Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » 20 éves dízel autómba korom...

20 éves dízel autómba korom fekete az olaj, füstöl ha odalépek neki, viszont nem fogyasztja se az olajat, se a hűtővizet. Mitől lehet ez?

Figyelt kérdés

Meleg motorral, egyhelyben állva 3000-4000 fordulat között szépen köpi a fekete füstöt. Menet közben a visszapillantót figyelve nem igazán láttam füstöt. Biztos van valamennyi, csak nem 3000-4000 fordulat között néztem. 2000-ről gyorsítva nem igen láttam.


Pár hónapja vásároltam. Kisszervíz megvolt. Azóta 4000 kilómetert mentem vele (90% autópálya) hibamentesen.


330.000 kilóméter van benne, amit a lekérdezés igazol is. Nem hivatalos szervízkönyvet is kaptam mellé + ismerőstöl lett vásárolva.


Motort nem chipelték.



2021. jan. 9. 13:14
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
100%

Korom lerakodás a kipufogó rendszerben


Vagy a turbónak lehet valami kínja.

2021. jan. 9. 13:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 anonim ***** válasza:
73%

Azért korom fekete az olaj mert dízel.

Azért füstöl mert dízel és nincs benne részecskeszűrő meg talán kati sem....


Ennyi. Nincs semmi baja.

2021. jan. 9. 13:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/16 anonim ***** válasza:
60%

Ebben a korban a dízel autókra jellemzőek a különböző lerakódások.


Valószínű, ebben az autóban is akad már bőven, így érdemes lehet a kipufogó rendszert megbontani egész a motortól, illetve ha van EGR az autóban akkor azt is, valamint a szívósort. Az égés során keletkező korom nem távozik, lerakódik. Egy tisztítás hosszú távon jót tesz az autónak, talán dinamikusabb is lesz tőle, bár nem írtad milyen autó és milyen motor. DPF (részecske) szűrő ebben az autóban valószínűleg nincs, azt 2005-2006-tól kezdték az autókba rakni az Euro normák miatt. A katalizátor állopta vagy hiánya okozhatja a fekete füstölést. Ezen nem kell meglepődni, a dízel így éget. Esetleg ha nagyobb mennyiségű füstöt látsz akkor előfordulhat, hogy túl sok üzemanyag jut az égéstérbe ezért a komolyabb mennyiség.


Ha olaj kerül az égéstérbe annak kékes füstje lesz. Gondolom a motor sem volt tisztítva, olajcserekor pedig nyilván a szennyeződések nem folynak ki az olajjal együtt. Így ha friss olajat teszel bele, pár száz kilométer után már sötétebb színe lesz. Érdemes ugyan azt a gyártót választani mindig. Például, városi legendaként terjeng egy olyan a neten, hogy a Castrol nagyon jó olaj amíg le nem cseréled más gyártó termékére. Állítólag egy finom réteget képez a blokk falán, azonban más olaj ezt a réteget csere után leoldja és el tudja tömíteni az olajjáratokat.


Nem tudom milyen autóról van szó, nem mondom, hogy 20 éves autónál szedjétek szét a motort és pucoljátok ki, viszont a kipufogórendszert megéri. Az sokkal egyszerűbb folyamat.

2021. jan. 9. 14:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/16 anonim ***** válasza:
0%
azért egy szintetikus híg olacserét megérdemelne..mondjuk kalandvágyból egy 0W30-at..ez ki is mosná valamelyest, és megtudnád, igazából mennyi olajat zabál.
2021. jan. 9. 14:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 anonim ***** válasza:
72%

Hiába szedik szét.... Vadi új kipufogórendszerrel is füstölni fog.

Hogy miért?


Mert egyrészt itt nem olyan tökéletes az égés mint egy modern dízelnél, másrészt nincs részecskeszűrő sem benne ami nagyon megszűrné.


De nyugodtan pontozzatok le, 8 éve van öreg dízelem és teljesen új kipufogórendszerrel is füstöl (miközben nem eszi az olajat és nagyon keveset fogyaszt, jól indul, jól megy).

Itt inkább a hangtompítás a cél, nem voltak még akkora környezetvédelmi normák.

Nálam még kati sincs, euro 0-ás dög.

2021. jan. 9. 15:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 anonim ***** válasza:

A fekete olaj normális a dízelnél. A füstölés is normális, bár attól függ mennyire erős.

A leírtakkal ellentétben egyáltalán nem a kipufogó lerakódásai miatt füstöl, hanem a rosszabb porlasztási kép miatt. A porlasztócsúcsok végeinek kavitációs elkopása, elégése, elkormosodása miatt szarabbul porlaszt, a nyomás sincs már akkora, mint új korában ami szintén ront a porlasztási képen. Az EGR szelep, turbónyomás miatti füstölés jön ezek után és a legvégén a kipufogó beszűkülése miatti füstölés.

2021. jan. 9. 15:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 anonim ***** válasza:

Ha ez megnyugtat az újonnan vett, most 2 éves, 36e km-t futott dízel autómnak is korom fekete az olaja, mire olajcsere után a szervizből hazaérek. Inkább az olaj lebegtesse a koromrészecskéket, ez a dolga, minthogy valahol valamelyik olajozójáratban lerakódjon!

Fekete füstölés nem az olajtól van, hanem a tökéletlen égés miatt. Valamennyire normális, hiszen 20 éves autóban még nincs részecskeszűrő. Ha túlságosan okádja a füstöt, az vagy injektor, vagy turbó probléma szokott lenni általában.

2021. jan. 9. 17:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/16 A kérdező kommentje:

Köszi szépen a válaszokat!

Én nyugodt vagyok, csak érdekelt, hogy mi hogy van.


Egyébként egy 2001 es Ford Focusról van szó. 1.8 90 le.

2021. jan. 9. 18:48
 9/16 anonim ***** válasza:
53%

Tehát a sima 1.8 di ha jól tudom.


Ebben még nincs részecske szűrő sem és talán kettős tömegű lendkerék sem.

Régi dízel.. nem lesz baja :)

2021. jan. 9. 19:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 A kérdező kommentje:
Kettős tömegű az biztos nincs. Különben meg se vettem volna. :D Részecskeszűrőt nem tudom, de szerintem az sincs benne.
2021. jan. 9. 20:02
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!