Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mit jelent a belső tömítetlenség?

Mit jelent a belső tömítetlenség?

Figyelt kérdés

Az oké hogy olaj keveredik az üzemanyaggal és elég, de ilyenkor mit kell cserélni? Hengerfej tömítéseket?


Nem értek az autókhoz :)



2020. ápr. 5. 20:41
1 2
 11/19 Wadmalac ***** válasza:

Nem. De lerakódott olajkoksz tud ilyet csinálni. Ha sokat állt vagy el volt hanyagolva az olajcsere.


Amúgy milyen kocsi ez? Típus, évjárat?


Csak mert vannak bizonyos típusoknál jellemző ilyen gondok.

2020. ápr. 6. 12:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/19 A kérdező kommentje:

e36 320i, 98-as. Hát 4év alatt talán 5ezer km ment bele, utána került hozzám ami napi szinten 15-20 km, munkahely oda vissza összesen 8km, plusz boltba járás. Talán havonta 1-2x teszek meg vele hosszabb utat is ami azkb. 50-60 km. Nyáron viszont elég sokat megyek.

Olajcsere évente és max 9-10ezernél.

2020. ápr. 6. 12:56
 13/19 Wadmalac ***** válasza:

Ahha, akkor ez a sorhatos, ugye?

Nem tudom. Sokat ment szinte hidegen.

Az nem tesz jót a hengerfuratnak sem, szelepszáraknak sem.

Meg az se, ha valaki azt hiszi, véhatban ül és alacsony fordulaton erőlteti.

Amúgy ez egy elég örökéletű motor, pont ezzel a résszel nem szokott különösebb gond lenni.


A BMW-k alapból elég laza illesztésűek olajtömítettségre.

Mennyi az az olajevés?

2020. ápr. 6. 13:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/19 A kérdező kommentje:

Igen sorhatos.

1000 km-en kb. 1 liter :(

2020. ápr. 6. 16:13
 15/19 anonim ***** válasza:

#14


Valószínűleg rúgták neki hidegen... :/

2020. ápr. 7. 22:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/19 Wadmalac ***** válasza:

"1000 km-en kb. 1 liter :("

A vicc az, hogy nagyon nagy terhelés alatt, szétpadlózva vagy vontatásnál gyári állapotban is leehet 1 litert 1500 km-en.

A '90 körüli 2 literes GTI Seat Ibizáknál pl. még benne is van a gépkönyvben egy ilyen lehetséges olajfogyasztás.


Hát igen, vagy sokat volt hidegen nyomva neki, vagy sokat volt alacsony fordulaton padlózva, vagy mindkettő.


Olyankor eloválosodik a hengerfurat és romlik a gyűrűk zárása.


De ha mázlid van, még mindig lehet, hogy csak a szelepszáraknál eszik, tényleg rá kéne nézetni.

2020. ápr. 8. 08:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/19 crudy ***** válasza:
100%
hm, a bmw motorok nagyon érzékenyek a megfelelő olajra. Nekem az egyik hármasomban eltűnt a kompresszió, az előző tulaj valószínűleg sokat cibálta, viszont az az utáni hármasomban szelepszár szimeringet kellett cserélni. Ha csak szimering akkor egy hónapra vetítve lehet nagy az olajfogyasztás jellemzően sok állás után füsttel indul, ám de menet közben nincs nagy olajfüst. Ha kopott a motor akkor menet közben is füstölög. Egy kompressziómérésnél látszódni fog a probléma és szólok előre, hogy hengerfej levétele nélkül lehet cserélni szimeringet. Ha a szerelőd ezt nem tudja és leszedi a hengerfejet, jóóóval több lesz a vége.
2020. ápr. 10. 11:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/19 A kérdező kommentje:

Nagyon szépen köszönöm a válaszokat!! Sokat segítettetek!


Szelepfedél tömítés nem lehet esetleg?


Bár ha indítás után füstölög, akkor valószínűleg szimeringes. 😏

2020. ápr. 10. 16:32
 19/19 crudy ***** válasza:
Nem, szelepfedel tomitetlensege eseten a motor oldalan folyik az olaj de nem jut az egesterbe.
2020. ápr. 15. 22:00
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!