Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Motoros rutinvizsgan, a hatso...

Petyaaa21431 kérdése:

Motoros rutinvizsgan, a hatso megforduloban, 2. kor 8 asnal lehet jatszani a kuplungal 1 esben fordulas kozben? vagy alapjarattal kell csinalni es tilos ott a kuplung jatek?

Figyelt kérdés

2020. nov. 10. 10:42
 1/7 anonim ***** válasza:
51%
Használhatod. Hátsó féket is nyomhatod közben finoman. De ezek a pályák úgy vannak kialakítva, hogy alapjáraton, ledöntés nélkül meg tudsz fordulni, így ezekre a technikákra nincs szükség.
2020. nov. 10. 10:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:

Lehet játszani a kuplunggal, de legtöbbször csak magadnak nehezíted vele a dolgot. Nekem második motoros jogsimnál (A) SV650 volt a vizsgamotor, amikor rutinpályát gyakoroltam, első pár alkalommal én is kuplunggal próbáltam megoldani, mert nem igazán fordul a kormány (az akkori 650-es túraenduromhoz képest). Végül kipróbáltam alapjáraton pici hátsó fékkel lenyomom a kanyar belseje felé a motort és sokkal könnyebb lett úgy.


Motortól függően pl. kuplung fogási pontja is picit meg tud változni egyenes vs. eltekert kormánynál, úgyhogy ezért sem érdemes játszani a kuplunggal.


Amit esetleg tudsz még csinálni, amit fentebb írtam, hogy letolod a motort, nyújtott karral, miközben kiülsz a túloldalra picit, külső lábtartóra terhelsz, feneked is a nyereg (kanyarívhez képesti) külső felére teszed picit. Így a motort lejjebb tudod dönteni, miközben a közös tömegközéppont nem változik, azaz kisebb kerületű kerékíven fog menni a motor, azaz automatikusan szűkebb lesz az ív, amin megfordul (fizika).


Valahogy így, csak nem kell ennyire túlozni:

[link]

2020. nov. 10. 11:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
(nekem azért volt erre szükség, mert ez egy szűkebb gyakorlópálya volt. Ha rendes szélességű a tied, akkor mindenféle trükk nélkül alapjáraton mennie kéne, akármelyik vizsgamotorral.)
2020. nov. 10. 11:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
100%
Az a baj azért akarnak kuplungolni a tanulók, mert alapjáraton rángatnak a rendkívül sok odafigyelést és karbantartást kapó tanulómotorok. Persze ezt ki lehetne küszöbölni úgy is, hogy nagyon finom tartott gázzal menni plusz hátsó fékkel szabályozva a sebességet kanyarodni, de az ilyeneket nem tanítják csak vezetéstechnikai tréningeken.
2020. nov. 10. 12:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 A kérdező kommentje:
Igyvan. Az a helyzet rantgat alapjaraton a motor, meg szamomra egy picit gyorsnak is tunik az alapjarati sebesseg a forduloban, aztan kuplungal tok szepen eltudok jatszani, hogy normalisan megforduljak. De az oktato mindig mondja ne jatszak ott a kuplungal, ezert kerdeztem, hogy vizsgan nem e buktatnak ezert meg.
2020. nov. 11. 00:43
 6/7 anonim ***** válasza:
Hát sajnos ez van, egy jól beállított láncfeszesség, vagy lánccsere megoldaná a rángatást. Nem gyors egyébként az egyes alapjárat, csak még nincs rutinod benne, de nem is elvárható. Egyébként, ha gondolod próbálgasd úgy ahogy írtam, hogy mész tartott gázon pont annyira mikor már nem rángat, és szépen lábfékkel ráfékezel. A lábféket úgy kell kezelni, hogy amikortól el akarsz kezdeni lassulni, a kanyar csúcspontjáig finoman egyre jobban fékezel, majd a csúcsponttól mikor jössz ki a kanyarból, szépen egyenletesen felengeded. Javaslom, hogy eltolásos technikával fordulj, mint a rendőrök, és persze mindig oda nézünk ahova megyünk. Mikor már majdnem a kanyar csúcspontjánál vagy és elkezdenél kanyarodni, már rögtön át is helyezed a nézőpontodat az egyenesre ahova menni fogsz. Először furcsa lesz, de meglátod mennyivel jobb.
2020. nov. 11. 07:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
Illetve annyiban korrigálnám magam, hogy mivel ez nem egy nagyon éles kanyar, mikor megérkezel a kanyarhoz már folyamatosan viheted át a tekinteted a kijárat felé, a kanyar felétől meg már csak következő akadály felé nézz és oda fogsz menni szépen. Talppárnával a lábtartón helyes a pozíció, és finoman terheljük azt az oldalt amerre kanyarodunk.
2020. nov. 11. 08:43
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!