Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Autópályás ingázásra benzines...

Autópályás ingázásra benzines autó 3-4 millió körül (bővebben lent)?

Figyelt kérdés

Sziasztok!

Évi kb. 22. ezer km-es autópályás futásra szeretnék használt benzines autót 3-4 millió körül (heti 1 oda-vissza vidék és Budapest között). Prémium márkát nem szeretnék, azon kívül nem határolódok el semmitől.

Amit szeretnék:

- Kivitel mindegy (5 ajtós, szedán, kombi), csak ne SUV... valami enyhébb crossover esetleg belefér, de autópályára nem ideális az sem.

- Kompakt méret, amivel egyszerű parkolni, de azért hátul sem kell nyomorogni. Tehát nem egy Swift és nem is egy Mondeo.

- Nagyjából 350 literes csomagtartó, az se baj ha nagyobb. Nem szeretnék hetente bútorokat költöztetni, de azért valami használható méretű legyen.

- Egészségesen extrázott (klíma, elektromos ablak, nappali menetfény, ködlámpa, tempomat), lehetőleg tolatókamerával vagy parkolóradarral.

- Manuális váltós, lehetőleg (de nem feltételnül) 6 sebességes legyen az autópályás "jó" fogyasztás miatt és valami olyan motorral, amivel lehet normálisan 130-al haladni. Eddig főleg városban közlekedtem, ritkán mentem csak autópályán, nyilván elboldogultak a 60-70 lóerős erőgépeim a 120-130-al, de kényelmesnek nem mondanám őket. Tehát ehhez mérten keresnék valami használhatót. Tudom, hogy senkinek sincs jósgömbje, de valami olyasminek örülnék nyilván, ami lehetőleg tartós. Ha 1 literes 3 hengeres turbós motort gondoltok tartósnak, felőlem az is lehet. (A fenntartására lenne pénzem, szóval nem dőlnék bele a kardomba, ha pár év múlva fel kéne újítani a turbót, szóval ilyen alapon nem kell kizárni semmit, de nyilván nem akarok alapból betegágyat.)

- Futásteljesítmény/évjárat: nyilván minél fiatalabb minél kevesebb futott km-rel, de itt igazából szabad kezet adok... Én örülnék, ha ennyiért lehetne még gyári garisat kifogni, de eléggé kétlem.


Jöhetnek konkrét linkek is, vagy típusok (évjárat, motor).



2020. ápr. 27. 15:06
 1/6 anonim ***** válasza:

2011 és 2019 között kb ilyen felhasználásra egy dízel kompaktot használtam. Semmi baja nem lett a hét közbeni városozástól, hiszen minden hétvégén mentem vele 450-500km-t pályán. Részecskeszűrő, kormolódási gondom soha nem volt.

Nem akarlak lebeszélni a benzinesről, mert ezek szerint már úgyis eldöntötted, de nekem egy hétvégi utamon is ezresek maradtak a zsebemben, 8 év alatt több mint egy millió.

Visszatérve a kérdésedre egyik sem különleges igény. 3-4 millió se olyan kevés pénz. Egy pár éves átlag kompaktot tudsz ebből venni. Astra, Focus, Golf és társai... 6-os váltó általában már a turbósokban van, mert a nyomaték is kell ehhez a váltóhoz. Egy 110-140 lóerős motor már pályára is mindenre elég.

2020. ápr. 27. 15:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
Szerintem a pár éves skodák, kiák, hyundaiok megfelelnek az elvárásaidnak.
2020. ápr. 27. 15:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:

Autópályára miért is kellene neked benzines autó?

Ha ennyit akarsz menni akkor a két autó közt van minimum 2 liter fogyasztás különbség.

Ez kb 155000 ft különbség forintban.

Én ilyet néznék a helyedben, bár nem tudom hogy használtak hogy állnak vagy van e már ebből használt egyáltalán.

https://www.youtube.com/watch?v=6UxCug9DvwM

2020. ápr. 27. 16:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:

Kia ceed (2012-2019 generáció), hátul is van lábhely, kényelmes. 1.6 benzin van nekem, csak ajánlani tudom.

nekem 6-os váltó van, de amúgy tökmindegy, mert a legnagyobb fokozat áttétele 5-ös váltóval is ugyanez lenne :)

ennyiért még találsz olyat is amin van még garancia.

2020. ápr. 27. 16:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A kérdező kommentje:

"Én ilyet néznék a helyedben, bár nem tudom hogy használtak hogy állnak vagy van e már ebből használt egyáltalán."


Leírom, hogy kompakt kell, erre tényleg belinkelsz egy hétszemélyest? :D


A többieknek köszönöm. Fontolgattam a dízelt is, de gondolom ezek problémásabbak használtan, meg ezekből nem tudom mennyire lehet találni ténylegesen kicsi futásteljesítményűt. Nem akarnék 300 ezres kiszolgált cégautót venni, amit visszapörgettek fele annyira.

No meg félek, hogy mikor tiltják ki mondjuk Budapest egyes részeiről őket. Bár egy euro 5-6-ossal még biztonságban lennék egy ideig.

2020. ápr. 27. 16:35
 6/6 anonim ***** válasza:

Én se értem, mért jött ezzel a 7 személyessel, jó, hogy nem egy IFA-t akar ajánlgatni! :D


4 millióért szerintem nem csak lestrapált, sokat futott ex-cégautót kapsz. Egy 11 éves dízel is már Euro5-ös. 4 millából 3-4 éves Euro6-ost is kapsz. Azzal Magyarországon biztos, hogy évtizedekig biztonságban vagy a tiltásos hisztit illetően.

2020. ápr. 27. 21:20
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!