Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Elektromos autó töltési pont...

Elektromos autó töltési pont kiépítésénél mit választanál? 1x32A vagy 3x16A? A két megoldás között kb 300e Ft van. A megoldásnak 5-10 év múlva is elégnek kellene lennie. A részleteket a megjegyzésbe írtam.

Figyelt kérdés
Sziasztok, volt már téma, kaptam sok segítséget, most kicsit abban kérnék tanácsot, hogy 5-10 év múlva mi várható. Az alapprobléma, hogy egy új társasháznak van egy termgarázsa, kb 220 beállóval, ezek egyike az enyém. Elektromos autó töltési lehetőséget szeretnék kiépíteni, bár az autó jelenleg belső égésű motorral szerelt és ez még egy darabig nem is fog változni. A társasház csak ahhoz járul hozzá, hogy méretlen vezetékről kiépítsünk egy új mérési pontot (azaz almérő nem lehetséges), a jelenlegi kapacitások erejéig. Ha a kapacitás betelt, akkor minden költéget áthárít az új igényekkel jelentkezőkre. Az én olvasatomban ez azt jelenti, hogy amig van szabad kapacitás, saját kontóra kiépíthetek töltési pontot, ha ez betelt, akkor oldja meg mindenki magának. Emiatt várható az is, hogy amit ma kiépítünk, az nem változtató a jövőben (azaz ha egyfázis, akkor hiába vezetékelek 5 eressel, nem fogom tudni bővetni 3 fázisra). 2 opció van 1x32A vagy 3x16A. Elsőre az árajánlatok nettó 300e körül vannak, másodikra 600e körül vannak. Ha a mai töltési igényeket nézem, 1x32A elég, plána, hogy nemigen látok olyan töltőt, ami ki tudja hasznáni a 32A-t. Szerintek távlatokban gondolkozva megéri beruházni a 3 fázisba? Én inkább affelé hajlok, hogy igen, habár a töltők is fejlődni fognak, de ezzel párhuzamosan az akkumulátor kapacitások is, azaz 10 év múlva nem lesz elég az 1x32A, attól tartok. Ti erről mit gondoltok, melyik opciót valósítanátok meg? Köszönöm szépen.

2020. dec. 10. 11:45
 1/5 anonim ***** válasza:
86%
Igen, megéri. 3x16 több, mint 1x32. Ráadásul konnektorról nem vehetsz fel 16 Ampernél többet, így az egyfázisú, nem fix bekötéses töltők itt kifújtak. És az egyéb fogyasztókat is vedd bele. Ha az egyfázisú 16 Amperes töltő mellett megy a mosógép, szinte ki is hajtod a 32 Ampert, bekapcsolsz mellé például egy vízforralót és bumm.
2020. dec. 10. 12:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
40%

Nem kell se 3x16A se 1x32A.


1x16A bőven elég. Ma is, holnap is.


Társasházi garázsban egész éjjel töltöd a kocsidat, minden éjjel. 10 óra alatt 10hx16Ax230V=37kWh energiát tudsz a kocsid aksijába tölteni, ami kb 180 km hatótávra elég.


Szóval ha naponta kevesebbet autózol mint 180 km akkor az 1x16A bőven elégséges. Mert minden éjjel újra töltöd.


És ez az autó akkumulátor kapacitásától független!


Mindegy hogy 40, 80 vagy többszáz kWh kapacitású az autód akkumulátora. Ha egy nap 100 km-t autóztál akkor kb 20 kWh energiát használtál fel az autód akkumulátorából - és 20 kWh-t kell visszatöltened. Az akkumulátor kapacitásától függetlenül. Minden este az aznap felhasznált elektromos mennyiséget kell csak visszatöltened.


Mint mikor iszol két korty vizet egy tele pohárból: csak azt a két kortyot kell visszatöltened hogy újra tele legyen a pohár - a pohár nagyságától függetlenül!


Ha egy nap többet mész mint 180 km akkor 1x16A-ral több mint 10 órába fog telleni a visszatöltés - de 10 óra töltés után akkor is tudsz másnap 180 km-t menni még ha 0% töltésed is volt előző nap végén.


Mivel minden éjjel töltesz nem kell nagy felhajtás 32A-rel meg három fázissal. Én a Teslámat 1x10A-ral töltöm minden éjjel már évek óta, problémák nélkül.

2020. dec. 10. 14:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
43%

kamugép, akinek sosem volt Teslája. 10A az 2,5 kW: 8 óra alatt 20 kWh megy bele, minusz a töltési veszteségek. Teslára futotta, de töltőre nem, abszolut hihető...



Kérdező: 3x16, az 12 kW-ra elég. Jól fog jönni, ha nincs egy éjszakád, csak egy-két órád. Két óra alatt már kb. 150 kilométernyit tudsz tankolni.

2020. dec. 11. 09:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
87%

A biztonság kedvéért kimentem a garázsba leellenőrizni. Bizony ott áll a Teslám a feleségem Nissan Leaf-ja mellett.


Igen, egy éjjel 20-25 kWh töltés megy csak bele, de pont ez a fontos: az több mint 100 km napi utazásra elég! Én max ha napi 50 km-t megyek (pláne most a Covid alatt). Úgyhogy ez bőven elég!


Ha minden éjjel töltöd a kocsidat nem kell hatalmas felhajtás. Ha napi 100 km-t autózol akkor bőven elég a 1x16A. (Még az 1x10A is)


Meséljétek már minek az a 3x16A, mikor autóztál 500 km-t egy nap alatt, jöttél haza üres aksival, és két óra után megint 150 km-t akarsz menni? Én még soha. Mert csak akkor kell 3x16A.


Ha egy nap mentél 100km-t akkor éjjel vagy 1x16A töltesz 5-6 óra alatt, vagy 3x16A töltesz két óra alatt. Na és, mi a különbség? Te úgy is 8 órát aludsz!


Engem kérem le lehet pontozni, engem lehet kamugépnek nevezni, de tény hogy már hét éve elektromos autóval járok (kezdetben Leaf utána Tesla) és van tapasztalatom. Nekem is voltak ilyen gondolataim hogy minél több fázist, minnél több ampert kössek be a garázsba - de beláttam hogy ez teljesen felesleges. E tapasztalatomat próbáltam újonnan kezdő elektromos autó tulajoknak átadni. Ne teljen nekük is több évbe ezt belátni.

2020. dec. 11. 12:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen a segítséget mindenkinek, hasznos információkat kaptam.
2020. dec. 14. 20:04

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!