maradok a bikázónál.

2020. márc. 30. 09:39
 17/19 anonim ***** válasza:

600 W az 12 V-os akku töltésénél annyi, hogy kevés töltő tudná kihasználni (50 A-t kéne tudnia), de ha lenne ilyen töltő, akkor az 50 Ah körüli akkumulátort kb egy óra alatt csutkára feltöltené.

Ha! Jó az akkumulátor, csak épp lemerült valami miatt. Rossz akkunál azért nem ilyen egyszerű a kép, bár alighanem annyira fel lehet pumpálni, hogy indítson.

2020. márc. 30. 11:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/19 anonim ***** válasza:
68%

Vegyél egy másik ugyanilyen autót, a tetősínnél fogva szigszalagozd össze őket, aztán ha az egyik elromlik, csak borítsd fel az egészet, és a másikkal menj tovább. Idióta unatkozó szerencsétlen. Mindenre van érved, hogy minden csak úgy jó, ahogy te elképzeled. Tartalék motor és váltó nem kéne? Esetleg 4 pótkerék, mert ha az egyiket cseréled, és lesz még egy defekt, akkor mi lesz?


Nem kell semmilyen pótakku. Elegendő havonta egyszer ellenőrizni az állapotát egy hosszabb út után, hogy bekapcsolt fényszórókkal mennyi idő alatt esik le a feszültsége 12 volt alá. Ha már csak pár percet tud, akkor ideje beszerezni egy másik akkut, mert már csak egy-két indításnyi töltést tud tárolni. Minden más csak önigazoló felesleges f_szoskodás.

2020. márc. 30. 15:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/19 anonim ***** válasza:
Egyébként, ha jól rémlik, a Csepel teherautóban volt soros-párhuzamos kapcsoló, a rendszer maga 12 V-os volt, az indítómotor meg 24 V-os.
2020. ápr. 2. 08:47
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!