Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Vennétek ilyen autót? Bov lent.

Vennétek ilyen autót? Bov lent.

Figyelt kérdés

Seat Toledo 1.2 Tsi benzines motorral.

1193 cm3

77kw

105 le

161.000 km


Maga az autó és az eladó is igen szimpatikus azonban többen próbálnak lebeszélni róla, hogy nagyon sokba kerül fenntartani ezt a motort. És körülbelül erre a 161 ezer km re van tervezve utanna kuka.

Szerintetek?



2020. júl. 6. 21:15
1 2
 11/15 A kérdező kommentje:

Meggyőztetek, nem vásárolom meg :D


Köszönöm a segítséget.

2020. júl. 7. 00:34
 12/15 anonim ***** válasza:

“Ha karbantartották és nem taposták ki a belét, akkor elmegy az 2-250ezret is, de felette tényleg minden km ajándék“


Eddig süllyedt az autógyártás? Régen egy jó német vagy japán autó esetében nem merült fel senkiben, hogy félmillió km-t ne bírná ki a motor, manapság meg 2-250 ezerről beszélünk. Van még olyan gyártó, aki autót gyárt manapság, vagy már csak ilyen fűnyíró motorokat építenek bele mindenbe?

2020. júl. 7. 17:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/15 anonim ***** válasza:

Nem hinném, hogy olyan marha problémásak ezek a motorok(mármint nem VW TSI-k) a VW az első generációs TSI-kkel tönkre tette a hírnevét ezeknek a kis köbcentis turbó motoroknak nah meg a ford a csodás ecoboostokkal... Persze, ott a turbó és a kettős tömegű, mint rizikófaktor, de rendeltetés használat mellet 250-300.000km-eket kibírnak vagy akár többet


[link]


khm... igen, ez csak 1db, de ezeket általában nem ilyen használatra veszik, arra ott a dízel...


A Fiat már 2009-ben használta az 1.4 T-JET motorját (1.4 turbo benzin) és semmi probléma nincs velük, még a kokszosodás sincs jelen náluk, mint a TSI-nél. Azt mondják ezekre a kicsi motorokra, hogy kihegyezett motorok... Miért srácok? Miért jobb egy 1.8 T 209 lóval? Miért jobb egy 2.0 TSI 245 lóval? Ezek nincsenek kihegyezve?

2020. júl. 7. 17:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/15 anonim ***** válasza:

Nem mindegy, hogy 105 lóból szinte folyamatosan 100-at használsz, vagy 245ből használsz ennyit (ha akarsz sem tudnál vele folyamatosan padlón járni, míg az 1.2 tsi addig fog érzetre jól menni, amíg egyszer le nem padlózod és rájössz, hogy igazából eddig is kvázi padlón jártál vele)

A Fiat-féle 1.4T-jet egy nagyon jó, tartós motor, nekik már a 90-es években sikerült "kisturbós" motort csinálni a PuntoGT-ben. Szerencsére később sem bonyolították túl közvetlen befecskendezéssel és hasonló huncutságokkal és nem rontották le költségcsökkentés jegyében (Multiair-t ne keverjük ide, az nem sikerült nekik, bár ott nem is az olcsóság volt a cél).

VW elcsszeszte az alulméretezett láncokkal, közvetlen befecskendezéssel, esetenkénti nagymennyiségű olajfogyasztással... A 2./3. generációs, szíjas TSI-k (talán 2014környékétől) már egész jók, főleg amelyikben dupla befecskendezés is van (kokszosodás ellen).


A 250e km-ről meg annyit, hogy ennyire vannak méretezve, mert aki új autót vesz, annak többnyire ennyire van igénye. Hamarabb lecseréli újra, mint, hogy tönkremenjen. Akkor minek fizesse meg a tartósság felárát? Azt a gyártót fogja választani, amelyik olcsóbb autót kínál az igényeinek megfelelően. Fejlődik a technika, tudomány, egyre pontosabban tudnak a mérnökök méretezni a fejlesztés során és hogy minél olcsóbb legyen az adott autó, kevésbé méreteznek túl. Régen ha akartak sem tudtak volna 250e-re tervezni, mert nem tudták előre, hogy az adott konstrukció most 200-at vagy 700-at fog elmenni, így inkább a biztonság felé tévedtek.

Aki nem tud pár évente fiatal/új kocsit venni, az most kezdjen betárazni a 10-15 éves tartós, egyszerű kocsikból, mert a csóró K Európába mire eljutnak a mai, bonyolult konstrukciók és megveszi sarki Józsi, a gatyáját is rá fogja költeni.

2020. júl. 7. 18:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/15 anonim ***** válasza:

“Aki nem tud pár évente fiatal/új kocsit venni, az most kezdjen betárazni a 10-15 éves tartós, egyszerű kocsikból, mert a csóró K Európába mire eljutnak a mai, bonyolult konstrukciók és megveszi sarki Józsi, a gatyáját is rá fogja költeni.“



Azért valljuk be őszintén, hogy nem mindenki cserélgeti 4-5 évente a kocsijait (valaki a mobilját se cseréli ekkora időközönként) pláne nem új kocsikat vásárolgat folyamatosan. A régebbi szívóbenzineseket, vagy dízelek közül pl. 1,9 tdi-ket nyugodtan meg lehetett venni 250 ezer km-rel, azok még autók voltak, fanatikusok szerint ennyi km csak a “bemelegítés” volt a motornak. 10-15 éves kocsikkal az a baj, hogy ma még nagyon jók, meg a 20 évesek is, de már lassan eljön az az idő, amikor az első generációs Suzuki Swiftek is ki fogják lehelni a lelküket, mert már a sokadik tulajnál nyomják a km-eket, amit az 5 számjegyű km számlálónak hála nem tudni hány százezernél járnak, de sok közülük már az egymillióhoz közelebb van, mint a félhez.

A jelenlegi autók közül talán a hibrid japán autókban lehet bízni, hogy jó néhány év múlva, 200 ezer km után is jó vétel lehet majd.

2020. júl. 7. 20:39
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!