Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » BMW i3 94Ah "látogató" autónak...

BMW i3 94Ah "látogató" autónak? Bevállalnátok?

Figyelt kérdés

Kipróbàltam egyszer Bécsben az itteni BMW Drive Now szolgáltatását egy Ikeázás erejére. Mivel i3-as BMW volt kb az utca sakân, igy azzal mentünk ki barátnömmel vásárolni. Annyira megtetszett az autó, hogy bele is szerettem. Pedig húztam is a számat, hogy "ezmiez" meg "bevásárlokocsi", de mélyen belül tetszett. Irigy voltam, csak nem tudom mire. Hazafelé mosolyt csalt az arcomra, amikor lepadloztam az (egyébként másik) i3-ast. Hatótàvolság az elöbbiben 78km volt, az utobbiban 120km volt.


Nyáron viszont autovásàrlásra kerülnea sor és szóba jött, hogy hazalátogatáskor megállnánk Györben párom szüleinél 1-2 napra, majd onnan tovább a 81-esen le Székesfehérváron át Balatonra az én szüleimhez.


Elsö kiszemelt egy BMW i3 33kW/h a nem Rexes fajta. (Vagy mégis)

Egy töltéssel 170 km megtehetö, illetve 40 perc rátöltéssel 10%-ról 80%-ra feltölthetö villámtöltön az autó, mindezt 5-10€-ért. És ha már az "üzemanyag" számla ennyire alacsony, máson is tudnék sporolni. Biztositás 25-30€ az i3-ra, szervizköltség meg 200€ körül tanyázik 2 évente. Nyilván a gumik kopnak, mivel kicsi a felületük, de melyik autón nem kopik?


Ti bevállalnátok egyilyen kalandot? A helyzet az, hogy elfogult lettem. :/



2021. febr. 2. 03:08
1 2
 11/11 anonim ***** válasza:
100%

igen, gyári :D jaja. én is tervezgetek már hosszabb külföldi utakat úgy, hogy az első csomagtartóban viszek még magammal egy kannát, és akkor tartalékban is lesz nálam. vigyázni kell vele viszont, mert elég hisztis, ez is túl van vigyázva, és van, hogy nem indítja el, ha valami kis apró rendellenességet észlel, mondjuk ez általában megoldódik magától, ha az ember megáll egy pár percre és utána újra próbálja.


illetve én már megtanultam, de mások is mondták, hogy a REx-esek nem engedik addig merülni az akksit, mint a sima. állt már meg alattam 10-12%-kal, és a legrosszabb, hogy nem indul el a motor ilyenkor álló helyzetben, tehát nem termel rá(asszem valahova 7-8%-ra van belőve gyárilag, hogy akkor mindenképp induljon el...dehát ugye alapból egy pár százalékot degradálódott akksinál az már késő) és 3-4 km kellett volna még a töltőig. előtte Opel Amperám volt és ahhoz hozzá voltam szokva, hogy ott nem kell figyelnem, mert a benzinmotor mindenképpen megoldja helyettem.


ugyanakkor ez mondjuk amúgy is elektromos autó sajátosság, hogy nem érdemes kicentizni, azóta megfogadtam azt a tanácsot, hogyha hosszabb útra megyek, inkább menjen a benzinmotor, és érjek oda 25-30 km-nyi maradék hatótávval, mint hogy lemerüljek :D


pályázni még nem nagyon mentem, de most pénteken csinálok egy Szeged-Bp-t. én is olyan 120 km/h-val tervezem, meg kecskeméten megállok tölteni egy negyed órára, és úgy tuti jó lesz. 94 Ah-s az lazán kibírná ilyen hőmérsékletben is.

2021. febr. 3. 07:05
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!