Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » 20-25 éves automata váltós...

20-25 éves automata váltós autót még érdemes venni?

Figyelt kérdés
Mire kell figyelni, ha ilyen autót akarok venni? Vagytok itt páran aki öreg automata váltós autót használ napjainkban? Tapasztalatokat várok illetve véleményeket a megvételhez.
2020. szept. 7. 08:35
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
100%
Kérdés az is hogy mi az a 20-25 éves automata. Valami ex prémium iszonyat bonyolult technikával, vagy egy átlag autó?
2020. szept. 7. 08:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
79%
#1 Egyik sem jobb a másiknál. 20-25 évesen már pont lehet gond akármelyikkel.
2020. szept. 7. 08:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
Persze, én sem azt mondom, hogy nem, csak nem mindegy, hogy ha hozzá kell nyúlni akkor a szerelő haja is égnek áll és a ceruza is vastagon fog, vagy épp rutinművelet fillérekért.
2020. szept. 7. 08:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
100%

Nekem 21 éves automata Swiftem van, magával a váltóval, motorral nincsenek bajok inkább tipik problémák vannak a kasztnin, perifériákkal... az előző tulajok egyike egy mekk mester lehetett, vmi vagy nincs az autón vagy kókányolva van... de ilyet már kézis autónál is tapasztaltam.


Amire nagyon oda kell figyelni az az akkumulátor állapota illetve, hogy legyen az autóban egy indításrásegítő illetve bikakábel, mert ezt betolni, vontatni nem lehet.


évente karban kell tartani a váltót, de ha kicsit oda figyel rá az ember akkor nincs vele gond.

2020. szept. 7. 08:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
#3 Például a BMW nem véletlenül használja még ma is a ZF-automatákat mert megbízhatóak és pofonegyszerűek. Oké bonyolultabb mint egy 3/4-sebességes Swift váltó de annyiban korszerűbb is.
2020. szept. 7. 08:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 A kérdező kommentje:
Köszi az eddigi válaszokat! Corsa-n Swiften vagy Twingon gondolozom eddig.
2020. szept. 7. 09:25
 7/12 anonim ***** válasza:
100%
Ha Swiftet akarsz akkor az 1000-es automatát kerüld, mert az automata lefogja a motort, 1.3 vagy 1.6-kat nézzél, nekem 1.3-as van, ez bírja az autópályát is.
2020. szept. 7. 09:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 A kérdező kommentje:
Rendben. És ezek a swiftek megbízhatóak? Olcsó a szerelésük még automatánál is?
2020. szept. 7. 11:11
 9/12 anonim ***** válasza:
100%
#8 Viszont hosszabb távon az üzemanyag lesz drága, ezek az automaták nem a spórolásról híresek, főleg a 4 fokozattal.
2020. szept. 7. 11:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:

Ezres Swiftet ne vegyél automatával, nagyon lomha. A 68 lovas 1.3 már vállalható, de nem egy izompacsirta.

A 16 szelepesek jobbak, az 1.6 szedán pláne. Ami még fontos, hogy a sima Swift csak 3 fokozatút kapott ami 90-nél már 3000-ret forog, emelkedőnek még többet mivel nincs benne lockup, szóval hangos és ordít, nem fogyasztásbajnok. Nem vészes, de nem ezzel fogsz 5 literrel eljárni.

A szedán kapott 4 sebességest, az sokkal vállalhatóbb.


Ezek az ősrégi GM automaták megölhetetlenek, ráadásul nyomatékot se nagyon kap a motortól. Próbaúton ha nem rángat, szépen vált, szépen kúszik, nincs rendellenes hangja és a nívópálcán az olaj színe sem korom akkor gondod nem lesz vele.

Az olajszintet ezeknél járó motornál kell ellenőrizni arra figyelj és előtte végig kell váltogatni a D, R fokozatot is, hogy az olaj bemenjen azokba a járatokba is, akkor ad pontos olajszintet a nívó.


Ha télen veszed és hidegen beindítod akkor főleg ha emelkedő van eléggé pörögni fog és lassan halad, ez normális az olaj viszkozitása miatt, ahogy melegszik beáll a rendes működése. A Swift a kis benzinmotor miatt nagyobb gödrökből és nagyobb emelkedőknek nem fog felkúszni csak gázzal, az is normális. Mikor berakod D-be vagy R-be akkor picit megrántja az autót és egy kattanása is lesz, változni fog a motorhang is, az is normális. A váltásai sem prémium vajsimák, enyhe pici rántás lesz a váltásban, ezek az olcsó régi automaták ilyenek. Ezt így nehéz leírni sajnos szóban mi a normális működése, nekem csak automatáim voltak világ életemben és nekem már megszokott.

Jó akku és bikakábel vagy bikázó kütyü legyen, mert ezeket betolni nem lehet. Vontatni lehet N-ben, de csak pár Km-re és 40-nél nem gyorsabban.

Ha olajat cseréltek a váltóban akkor egymás után többször kell, mivel a felépítése miatt a fele olaj mindig benne marad. Szóval csere, beindít, átváltogatod minden fokozatban jár 1-2 percet majd leengeded és megint feltöltöd. Kétszer elég, ezek annyira nem kényesek, a Volvomban viszont mi 4x cseréltük mire tiszta lett.


Corsa az nem hagyományos automata, hanem robotizált kéziváltó. Nem kell váltogatnod ott se és nincs kuplung se, de más a működése és a viselkedése is.

2020. okt. 24. 20:45
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!