Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Jogosítvány szerzés tanácsok...

Jogosítvány szerzés tanácsok (A1, A2, B)?

Figyelt kérdés

2019-ben ősszel szereztem meg az AM jogosítványt, és tavaly tavasszal lett is egy robogóm. Idén novemberben leszek 17, szóval majd télen letehetem a B jogsit. Az nem kérdés, hogy a B meglesz, azonban elgondolkodtam, hogy megérné-e letennem a B125-ös jogsit, vagy várjak még egy évet és jövőre év vége fele belevágjak az A2-be.

Szerintetek (a 2021-es szezont beleszámolva) 2 év AM után mennyire lenne nehéz a "rövidített" A1 (mert ha b125, akkor nem teljesértékű oktatást kapok), vagy (akkor már) 3 év robogózás után egy teljesen kezdő A2.

Mennyi előnyöm lenne abból, hogy pár évet robogóztam?

Egyik barátom azt mondta, hogy egy 50ccm 2t motor, kb. olyan erős, mint egy 125ccm 4t. Ezt mennyire igaz?



2021. jan. 21. 11:21
A kérdező szavazást indított:
Csináld a B125-öt
Várj, és majd jövőre mehet az A2
6 szavazat
 1/6 anonim ***** válasza:
100%
Ha nagyon sok felesleges pénzed van, csinálhatsz teljes tanfolyamot mindenből. Ha viszont spórolni akarsz, csináld meg B után a "B alapon A1" tanfolyamot. KRESZ + 3 óra motorozás. Ha gyakorlott robogós vagy, menni fog, esetleg 1-2 pluszórát kell venned.
2021. jan. 21. 11:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:

Jobban megnéztem az adott autósiskola oldalán, számolgattam excelben, és az jött ki, hogy ár szerint az érné meg jobban, ha megcsinálnám a b jogsit, és utána az a2-t, DE tapasztalat szempontjából meg az, ha megcsinálom a b125-öt, és 2 éven belül az a2-t, és így ~ 1.000 Ft-tal lesz drágább, mint az előző opció, szóval szerintem ez érné meg jobban. Ha két éven túl csinálom meg, akkor ~20.000 Ft a különbség.

Szerintem az lesz, hogy megcsinálom b125-öt, és utána az a2. Köszi a választ.

2021. jan. 21. 14:01
 3/6 anonim ***** válasza:

Én tuti A2-t csinálnám, mivel úgy összességében olcsobban jössz ki, mintha megcsinálnád a könnyített A1-et, majd ha már a 125-ből is eleged van 1 évvel később, akkor az A2-t. Ha egyből az A2-t csinálod, spórolsz kb 70 ezer forintot. Illetve nem igaz a te esetedben, hogy a tapasztalat rovására menne, mert addig is ott lenne a robogód. Hidd el, hogy nélkülözhetetlen tapasztalatot tudsz azzal is gyűjteni. Ha ráteszel még egy évet, semmiről se maradsz le, csak az alapozást hosszabbítod, ami akár hasznos is lehet a jövőben.


Nagyjából ugyanott vagy 2 év AM után A1-hez, mint 3 év AM után A2-höz. Sikerülne a könnyített A1, hasznos tudást ad egy robogó is hozzá. Tekintve hogy a tanpályán olyan feladatokat kell csinálnod, amiket 2 évig gyakoroltál robogóval, illetve forgalomban is könnyebb dolgod van, hiszen nem kell mindent egyszerre megtanulni, hanem csak a motorhoz kell picit alkalmazkodnod, forgalomban meg már vezettél akkor eleget ahhoz, hogy ne terheljen feleselegesen.


Én A2-t csináltam, első motorom 125 cc volt, majd annyira kevésnek éreztem 1 év, 5000 km után, hogy A2 szélét, 35 kW-os motort vettem másodiknak. Neked meg már van AM-es tapasztalatod, valószínűleg nálad is az lesz, hogy 1 év után kevésnek fogod érezni, viszont A1-gyel már nem tudsz feljebb lépni, azaz megcsinálnád az A2-t, effektíve kidobva a "B125" tanfolyam árát az ablakon.


Egy 50 cc 2T nem olyan, mint egy 125 cc 4T. Se lóerőben, se nyomatékban. Egy 125 cc 4T érezhetően erősebb.

2021. jan. 21. 14:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszod. Most komolyan elgondolkodtattál, hogy mi legyen😅Lehet, hogy mégis csak b, a2 lesz, mert olvasgattam, hogy a2 még úgyis könnyűnek mondható, ha az ember kezdőként megy oda. A2-re milyen motorok közül miket ajánlotok? Inkább a naked, túra, utcai használatra alakított supermotok jönnek be.
2021. jan. 21. 20:15
 5/6 anonim ***** válasza:

Akkor Duke 390, ha a pénztárcád megengedi és nem vagy túl magas. Az sok szempontból kipipálja a supermotos vonalat (kis kerekek, 1 henger, rövid áttétek), de túrázáshoz is kiváló 1 fővel. Szenzációs kis motor, asszem 44 LE, de leginkább a nyomaték az, ami kiemeli a többi hasonló közül.


Nekem csak bicajos tapasztalatom volt A2 előtt meg B jogsi, gond nélkül sikerült minden, neked is sikerülne ennyi robogós tapasztalattal. Mondjuk nekem a bicajon ment a track stand, motorra átülve hasznos volt alacsony sebességnél a jó egyensúlyérzék. Mostanában a 900 köbcentis 230 kilós motorommal szoktam poénkodni, hogy mennyit tudok egyhelyben állni. Bicajjal könnyebb :D

2021. jan. 21. 23:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:

A végén jót mosolyogtam:)) Én is sokat hajtottam a bringát a robogó előtt, és szerintem lett belőle előnyöm, de én nem tudtam ilyen "skill"-t. Akartam tanulni egykerekezni, stoppiezni, és a track standet, de valahogy sose sikerült. Na majd újra nekifutok:D


Igen, a Duke-kal szemezgettem, mind a 125-össel, mind a 390-essel. Mindkettő nagyon pofás, minőségi gép, és tesztek alapján egész jónak mondják. Na ja, de ezt meg is kell fizetni elég szép áron:)Jelenleg nem tudnám kifizetni, de ez még a jövő zenéje:)


ment a like:)

2021. jan. 22. 10:59

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!