Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Első sportmotornak egy kétezre...

Anonimkrd kérdése:

Első sportmotornak egy kétezres évek beli Suzuki gsrx 600 jó lehet?

Figyelt kérdés

Eddig CBR-t néztem nagyon tetszett meg minden,de ezeknek a suzukiknak annyira tetszik az igazi sportnotoros nagy teste és a hangja..főleg a hangja.

Csak az a baj a suzukik ahogy nézem az újabbak sokkal drágábbak, regebbit még nem tudom megéri e venni?

Drága a fenntartása? Vagy ritkák az alkatrészek? Gondolom egy 15 éves motort eleve többet kell szervizelni és nem is annyira felszerelt mint például a 2010 fölötti cbr-ek..

Mindent figyelembe véve szerintetek megéri egy suzuki gsrx600?



2020. aug. 29. 10:07
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
100%
A legjobbak. Nekem K5 (2005) GSX-R 600 volt, majd utána 2006os 1000res. Nagyon imádtam mindkettőt, néha ma is hiányzik, a mostani Ducati mellett.
2020. aug. 29. 10:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 A kérdező kommentje:

Köszi a választ..kényelmes vezetni?

Mindennapi haszbalatra, egyik faluból a másikba menni jó?

A szervizelése milyen?

2020. aug. 29. 10:33
 3/16 A kérdező kommentje:
Ja és ezek tényleg nagyon szépek..1millio alatt lehet venni jó állapotban?
2020. aug. 29. 10:34
 4/16 anonim ***** válasza:
100%
Messze áll a kényelemtől, de nem is ez a lényege. Mindennapi használatra simán alkalmas, de akkor karban kell tartani. Én 5 évvel ezelőtt már 1 milla alatt vettem az 1000rest, igaz nem volt tökéletes, és én sokat bütyköltem otthon, mert van garázs és szerszám. Gyönyörű fekete piros gyári festésű volt, mai napig siratom. Csak azért adtam el, mert féltem hogy meghalok rajta, életveszélyes.
2020. aug. 29. 10:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 A kérdező kommentje:

Igazából annyira nem számít a kényelem két nem valószínű hogy bármikor is 50km-től többet mennék vele egyhuzamban.

Miért életveszélyes?

Van valami alap hibája?

2020. aug. 29. 10:39
 6/16 A kérdező kommentje:
Vagy csak egyszerűen túl erős?
2020. aug. 29. 10:40
 7/16 anonim ***** válasza:
100%
Öcsémnek ilyenje volt. Egyszer dobta csak el, igaz az pályanapon volt. Elég penge gép volt.
2020. aug. 29. 10:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/16 anonim ***** válasza:
100%
Miért életveszélyes? Mert már a 600-as is nagyon tud menni. Az 1000-res már tényleg durva, oda rutin és fegyelem kell.
2020. aug. 29. 10:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 A kérdező kommentje:
Érthető..600astol nem nagyon láttam kisebbet a piacon ebben a kategóriában, egyébként kisebbet vennék
2020. aug. 29. 10:59
 10/16 anonim ***** válasza:
100%

A suzuki 2001-től gyárt befecskendezős 600as GSX-R-eket, az SRAD változat még karburátoros volt. Azért írom le, mert elvétve találkozni 2001-ben forgalomba helyezett SRAD-dal és elég nagy különbség van a két változat között.

Ez ugye az SRAD:

[link]

Ez pedig egy első generációs befecskendezéses 600as masina:

[link]

A "megérni" kérdést én nem tudom értelmezni. Illetve, igen: úgy általában saját célra vásárolni gépjárművet nem éri meg - pénzügyi befektetési szempontból. Nyilván ha valami ritkaságot vesz az ember az más tészta, de itt nem erről van szó. Nekem sokáig egy K1-es 600asom volt, arról tudok többet mondani.

Első motornak...nem javasolnám. Sőt. Kezdjük azzal, hogy eléggé elrettentő az üléspozíció. Csutkakormány, pucsítás ésatöbbi. A gázreakció alacsonyabb fordulatszámtartományban nekem picit "nyersnek" tűnt, ami lehet egy kezdőt elrettent. Itt nincs még ABS, csúszókuplung meg egyéb okosság, hideg vagy kevésbé üzemmeleg gumikkal tud meglepetést okozni a motor és akkor a féktávon történő intenzív fékezésről nem is beszéltem. Egy kiválóan dönthető, kanyarvadász gép - ha van már rutinod. Ha nincs, akkor küzdelem van :)

Hibák: nekem a csatlakozók öregedése okozta az első őszhajszálakat. A generátor megadta magát, az ebay-es kínai generátorok fabatkát sem érnek ( nem bírják az olajban futást ). Majd utána a feszültségszabályozó is beadta a kulcsot. Valamiért ezt a fardiom alá tervezte a suzuki,de végül is 11 évig tartotta magát. Egy ilyen gépnél a vezetékek állapota már kritikus lehet, erre érdemes odafigyelni vásárláskor.

A másik dolog ami tipikusan jellemző magyarországon, hogy elfeledkeznek futómű karbantartásról. Szerintem sok tulaj nem is tudja például, milyen szutyok az első teleszkópja. Amikor az 5.év után kicseréltettem az olajat a szárakban és átnezettem a dolgokat ( kell e új rugó, stb ), akkor jöttem rá, hogy mennyire hozzászoktam a sokkal rosszabb motor viselkedéshez. Ugyanitt megjegyzem, hogy a gyári kormánygátlók is általában kukák már ilyen korban, érdemes azokra is ránézni.

Amúgy motorikusan okés a gép. Tényleg csak a kopó dolgokat kellett rajta cserélni. Elmondom, hogy 15 évig volt nálam egy ilyen gép és 72e Km-rel adtam el (1200 km-rel, 8hónaposan lett az enyém), úgyhogy még az eredeti vezérlánc volt a motorban ( folyamtosan volt szervizelve a motor és nem kellett cserélni ). Nem mondom azt, hogy nem mentem vele lendületesen - jópárszor voltam vele a Hringen is ), de sose voltam a hidegen széthajtós, lámpától - lámpáig gyorsuló típus.

Hajlamos az olajleresztő csavar menet is tönkremenni, erre is érdemes odafigyelni mert elég bosszantó tud lenni egy olajcsöpögés.

Egyébként az alkatrész ellátottsága jó.

Gumi ugyanúgy kell rá a mint a többi motorra, a sportmotoroknál meg ugye eleve puhább gumikat használunk, ami nem olcsó - de cserébe gyakrabban kell cserélni :). A lánc dettó ugyanez. Ebben a korban reménykedhetsz, hogy már a fémfékcsöves a paripa ( lecserélték a gyári csöveket ) így legalább valami javult az nyomáspontja és az adagolhatósága a féknek. A gyári Tokico cucc-ra nem mondom azt, hogy rosszak lennének, de a korabeli konkurenciához képest picit gyengébbek - ha pedig elhanyagolták a gépet akkor már biztosan kell a fékre külön költeni.

A fentiektől eltekintve a GSXReken ugyangúgy 6000 Km vagy 1éves szervizitnervalluma van, mint általában a mi gépeknek, a szerviz költsége is ugyanannyi.

2020. aug. 29. 11:00
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!