Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mit érdemes, mit szoktatok...

Mit érdemes, mit szoktatok tenni télen a hűtőmaszkra, hogy fel tudjon melegedni a hűtővíz?

Figyelt kérdés
Nikecel-re gondoltam csak az foszlik

2017. dec. 20. 20:21
1 2 3
 1/26 anonim ***** válasza:
9%

Legtöbb típushoz kapható méretpontos hűtőtakaró. Én azt javaslom.


[link]

2017. dec. 20. 20:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/26 anonim ***** válasza:
83%
Én meg arra gondoltam, hogy ki kellene cserélni a termosztátot, nem pedig takargatni a hűtőt.......
2017. dec. 20. 20:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/26 A kérdező kommentje:
2017. dec. 20. 20:46
 4/26 A kérdező kommentje:

Termosztátnak semmi baja. Csak 3km rövid idő télen.

Valami házilagos megoldás érdekel vagy ami 4 sörből kijön.

2017. dec. 20. 20:47
 5/26 A kérdező kommentje:

Valaki így oldotta meg:

[link]

2017. dec. 20. 20:49
 6/26 anonim ***** válasza:
0%
Én sem tartom jó ötletnek a hűtő takargatását. Amíg a termosztát nem nyit ki, a hűtőben nem áramlik víz. Viszont ha üzemmeleg lesz, a takaró rontani fogja a hűtést. Ha ez optimális megoldás lenne, akkor az autókon gyárilag lenne takaró.
2017. dec. 20. 20:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/26 A kérdező kommentje:

Ilyen is kapható

[link]

2017. dec. 20. 21:07
 8/26 anonim ***** válasza:
53%
Programozható állófűtést bele :D
2017. dec. 20. 21:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/26 anonim ***** válasza:
54%
Fater anno a Warciján egy vastag kartonpapírt használt. :D
2017. dec. 20. 21:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/26 anonim ***** válasza:
54%

Az autó hűtőrendszere úgy van kialakítva, hogy -50 és +50 fokban is egy üzemi hőmérsékleten (nagyjából 80-100 fok) között üzemeljen a motor, ugyanis a motorolaj ezen a hőmérsékleten ken a leghatásosabban, és a fogyasztás is ilyenkor a legoptimálisabb. A hideg motor többet fogyaszt és durván kopik!


Az üzemi hőmérsékletet nagyobb tempónál (ezáltal magas menetszélnél) a termosztát szabályozza. Amikor a hőmérséklet üzemi alatt van (ez valahol 92-95 szokott lenni), akkor a termosztát ZÁRVA marad és a hűtőbe egyáltalán NEM JUT víz. (Ennek feltétele, hogy a termosztát megfelelően működjön.)

Elérve az üzemi hőmérsékletet a termosztát nyitni kezd és folyamatos szabályozással a motor hőmérsékletét 90 fok körül tartja.


Tehát

- Hideg motorral semmiképpen ne hajtsd meg a kocsit. Fokozatosan gyorsítva melegítsd a motort.

- Ha nem mész vele annyit, hogy a motor bemelegedjen, akkor hiába takarod le a hűtőt, adsz egy pofont a ...-nak.

- Ha dízeles, akkor cseréld le inkább szívóbenzines autóra. Ilyen használat mellett sokkal tartósabb, egyszerűbb felépítésű motorok.

- Egy átlagos benzinmotor nagyjából 1 km után már 60 fok körüli víz hőmérsékletre melegszik 0 fok körüli hőmérsékletnél, 2-3 km alatt eléri a 90 fokot.

- Az olaj sokkal lassabban melegszik, mint a víz, így érdemes sűrű városi rövidtávok mellett meghajtani városon kívül a kocsit, elkerülve a kokszolódást.

2017. dec. 20. 22:02
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!