Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Lehet abból baja a motornak...

Lehet abból baja a motornak ha acea A5/B5 helyett acea c3 került bele?

Figyelt kérdés

Acea c3 ajánlottak mert részecske szűrős az autó,de acea A5/B5 ír elő a szerviz,

Volvo V50 2.0D 136 lovas


A lényeg lehet e baja a motornak,total ineo long life van benne 5w30



2020. nov. 30. 13:17
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
100%
A C3-asnak is szokott lenni A és B jelölése, A:benzin, B:dízel jelölése. Ha ezek megfelelnek a kézikönyvnek, akkor jó bele.
2020. nov. 30. 14:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:
61%
A5/B5 kell bele. Igen, baja lesz, ha mást teszel bele.
2020. nov. 30. 14:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 anonim ***** válasza:
100%
Nem lesz baja. C3 ugyanúgy alacsony hths viszkozitású, csak csökkentett hamutartalmú, hogy dpf-es autókhoz is jó legyen.
2020. nov. 30. 14:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 anonim ***** válasza:
Az A5/B5 elvileg "jobb" (alacsonyabb kén és hamu tartalmú) mint a C3, ezért hosszú távon nem használnám a C3-at. Rövid távon nem lesz baja tőle.
2020. nov. 30. 14:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 A kérdező kommentje:
Akkor nem kel lecseréljem ugye?kb 1 évre tervezem benne hagyni
2020. nov. 30. 15:52
 6/15 A kérdező kommentje:

ahogy utánanézegettem ,elvileg kicsit magasabb a viszkozitása de az lehet hogy jó is nem? nem baj ha többet fogyaszt kicsivel

akkor nem gond hogy acea a5/b5 helyett acea C3 van benne kb 1 évig?

ugyan úgy 5w30

2020. nov. 30. 15:59
 7/15 A kérdező kommentje:

Ezen az oldalon pl ezt irják:


[link]


HIGH TEMPERATURE HIGH SHEAR - magas hőmérséklet nagy nyírás

- Low HTHS : 2,9–3,5 mPa*s = csökkentett HTHS-viszkozitás ; kisebb üzemanyag fogyasztást tesz lehetővé.

- High HTHS : > 3,5 mPa*s = magas HTHS-viszkozitás ; fokozott kopással szembeni védelem.


engem nem zavar ha töbet fogyaszt kicsivel,de ezek szerint nem hogy baja lenne a motornak hanem jobb is neki nem?


mert elvileg ami eltér a két szabvány között a Hths viszkozítás

Acea A5B5:2,9–3,5 mPa*s

Acea C3:(> 3,5 mPa*s)


tehát elvileg ,semmi gond nincs vele csak elméletben többet fogyaszt + talán még ha nem is jobb a motornak (bár az oldal azt irja).

Ezek szerint nem lehet vele probléma szerintem

2020. nov. 30. 16:06
 8/15 anonim ***** válasza:

Én nem tenném bele. Az ACEA oldalon felhívja a figyelmet, hogy a C-s olajok nem minden autóval kompatibilisek. Ha nem szerepel a használatiban, én cserélném.

"C: Catalyst compatibility oils

Note: These Oils will increase the DPF/GPF and TWC life and maintain the Vehicle’s Fuel Economy.

Warning: Some of these Categories may be unsuitable for use in certain Engine Types – consult the vehicle- OEM’s owner’s manual/handbook in case of doubt."

2020. nov. 30. 16:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 A kérdező kommentje:

lehet hogy ,az alacsonyab hths,nem is a motor végett fejleszteték ki hanem a környezetvédelem végett(kevesebet fogyaszon) nem?

ilyen alapon nem is csináltam roszat ha belegondolok,pedig izgultam nehogy baja legyen a motornak,

most se eszik sokkal többet az autó amugy max 1 vagy fél literrel de talán az 1 is tulzás.

2020. nov. 30. 16:12
 10/15 A kérdező kommentje:

az a baj hogy már benne van ,

abba bizok az alacsony viszkozitásnak csak környezetvédelmi oka van ,az autógyártók persze hogy rá irják nem rakhatc bele magasabbat,de az lehet a pandamacikat menti meg és nem a motorod,legalább is evvel nyugtatom magam ha már ez került bele...:D

2020. nov. 30. 16:14
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!