Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Baj, ha mindig nyomom a...

Baj, ha mindig nyomom a kuplungot? (pl. pirosnál, kereszteződésnél)

Figyelt kérdés

3 éve vezetek, eddig még senki nem mondta, hogy ez baj lenne. Naponta vezetek, ezt szerintem az első naptól kezdve így csináltam.

Szóval hogy megállok a pirosnál és nem üresben van az autó, hanem 1-esben és nyomom a féket és a kuplungot is, vagy fogásponton tartom. Kereszteződésnél ugyanez, vagy ha kanyarodok, akkor is végig nyomva tartom. Dugóban is a bal lábam mindig rajta van és fogásponton tartom.


Ma jegyezte meg először egy ismerősöm, hogy miért így csinálom a piros lámpánál, bőven elég lenne a sárgánál sebességbe tegyem a kocsit, mint 1 percig nyomva tartani a kuplungot feleslegesen.


2020. dec. 10. 00:09
1 2 3
 11/21 anonim ***** válasza:
88%

Nekem nem baj, de a kinyomócsapágy így hamarabb kopik. Ami szintén nem jelenti az autó végét csak szpás.

Nem drága alkatrész, de le kell hozzá szedni a váltót hogy cserélje az ember, így ha te csinálod akkor szpás, ha nem te akkor meg nem sokkal marad el a munkadíja a kuplungcserétől.

Ennek fényében azért illik a kinyomócsapágyra annyira vigyázni hogy annyit kibírjon mint a kuplung, hogy együtt lehessen őket cserélni.

2020. dec. 10. 09:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/21 anonim ***** válasza:
82%
Kérdező, őszintén: vezetésoktatáson is ezt csináltad? Mert nem hiszem el, hogy nem szólt rád az oktató, még ha amúgy bele is szarik a munkájába az autójára vigyáz.
2020. dec. 10. 09:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/21 anonim ***** válasza:
82%
Jogsi szerzés után talán egy évig én is így csináltam. Sőt, sokáig a kuplung fölött volt a lábam folyamatosan. Amikor már megvolt a rutin és nyugodtan vezettem, ezzekkel a rossz szokásokkal leálltam.
2020. dec. 10. 12:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/21 anonim ***** válasza:
69%
#10 Nem okoz olyan hű de nagy kárt, de mivel többet van használva a kuplung így nagyobb az esélye hogy baj lesz.
2020. dec. 10. 12:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/21 anonim ***** válasza:
43%
van középen egy olyan állás hogy üres? Ismered netán? Jogsit intelligenciához kell kötni nincs mese,,,,,,,,,,,,
2020. dec. 10. 14:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/21 anonim ***** válasza:
69%

Normál használatnál olyan 200-300 ezer km-t bír ki a kuplung.

Neked valószínűleg 100 ezer km sem fog kelleni, hogy leamortizáld.

2020. dec. 10. 21:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/21 A kérdező kommentje:

Nem az én autóm egyik sem igazából, csak használom őket. így talán nem annyira feltűnő, hogy ebben picit hibázom néha. Mert az egyik pl. most ősszel volt szervizben, ott nem mondták, hogy bármi feltűnő hiba, kopás lenne bárhol.

Azt hittem, hogy nagyobb baj lehet ebből, nem csak egy alkatrész csere.

2020. dec. 10. 21:17
 18/21 anonim ***** válasza:
75%
Igen, alapból csak egy alkatrész élettartamát rövidíted meg. De veszélyes is lehet, ha valamiért lecsúszik a lábad a kuplungról (pl. neked koccannak hátulról), akkor nekiugrik az autó az előtted álló autónak, gyalogosnak stb.
2020. dec. 10. 21:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/21 A kérdező kommentje:
A fogáspontos verziót csak akkor használom, ha én állok legelől a lámpánál. Ez régi beidegződés, mert amikor elkezdtem vezetni, nagyon féltem, hogy lefulladok, vagy nem tudom sebességbe tenni a kocsit stb.
2020. dec. 10. 21:31
 20/21 anonim ***** válasza:
48%
vegyél dizelt akkor nem fulladsz le
2020. dec. 11. 10:00
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!