Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Milyen egy 2008 utáni autó...

Milyen egy 2008 utáni autó manuális klímája?

Figyelt kérdés
Digitálishoz képest? Tekergetem, nem tudok pontos hőfokot beállítani, oké. Lehűti ugyanannyira az autót?

2020. jún. 3. 20:20
 1/6 anonim ***** válasza:
40%

Le tudja hűteni a manuális klíma is ugyanúgy, mint a "LO" állásra tekert digitális. Ez nem a vezérlés módjától függ. Csak nem annyira menő az A/C feliratú gombot nyomkodni, mint enervált mozdulattal balra tekerni a passzát hőfokszabályzóját és figyelni, ahol fél fokonként pörög a beállított hőmérséklet.

(mondjuk az is megér egy misét, aki elhiszi, hogy egy autóban, folyamatosan változó körülmények között a klímaberendezés 0,5 °C-os pontossággal tartja a hőmérsékletet, ráadásul az utastér két oldala között képes mérhető hőmérséklet-különbséget produkálni)

2020. jún. 3. 20:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
58%

A manuális klimát nem kell tekergetni, csak beállítod és teszi a dolgát.

Amit az 1. ír az igaz, egy nagy paraszt vakitás a digi klíma csak.

Persze mindjárt jön valaki hogy megmondja , bizony mennyivel jobb az.

A manuális klímától nem kell jobb és az tökéletes is.

2020. jún. 3. 21:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
71%
Le tudja annyira hűteni, csak nem tudja magától beállítani a benti hőmérsékletet, neked kell a fokozatot vagy a hőmérsékletet változtatni a kényelemnek megfelelően.
2020. jún. 3. 21:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
Le.
2020. jún. 3. 21:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

Miért lenne parasztvakítás a digitklíma? Beállítod a hőfok és annyira hűt, nem kell szabályozni tovább sem a beáramló levegő hőmérsékletét, sem a ventilátor sebességét...

Az már más kérdés, hogy ugyanaz a kompresszor és radiátor nem fog alacsonyabb hőmérsékletet produkálni, mert más a vezérlése.

2020. jún. 4. 07:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
100%

Lehűti a manuális klíma is persze. Teljesítményben nincs különbség, csak a vezérlés módjában.

Nekem egy 2005-ös digit klímás autóm van. Ennek annyi az előnye, hogy beállítasz egyszer egy hőfokot, mondjuk 23 fokot és többet nem kell a tekerőhöz nyúlni. Körülményektől függetlenül ezt tartja automatikusan a rendszer.

Pl beülsz a napon parkoló felforrósodott kocsiba és ahogy beindítod az autót a rendszer azonnal maximális hűtésre kapcsol anélkül hogy hozzányúlnál. Majd hogy ne fagyj meg, ahogy csökken a hőmérséklet szépen visszavesz a hűtésből hogy tartsa a kívánt értéket.

Ezzel szemben a manuális ezt nem tudja. Amit beállítasz hűtés mértékét, ventilátorfokozatot, befúvás irányát azon marad, amíg manuálisan meg nem változtatod. Lehet 50 fok, vagy -10 akkor is azon marad. Ha pl a fenti példánál maradva a forró kocsiba beülsz, neked kell a hűtés intenzitását, esetleg a ventilátor fokozatot feljebb venni. Ha már fázol, neked kell megint oda nyúlni, lejjebb tekerni. Ha este van és hűl a levegő, megint neked kell lejjebb tekerni, hogy ne fagyj meg.

Tehát lehűteni ugyanúgy lehűt. A különbség, hogy a manuálist te állítgatod folyamatosan kézzel hogy épp meleged van vagy fázol. Az automata klíma egy plusz kényelmi funkciót ad, automatikusan tartja a beállított hőfokot, anélkül, hogy hozzányúlnál. Figyelmébe veszi a körülményeket. Ennyi a különbség, ennyivel tud többet.

2020. jún. 4. 07:58
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!