Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Fagyállót érdemes cserélni...

Fagyállót érdemes cserélni 2-3 évente?

Figyelt kérdés

nov. 18. 20:35
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
48%
igen
nov. 18. 20:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
71%
Nem.
nov. 18. 21:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
67%
Fékfolyadékot 2-3 évente, fagyállót nem kell ilyen gyakran. Ha nem töltesz rá, akkor sokáig megtartja a síkosító hatását, így 5-6 évente elég cserélni. De nézd meg az autód kézikönyve/szervizkönyve mit ajánl.
nov. 18. 21:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
64%

Na az első kettő ezt jól megmondta:DDD


A következő a helyzet, a fagyállónak két dolgot kell tudnia:


Először is állnia kell a fagyot :D


Másodszor, nem szabad a motort károsítania.



Tehát érdemes minden ősszel megnézni, hogy mennyi a fagyáspontja.

Errefelé nincsenek olyan nagy farkasordító hidegek, elég -20, -25 fokra beállítani, de ha biztosra akarsz menni, akkor felesbe keverve a tömény glikolos fagyállót desztillált, vagy ioncserélt vízzel, kb. -35 fokig jó keveréket kapsz. Ez azért már biztosan elég.


A következő, hogy megméred a pH-ját.


A semleges pH (például a tiszta vízé) hetes.

Ha ennél alacsonyabb, akkor savakról, ha magasabb, akkor lúgokról beszélünk.

A jó fagyálló folyadék pH-jának 7-8 érték közé kell esnie.


Miért?


Mert használat közben a fagyálló is öregszik, savasodik, és ha már hetes alatt van, akkor elkezdi korrodálni a motor belső vas részeit.


Viszont túl lúgos se lehet, mert akkor meg a motor alumínium részeit fogja károsítani.


Összefoglalva:


Ha ellenőrzéskor a fagyálló folyadék hideg tűrése megfelelő, a pH-ja jó, nincs minimum szint alatt, szép tiszta, nem opálos, vagy szennyezett, olajos, stb. akkor nyugodtan lehet tovább használni.


De ha a fenti kritériumok valamelyikének nem felel meg, akkor cserélni kell.

nov. 18. 21:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
48%
17 éve vettem át a japó csodámat -37 fokos vízzel. Azóta sem cseréltem, mert minden olyan, mint amikor átvettem.
nov. 18. 23:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim válasza:
4, köszönöm! Legutóbb termosztát csere miatt engedtem le, 2 éve, és keszrekevert fagyállót raktam bele, -35fokosat.
nov. 19. 00:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
Nekem is 17. éves a Peugeot és még eredeti a fagyálló benne és tökéletes.
nov. 19. 06:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
Nem. Nekem se a 2. se a 3. éves szervizkor nem cserélte a márkaszerviz. Tehát nincs ilyen előírás. 5 év után gyakrabban ráméretnék. 8-10 év után cseréltetném akkor is ha a fagyáspontja még elvileg megfelelő.
nov. 19. 07:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:

Segít a gép élettartamán, ha olyan 5 évente leengeded, átmosod a hűtőrendszert, majd visszatöltöd új folyadékkal, de nem olyan kritikus teendő, mint mondjuk az olajcsere.

Itt sokan írják hogy 10-15 évig ugyanaz az anyag van még benne, hát 5 év után már elég dzsuvásan tud kinézni a cucc.

nov. 19. 09:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
36%

Akiknek 17 éve bent van, ők biztosan nem mértek pH-t.

Volt olyan idősebb megrendelőnk (autószerelő műhely vagyunk) aki nem cseréltetett motorolajat évente, csak 2 vagy inkább 3-4 évente, mert meggyőződése szerint ha nem fut az autó 15e km-t, akkor márpedig jó az az olaj. "Mert így volt régen, meg még olaj sem volt..".

Erre csak annyit mondok, hogy mindenki azt csinál a saját autójával amit csak akar.

Sokan (sokszor jogosan) mondanák, hogy az autószerelő műhelynek érdeke az évenkénti olajcsere, mert bevétel. Igen, ez így van. De a tulajdonosnak is érdeke, hogy jól működjön az autója. Mert nem akkor kell szerelni az autót mikor már használhatatlan, hanem meg kell előzni a bajt. A mostani autókat nem fogom látni 30, 40 év múlva, úgy mint a jelenlegi veteránokat.

Vagy Nyugati országaink példáját követve, használjuk egy pár évig, majd leadjuk/eladjuk. Nagy részük munkaeszközként tekint rá. Ezzel sincs gond.

A mostani autók olajainak csereintervalluma után (gyári ajánlás) azt gondolom, hogy nem hogy 30, de még 15 évet sem fognak bírni teljes motorgenerál nélkül.

nov. 19. 12:36
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2020, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info@gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!